تحصن،قطع گاز،کمبود نان و صف های شبانه روزی در ارومیه/ استاندار:‌وضعیت عادی است

تحصن،قطع گاز،کمبود نان و صف های شبانه روزی در ارومیه/ استاندار:‌وضعیت عادی است

در پی اعلام وضعیت عادی در استان آذربایجان غربی،‌دانشجویان دانشگاه های ارومیه با تحصن در مقابل استانداری ، با اعتراض به وضعیت موجود ، خواستار تعطیلی دانشگاه ها شدند . 

‌این تحصن که در هوای سرد و زیر بارش برف و کولاک شدید از ساعت 14 آغاز شده  ، تا لحظه مخابره خبر همچنان ادامه دارد و متحصنین منتظر اعلام نتیجه جلسه نمایندگان خود با استاندار هستند .

نکته تاسف انگیز اینکه مسوولان استانداری 5/5 ساعت بعد از تحصن ، حاضر به گفت و گو با دانشجویان شدند .

متحصنین با اشاره به قطع گاز ، نبود نفت و گازوئیل و قطعی برق خوابگاه های خود ، به عدم تعطیلی دانشگاه های ارومیه ان هم در فصل امتحانات معترض هستند .

شب گذشته شبکه استانی سیمای آذربایجان غربی اطلاعیه ستا حوادث غیر مترقبه به ریاست استاندار را پخش کرد که طی آن با ادعای عادی بودن وضعیت استان ،‌ اعلام شد همه مراکز آموزشی از شنبه باز می شوند و ادارات نیز که به علت بررودت بیش از حد هوا از ساعت 9 باز می شدند به حالت پیش از بحران سرما بازمی گردند .

جالب اینجاست که در همان بخش خبری، به نقل از مدیر شبکه گاز استان اعلام شد 140 هزار خانوار در استان با قطعی گاز مواجهند و این وضعیت تا سه شنبه ادامه خواهد یافت . 

در همین حال خبرنگار عصرایران در ارومیه از صف های طویل نفت و سیلندر گاز در این شهر خبر می دهد به گونه ای که مردم ناگزیرند برای دریافت یک سیلندر گاز از ساعت 9-8 ساعت تا غروب و گاه از شب تا صبح در صف باشند که روز گذشته نیز در یکی از همین صف ها در میدان آزادگان بین مردم و یک مامور پلیس درگیری شدیدی رخ داد .

گزارش خبرنگار ما حاکیست:‌مردم برای دریافت سیلندر گاز ،‌کپسول های خود را در صف قرار می دهند و تا آمدن خودروی گاز ، درون خودروی های خود منتظر می مانند که در همین اثنا ، یک مامور راهنمایی و رانندگی سر می رسد و شروع به جریمه خودروها می کند و به آنها دستور حرکت می هد و هر چه مردم به او می گویند که ساعت ها در این یخبندان منتظر یک سیلندر گاز هستند ، گوشش بدهکار نمی شود و همچنان به جریمه خودروها مشغول می شود کخ درنهایت مردم خشمگین و خسته با او درگیر می شوند و در نهایت این مامور با دهان و دماغ خونی از آنجا دور می شود . 

گفتنی است در شرایط فعلی که آقای استاندار آن را عادی نامیده است بحران نان در ارومیه بیداد می کند و بسیاری از نانوایی ها به دلیل قطع گاز تعطیل هستند .
قیمت هر نان لواش در بازار سیاه نان به 300 تومان رسیده است . 

یک شهروندارومیه ای در این باره به خبرنگار ما گفت:‌ آقایانی که خود و خانواده شان راننده مخصوص دارند و گاز و نان و سایر امکانات شان به راحتی برایشان فراهم است  حق دارند که از حال مردم بی خبر باشند و بحران کنونی را " وضعیت عادی "‌توصیف کنند تا رؤسایشان در تهران ، آنها را تشویق کنند که چه زود توانسته اند بحران را به "شرایط عادی"‌تبدیل کنند !

