احمدی نژاد : افت فشار گاز در مناطق شمالی کشور ناشی از ضعف مدیریت بوده

افت فشار گاز در مناطق شمالی کشور ناشی از ضعف مدیریت در نوع طراحی شبکه گازرسانی در این مناطق بوده است

رئیس جمهوری با تشکر از تلاشهای صورت گرفته در چند روز اخیر در پی سرمای شدید و بی سابقه تاکید کرد: مسئولان استانی در عین حال باید بدانند که مردم همچنان مشکل دارند و تا رفع مشکل همه باید با تمام وجود تلاش کنند.
 
 
به گزارش  سرویس سیاسی خبرگزاری انتخاب محمود احمدی نژاد در جلسه مشترک شورای حوادث غیرمترقبه سه استان مازندران، گیلان و گلستان در ساری خطاب به مسئولان استانی افزود: شما باید با همین قوت تلاش خود را ادامه دهید و از یکایک خانه های مردم خبر بگیرید و تا زمانی که حتی یک خانه مشکل داشته باشد دست از تلاش برندارید.

رئیس جمهور با اشاره به گلایه های به حقی که مردم در این خصوص دارند تصریح کرد: ما همواره باید بدانیم که نوکر همه مردم هستیم.

احمدی نژاد با تشکر از همکاری و صبوری همه مردم بویژه مردم پنج استان مازندران، گیلان، گلستان، اردبیل و آذربایجان غربی گفت: همه مردم و به ویژه مردم این چند استان نشان دادند مردمان جوهرداری هستند و به واقع ویژگیهایی که در تاریخ از خود نشان داده اند در روح و جانشان جاری است.

وی با اشاره به همدلی مردم سراسر کشور با مردمان استانهایی که در این چند روز مشکلات بیشتری داشته اند، افزود: من در همین تهران خانواده هایی را می شناسم که برای حرکت در مسیر صرفه جویی همه در یک اتاق جمع شده اند تا حداقل کاری برای دیگر هموطنان خود بکنند که مشکلات بیشتری دارند ، و باید از همه آنها تشکر کرد.

رئیس جمهور از مسئولان استانی و همه کسانی که سعی می کنند با تمام وجود در خدمت مردم باشند تقدیر کرد و افزود: در برخی جاها ضعف ها و ایراداتی داشته ایم که باید هرچه سریع تر آنها را رفع کنیم.

احمدی نژاد همچنین با انتقاد از کسانی که تلاش کردند از این مسئله سوء استفاده کنند به موفقیت بزرگ ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای اشاره کرد و افزود: ملت ایران در این مسیر حتی در مواجهه با تهدید نظامی دشمنان و قدرتهای به اصطلاح بزرگ ایستاد و به لطف خدا اراده خود را به آنان تحمیل کرد حال چگونه برخی ها فکر می کنند که می توانند اراده ملت ایران را در مقابل چنین مشکلات پیش پا افتاده ای خدشه دار کنند.

رئیس جمهور با اشاره به افت فشار گاز در مناطق شمالی کشور ان را ناشی از ضعف مدیریت در نوع طراحی شبکه گازرسانی در این مناطق دانست که موجب شده است شمال کشور اخر خط گازی شبکه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تامین گاز کل کشور از داخل باید در راس برنامه ریزی کلان و بلندمدت قرار گیرد ، گفت: باید در کشور حلقه های انتقال گازی درست و طراحی کنیم که هیچ گاه شمال کشور آخر خط گازی نباشد و البته این کار سختی است چون باید لوله ها را از کوهستان البرز بگذرانیم اما شدنی است و باید برای آن برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

احمدی نژاد افزود.. برخی ضعف ها و مشکلات را در برنامه ریزی قبول داریم آن هم بدلیل این که واقعا این سرما بی سابقه و غیرقابل پیش بینی بود.

