مدیر فرودگاه امام خمینی برکنار شد

مدیر فرودگاه امام خمینی برکنار شد

وزارت راه و ترابری ایران غلامحسین باقریان، مدیرعامل فرودگاه بین المللی امام خمینی را برکنار کرد.
غلامحسین باقریان از اواخر سال 1383 به عضویت هیئت مدیره فرودگاه امام خمینی درآمد

به نظر می رسد دلیل این تصمیم، تاخیر طولانی در انجام پروازهای بین المللی و نابسامانی در امور فرودگاه در طی روزهایی بوده است که دمای هوا در پایتخت ایران به شدت کاهش یافته بود و برف و کولاک، حمل و نقل در این شهر را با مشکل روبرو ساخته بود.

بارش برف بی سابقه در تهران در هفته اخیر باعث شد در مقاطعی طولانی رفت و آمد زمینی به فرودگاه و از فرودگاه ناممکن شود و برخی مسافران تا 72 ساعت در فرودگاه امام خمینی منتظر انجام پروازشان بمانند.

در طی این مدت امکانات رفاهی کافی برای رفع نیاز مسافران منتظر وجود نداشت و برخی منابع خبری از فقدان سازماندهی برای برخاست و نشست پروازهای خارجی خبر داده اند.

از جمله برخی شاهدان عینی عنوان کردند در طی مدتی که پروازها بطور کامل متوقف شده بود و مسافران زیادی اجبارا در فرودگاه مانده بودند، تنها رستوران موجود در این فرودگاه توان پاسخگویی به نیاز فزاینده مشتریان را نداشت و صفهایی بسیار طولانی برای تهیه غذا از این رستوران ایجاد شده بود.

نگرانی از وضعیت فرودگاه به اندازه ای افزایش یافت که وزیر راه و ترابری ایران به همراه مدیرعامل هواپیمایی هما، عصر روز یکشنبه 23 دی ماه، از آن بازدید کردند.

فرودگاه بین المللی امام خمینی در 30 کیلومتری جنوب تهران قرار دارد و برخی منابع خبری به نقل از کارشناسان سازمان هواشناسی، دمای هوا در شامگاه شنبه 22 دی ماه را 17 درجه زیر صفر عنوان کردند و خبرگزاری فارس به نقل از "یکی از همراهان وزیر راه" نوشته است که این دما باعث یخ زدن بال هواپیماها شده است.

بنا بر اخبار، هرچند مشکل دید کم بر طرف شده است، اما یخ زدگی و لغزندگی سطح باند فرودگاه بین المللی امام خمینی مشکلی است که مسئولان سعی در رفع آن دارند.

در ماه نوامبر سال گذشته میلادی انجام کلیه پروازهای بین المللی فرودگاه مهرآباد تهران به فرودگاه امام خمینی منتقل شد، اما برخی کارشناسان معتقدند بحران فعلی نشان داد که این تاسیسات برای رویارویی با شرایط خاص آماده نیست.

ورود یک جبهه هوای سرد به ایران و بروز سرمای بی سابقه، باعث اخلال در فعالیت فرودگاه شهرهای رشت، کرمانشاه، همدان، خرم آباد، ایلام، شیراز، و اهواز نیز شده است.

مدیر برکنار شده

غلامحسین باقریان، مدیر عامل برکنار شده فرودگاه، از سال 1383 رسما بعنوان مدیر عامل و عضو هیئت مدیره فرودگاه بین المللی امام خمینی فعالیت خود را آغاز کرد.

سابقه کار او در فرودگاه امام خمینی به سال 1376 باز می گردد که بعنوان معاون عملیاتی فرودگاه بین المللی منصوب شد.

آقای باقریان در سال 1379 به سمت معاون فنی مجری ساخت فرودگاه ارتقاء یافت و از سال 1381 هم مسئولیت راه اندازی و بهره برداری از این فرودگاه به او واگذار شد.

 
rezvan - ایران - تهران
پس از کشتن سهراب نوش دارو ؟
پنج‌شنبه 27 دی 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.