وی افزود:‌قبل از زمستان ، همین آقای استاندار با مسوولان بخش گاز استان اعم از گاز شهری و گاز مایع(سیلندر) جلسه گذاشت و به آنها هشدار داد که در صورت قطع گاز انها را برکنار خواهد کرد و سپس این اولتیماتوم را حتی به بخش خبری بیست و سی سیما هم کشاند تا یک تبلیغ اساسی برای او شکل بگیرد و اکنون مردم از خود می پرسند آن خط و نشان کشیدن و ادعای مردمی بودن کجا و این چشم بستن بر روی مشکلات مردم و دانشجویان را ساعت ها در کولاک و هوای سرد و شکننده زمستانی در مقابل استانداری نگه داشتن چه ارتباطی می توانند به هم د اشته باشند هر چند که بسیاری از مردم معتقدند دیگر نباید در این استانداری ارتباطات معقول را انتظار داشت .
nafas - ایران - ارومیه
سلام به همگی
بچه ها باور کنین من حدود 20 دقیقه پیش رسیدم خونه یعنی ساعت 11:20دقیقه اما نه خبری از تحصن آنچنانی که میگویند بود ونه این خبرهایی که با این حرارت اینجا نوشته شده.درسته افت فشار گاز در 28 استان کشور امروز حادترین روز خود را سپری کرد اما در ارومیه فقط 35 درصد مردم گاز ندارند.بعداز ظهر حوالی ساعت 3 گاز محله ما که در مناطق پایینی شهر هست قطع شده بود اما موقعی که به منزل برگشتم دیدم که دوباره تو خونه بخاری روشن کردن.من منکر صف های مردم برای سیلندهای گاز مایع نیستم جون امروز صبح هم یکی از فامیل میگفت که دیشب ساعت 11موفق به پر کردن کپسول شده.اما اینکه قیمت نان به 300 ت رسیده باشد کذب محض است.این اخبار مال شهرهای مشکین شهر وخلخال در اردبیل ونیز شهرهای استان مازندران میباشد که ده روز است با مشکل قطعی گاز مواجهند.اگر شهرهای دیگر استان مانند مهاباد وخوی و سلماس و نقده و...را بگویید یک چیزی چون چند روزی است که ساکنان این شهرها با قطعی گاز در 40 تا60 درصد شهر مواجهند.ولی خود ارومیه مشکلاتش به هیچ عنوان به این شکل که گفته اند نیست.راستی استانداری قرار بود که امروز ساعت 6:30 جلسه شورای حوادث غیر مترقبه برگزار کند که ساعت 8:45 دقیقه در اخبار شبکه استانی خبر تعطیلی مدارس ابتدایی شهر در فردا ونیز برگزار نشدن امتحانات تمامی دانشگاه ها در استان تا اول بهمن اعلام شد.خود من 23 امتحان حسابداری داشتم که اون هم فعلا کنسل شد.
بابا اگه قراره این سایت هم مانند مجلات و مطبوعات موسوم به زرد فقط به بزرگنمایی و درج اخبار با آب وتاب بسیار نماید واقعا جای تاسف دارد با این همه بازدید کننده نباید مسءولین محترم سایت به سمت انعکاس اخبار به این شکل وسیاق بروند.
تو رو خدا دیگه کامنت نزارین که این بابا نفس هم از اونایی که ماشین مخصوص مسءول تهیه مایحتاجشونه و از این حرفا.همونیکه یه شهروند ارومیه ای گفته.
من بعنوان یک شهروند ارومیه ای که از نزدیک در جریان اخبار شهر هستم صادقانه وضعیت شهرمون رو اینجا نوشتم.بمونه که دوستان چه قضاوتی کنند.
جمعه 21 دی 1386

بابک - ایران - سبزوار
خاک بر سر این استاندار
شنبه 22 دی 1386

zeinabe - ایران - قم
خدا استاندار ما رو بیامرزه خیلی گله الان که این یادداشت رو می نویسم(لطفا بچه ها نگید کامنت چون اصلا خوشم نمیاد دوباره یه واژه غربی به زبونه شیرینمون اضافه شه)توی حیاط خونمون 10 سانتی متری برف اومده واین یعنی بیرون خونه دوبرابره و با این حال ما گاز داریم. تا به حال در تمام عمری که از خدا گرفتم اینقدر ریزش برف رو تجربه نکردم سه تا از امتحانامونم لغو شده و موکول شده به بعد از عاشورا تاسوعا .و وقتی اینجا اینجوریه خدا به داده تبریز و ارومیه برسه. خوب چرا نمی خواین بفهمید این وضعیت یعنی وضعیت بحرانی و پیش بینی نشده و بعد از چنین حوادثی یه مدت طول می کشه تا همه چی جم و جور بشه حالا هی درشتش کنید.در عوض خوشم میاد که دهن یه عده که می گفتن شما نفت و گاز دارید انژی هسته ای واسه چیتونه بسته شده و می بینن که اگه گاز از نیروگاه های برق به خونه ها بیاد برق قطع می شه و با برعکسشم مردم یخ می کنن.
شنبه 22 دی 1386

