واکنش ایران به سخنان جورج بوش در ابوظبی

واکنش ایران به سخنان جورج بوش در ابوظبی

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، سفر جورج بوش به خاورمیانه را قدرت نمایی یک شکست خورده دانست.
جورج بوش در سخرانی خود در ابوظبی ایران را خطری برای ملت ها در همه جای جهان خواند

آقای بروجردی به خبرگزاری ایرنا گفت: "تحلیل جامعه آمریکا از سفر بوش این است که چون او در صحنه عراق، افغانستان و خاورمیانه متحمل شکست های سنگینی شده است و به دنبال این شکست ها در داخل آمریکا قدرت را به رقیب خود واگذار کرده است، قدرت نمایی یک فرد شکست خورده است."

منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران نیز در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت هدف بوش در این سفر همراه کردن کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با سیاست های ضدایرانی آمریکا است، "ولی ایران مطمئن است که یان تلاش ها بیهوده و محکوم به شکست است."

محمد علی حسینی، خنگوی وزارت خارجه ایران نیز روز یکشنبه در گفتگوی هفتگی خود با خبرنگاران به آقای بوش توصیه کرد "در فرصت باقی مانده از دوران زمامداری اش، در سیاست های نادرست گذشته خود تجدیدنظر کند."

آقای حسینی، "انزوای ایران و ایران هراسی" را یکی از اهداف اعلام شده سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه عنوان کرد و گفت: "در دوران هفت سال گذشته زمامداری جرج بوش نیز این سیاست در منطقه پیگیری شده ولی کشورهای منطقه برخوردی هوشیارانه در قبال آن داشته و با این سیاستها مخالفت کرده اند."

آقای حسینی بابیان اینکه کشورهای منطقه "هیچ ارزش و اعتباری برای سیاست‌های آمریکا در قبال ایران قائل نیستند"، افزود: "به همین دلیل و به رغم تلاشهای آمریکا شاهد گسترش همکاری های مشترک کشورهای منطقه و ایران هستیم."

آقای بروجردی نیز در این زمینه گفت: "سیاست های اصولی جمهوری اسلامی به ویژه در یک سال گذشته، منجر به دعوت از رئیس جمهور ایران برای شرکت در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس برای اولین بار شد."

آقای حسینی هدف دیگر سفر رییس جمهور آمریکا به منطقه را تامین منافع اسرائیل دانست و گفت: "اظهارات بوش در سرزمین های اشغالی حاکی از تلاش آمریکا برای تشدید اختلافات گروه های فلسطینی و بی احترامی به رای مردم فلسطین و دولت منتخب آنها است."

جورج بوش که برای دیدار از کشورهای منطقه به اسرائیل سفر کرده است، روز یکشنبه در جریان سخنرانی خود در ابوظبی گفت ایران "امنیت ملت ها را در همه جا تهدید می کند" و افزود که آمریکا دوستانش را برای مقابله با این تهدید "قبل از این که خیلی دیر شده باشد" متحد می کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت ایران در صدر کشورهایی که مسئول تروریسم هستند قرار داد و این کشور را متهم کرد که صلح در لبنان را تضعیف کرده و طالبان را در افغانستان مسلح می کند.

آقای بوش همچنین در پیامی خطاب به ملت ایران گفت: "روزی خواهد آمد که مردم ایران دولتی خواهند داشت که آزادی و عدالت را محترم می شمارد و ایران به جمع کشورهای آزاد جهان خواهد پیوست و در آن روز خوب، شما هیچ دوست بهتری از آمریکا نخواهید داشت."

iranppp - آآلمان - دوسلدورف
ما اگه دوستی قاتلین زن بچه های بی گناه ژاپنی و ویتنامی وهواپیمای مسافربری ایرانی که رو خلیج فارس سرنگونش کردید وبه قاتلشون فرمانده ناو جنگیتون مدال شجاعت! دادید،رو نخواهیم کی رو باید ببینیم؟
دوشنبه 24 دی 1386

vira - ایران - تهران
بوش به دلیل اینکه در رویارویی با ایران در زمینه مسایل هسته ای کم اورده و در حقیقت تو دهنی خورده سر و صدا راه انداخته . بوش جان بابا اینقدر خودتو به در و دیوار نکوب . از اینکه هستی ضایع تر میشی ها . دوستی امریکا رو هم تاریخ نشونمون داد یعنی چی . یعنی خریدن شعبون بی مخ و دار و دسته اش با 10 میلیون دلار و خفه کردن دموکراسی مصدق در نطفه . الان هم اگه نفت رو نصف قیمت باهاشون حساب کنیم و بچه های حرف گوش کنی بشیم و با اونایی که امریکا دوست داره دوست بشیم و با اونایی که دوست نداره قهر کنیم اونوقت با ما رفیق جون جونی میشه . نکته دیگه اینکه هر چی جلو تر میریم ارزش حضور احمدی نژاد در اجلاس عرب بیشتر اشکار میشه چون ایران صلح طلبی خودش رو در اون اجلاس ثابت کرد . همون اجلاسی که هموطنان همیشه ایراد گیر حاضر در صحنه سیاسی ! از تابلوش پیراهن عثمان دوختن و فریاد ای داد وطن از دست رفت سر دادن . با وجود اینکه رییس جمهور بارها در سخنرانیش از عنوان خلیج فارس استفاده کرد و امیر قطر در حاشیه همون اجلاس گفت ما میگیم خلیج عربی و ایرانی ها میگن خلیج فارس - ایرانی ها سند دارند ولی ما نداریم . رفتار ایران در اون اجلاس به حدی منطقی و دوستانه بود که حتی رهبر روحانی سنی های عرب رو به حمایت از ایران مقابل امریکا وا داشت . یکی دیگه از دلایل سفر بوش به زعم خودش برای مخدوش کردن دستاورد های ایران از اون اجلاسه .
دوشنبه 24 دی 1386

hidden - کانادا - تورنتو
vira - ایران - تهران
باز هم با شما موافقم.درود بر تو دوست عزیز
سه‌شنبه 25 دی 1386

vira - ایران - تهران
هیدن تورنتو مرسی از تو دوست من .
سه‌شنبه 25 دی 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.