رئیس جمهور در عین حال تلاش مسئولان در رسیدگی به مشکلات مردم را با توجه به بی سابقه بودن موج سرما قابل تقدیر خواند و افزود: در برخی کشورهای به اصطلاح پیشرفته وقتی یک موج سرمای شدید می آید دهها نفر جان خود را از دست می دهند اما چنین چیزی را در اینجا شاهد نبودیم.

احمدی نژاد سرمای سنگین ، بی سابقه و غیرقابل پیش بینی را علت اصلی مشکلات بوجود آمده دانست و گفت: پیش بینی موج سرما می شد اما نه به این میزان سرما که در 50 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه ما هرچه داریم متعلق به ملت است گفت: یک لحظه ناراحتی مردم نیز برای ما قابل تحمل نیست و با تمام وجود برای رفع آنها تلاش می کنیم.

احمدی نژاد سپس بر اجرای کارهای کوتاه مدت و بلندمدت و رسیدگی برای حل این مشکل تاکید و تصریح کرد: در کوتاه مدت باید به راحتی نفت سفید و گاز مایع را در دسترس مردم قرار دهیم و مایحتاج عمومی آنها را نیز تامین و برای آینده پیش بینی کنیم.

رئیس جمهور در آغاز سخنان خود فرارسیدن ایام محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان را تسلیت گفت.

در آغاز این مراسم هم مسئولان استانی مازندران ، استاندار مازندران، استاندار گلستان، معاون استاندار گیلان و امام جمعه ساری و نماینده ولی فقیه در استان مازندران گزارشی از وضع موجود و فعالیت های صورت گرفته ارایه کردند.

وزیران نفت و بازرگانی هم با تشریح فعالیت های صورت گرفته راهکارهای خود را برای حل سریع مشکلات ارائه کردند.

رییس جمهور بعدازظهر امروز به تهران بازگشت.

MAZANY - ایران - آمل
از دست آقایان کاری ساخته نیست فقط از خدا بخواهیم هوا را خوب کند
جمعه 21 دی 1386

shirazi - آمریکا - کالیفرنیا
اگر شمال کشور آخر خط شبکه گازی قرار نگیرد باید استانهای همجوار دیگری در انتها ی خط گازی شبکه قرار گیرد که نزدیک خط صدور گاز (خروج گاز از کشور) باشد. با توجه به صدور گاز از شمال غرب و جنوب شرق (البته در آینده) باید یکی از گزینه های 1- استانهای شمالی که معمولا زمستان معتدلی دارند 2- استانهای شمال غربی که معمولا زمستان بسیار سردی دارند 3- استانهای شرقی که معمولا زمستانهای سرد دارند باشد. به نظر میرسد همین گزینه فعلی (استانهای شمالی که معمولا زمستان معتدلی دارند) بهترین است. رییس جمهور بهتر است یک شرایط استثنایی (سرمای شدید و بی سابقه) را مبنای تصمیم تغییر خط شبکه گازی قرار ندهند وگرنه این تصمیم ایشان هم مثل سایر تصمیمات ایشان دستمایه طنزنویسان خواهد شد.
جمعه 21 دی 1386

babaktoronto - کانادا - تورنتو
اگه واقعا اقای دکتر از درد مردم درد دارند( البته اگر راست گفته باشند) پس طفلک چقدر درد داره .انتی بیوتیک یک میلیارد هم باید کمش باشه. خدایا دکتر مارو بی درد کن
شنبه 22 دی 1386

بابک - ایران - سبزوار
فقط شیره مالی می کند احمدی نژاد
شنبه 22 دی 1386

nafas - ایران - ارومیه
shirazi - آمریکا - کالیفرنیا
کاملا درست و منطقی بود اما به فکر افت دما در این مناطق هم باید بود که به قول خودت دستمایه طنزنویسان و بهانه تراشان قرار نگیرد.وضعیت در این مناطق در این ده روز انصافا سخت شده است.
شنبه 22 دی 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.