babaktoronto - کانادا - تورنتو
اهای نفس نفست از جای گرم در میادها. مثلا دویدی اینجا این کامنت و یک کاره بگذاری که چی بشه؟ که از انقلاب دفاع کنی؟ باشه به محمود میگم که پسر وظیفه شناسی هستی. حالا میگی چی. ؟ چون تو ارومیه وضع کمی بهتره پس ... لق بقیه؟ شماها چندنفر که تو این سایت از اخوندا و پیرفیسیر احمدی نژاد(اینو به زبان ... گفتم) دفاع میکنی چیو میخواهید ثابت کنید؟ بابا لشکر فیل هم نمیتونه از اینها دفاع کنه. راستی ملا حسنی چطوره؟ کامنتهات منو یاد حرفهای گهر بار اون میندازه خدا این شیخ و از ما نگیره نکنه. ناقلا پیش اون کار میکنی؟ اره؟ خوش به حالت التماس دعا
شنبه 22 دی 1386

hosein 578 - ایران - تهران
همین که این همه نوشتی مشخصه جات گرم و نرمه و خون به مغزت ویرسه !نمیدونم چرا دولت برنامه سرسره بازی نمی زاره ناسلامتی همه چیزمون دولتیه حتی نظرای خبرا!
شنبه 22 دی 1386

pranses - ایران - تبریز
جناب آقای/خانم نفس .عزیزم اینکه بعضی از مسئولین از امکانات اداری سوئ استفاده میکنن هیچ شکی درش نیست متاسفانه بعضیها اصلا رعایت نمیکنن آدمی که سیره فکر میکنه همه سیرند اما اینجوری نیس!.واینکه همه جای ارومیه از لحاظ افت فشار با هم برابر باشد حرف منطقی نیست.
شنبه 22 دی 1386

babaktoronto - کانادا - تورنتو
زینب خانم بابا اختیار دارید به قم نرسند پس به سیستان و بلوچستان برسند؟ چه حرفها میزنیا پایتخت ایت الله ها قمممممممممممم کم الکی نیست. خوشا به سعادتت که اونجا زندگی میکنی التماس دعا
شنبه 22 دی 1386

parviz1 - انگلستان - کترینگ
آفرین به نفس ایران ارومیه .عزیز جان دروغگو خودت میگی افت گاز ذر 28 استان و باز خودت میگی شهرهای فلان و فلان بیستا شهر دیگه و باز خودت میگی فقط 35 درصد شهر ارومیه گاز ندارن ببین غزیز جان بقول خودت 35 درصد چند صد هزار نفر جمعیت شهرتونو تشکیل داده این همه ملت در گرفتاری و سرما و11 شب کپسول گازو غیره باز بگفته خودت اون وقت میگی خبری نیست بیخودی بزگش نکنین.بابا رسانه ها که کمتر گفته بودن اول از خودت انتقاد کن که اینهمه میگی!!!!خلاصه کدام راسته کدم دروغ؟!!!!!
شنبه 22 دی 1386

vira - ایران - تهران
بابک تورنتو تو که نفست از جای گرمتر در میاد - از قطب شمال میدویی میای تو این سایت از پسر نازنازی اون اعلی حضرت ساقط شده ات دفاع میکنی که چی ؟ کاش اون شازده اینجا بود اونوقت معلوم میشد تو این وضعیت چند مرده حلاجه - تو رو هم میکرد وزیر رفاه ..وای ی ی ی.. چی ی ی ی می ی ی ی شد ....!
شنبه 22 دی 1386

vira - ایران - تهران
امروز تو اخبار شنیدم که در روسیه گاز سهمیه بندی شده . روسها چه کار میکنن ؟ همکاری با هم و با دولت برای رفع مشکل . ما اینجا در شرایط مشابه چکار میکنیم ؟ غر میزنیم . فحش میدیم . به زمین و زمان و به هم ! ناسزا میگیم . هر اتفاق بدی که افتاده بزرگ میکنیم وصد مرتبه بدتر برای هم تعریف میکنیم . ( مثل روزنامه ها مون : * نان در تهران هم گران شد * - منتها نمیدونم چرا نونوایی واسه من پارتی بازی کرد و نون رو همون صد تومن حساب کرد . اها . بیخودی واسه خودم دسته گل فرستادم ! یادم رفته بود روزنامه ها مون هم مثل خودمونن . ) فکر نمیکنم ایران از روسیه سرد تر باشه . شاید مثل نوشته همون دوستمون : * دلهامون یخ کرده * .
شنبه 22 دی 1386

nafas - ایران - ارومیه
babaktoronto - کانادا - تورنتو-بابک جان خدا وکیلی اگه مثل تو با آب و تاب از راه رفتن گرفته تا حرف زدنای احمدی نژاد ایراد میگرفتم و البته با یه کم اضافه کردن پیاز داغش با حرفای رنگی و دهن پرکن ژست یه آدم روشنفکر رو میگرفتم وچپ وراست سیاه نمایی میکردم که ای داد از این همه بدبختی گوشه خونه افتادم افسردگی گرفتم و مسبب تموم فلاکت های زندگیم این یارو احمدی نژاد واین نظامه به مذاق تو خوش میومد و تو برام سوت و کف میزدی ومیشدم داداشیت نه؟اگه من بدو پریدم تا کامنت بزارم و از انقلاب دفاع کنم!تو چی؟همین که اسم منو تو کامنتا ندیده پریدی و بی ربط و با ربط بدون اینکه کامل بخونی و منظورم رو بفهمی اسم احمدی نژاد رو کشیدی وسط میخوای چی رو ثابت کنی.عزیزم اگه درست خونده باشی می فهمی که من کجای اخبار رو تایید کردم و کجاشو سیاه نمایی افراطی تلقی کردم.ناسلامتی ما تو این شهر زندگی میکنیم.اگه درست چشات رو باز کرده باشی و خونده باشی می بینی که من نوشته ام همه اینایی که اینجا نوشتن مال مشکین شهر و خلخاله که 10روزه گاز ندارن.من نه خوشی زده زیر دلم ونه از اینکه ما گاز داریم و چند صد کیلومتراونطرف هموطن و هم زبونم نداره از خوشحالی خزعبلات میگم.کافیه انتقادهای اصولگراها و عامه مردم رو از ادامه این روند کنونی خونده باشی اون موقع میفهمی که من اینجا نیومدم که همه اش تعریف و تمجید کنم و یا ماست مالی کنم .همه گله من این بود که بیخودی بزرگنمایی نکنیم و تا تقی به توقی خورده همه چی رو به هم ربط ندیم.راستی شما و امثال شما که معلوم نیست حرف حسابتون چیه و از در و دیوار می نالین از کی حمایت میکنین.؟
در ضمن این تویی که نفست از جای گرم و نرم در میاد.نشستی اونور دنیا و هر از گاهی محض تفریح هم که شده یا یه تیکه به یکی میندازی و یا یکی رو متهم میکنی که متحجری و بیخودی از نظام دفاع میکنی یا اینکه تکیه کلام همیشگیت رو به کارمی بری و با هزار بد وبیراه و توهین به احمدی نژاد توپ وتشر می زنی.
یه بار هم اینجا در مورد حسنی کامنت گذاشته بودم و فکر کنم کافی باشه.پیشنهاد میکنم حتما کتاب قربانی اصلاحات رو بخونی و البته به (حافظه تاریخی مردم ارومیه) رجوع کنی تا این شخصیت رو بشناسی.من گفتم منکر سواد کم فقهی و علمی این آقا نیستم ولی به دور از انصاف میدونم که از این شخصیت موثر شهرم که به دلیل مخالفت با سیاست های دکتر خاتمی و تبلیغات دامنه دار روزنامه های اصلاح طلب به واقع قربانی اصلاحات شد دفاع نکنم. نه تو و امثال تو بلکه ماها خبر داریم تو روزای بحرانی اوایل دهه 60 که از ساعت 4 بعدازظهر به اون ور نمیتونستیم پامون رو از خونه بیرون بزاریم همین آقا بودن که با یه عده شهر رو حفظ کردن و از تقدیر حالا امروز سوژه امثال شماها برای جوک ساختن ها و تهمت ها شدن. حالا قضاوت با خودت من نفسم از جای گرم بلند میشه یا تو؟شخصت افرادی مثل آویه راز استرالیا رو تحسین میکنم که با اینکه با صراحت منتقد و مخالف نظام است اما بسیار آدم منطقی و میانه رویی میباشد.
راستی داداشی این وظیفه شناسیم به نظرت قشنگ تر و تو چشم بروتر از قبلیه نبود؟حدس بزنم محمود حسابی حال کرده باشه.و و ا ا ی ی ی ی مردم از پاچه خواری خدا!!!
محتاجیم به دعا
شنبه 22 دی 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.