ورود فرانسه به معرکه خلیج فارس: رفتار ایران خیلی خطرناک بود!

ورود فرانسه به معرکه خلیج فارس: رفتار ایران خیلی خطرناک بود!

وزیر خارجه فرانسه روز چهارشنبه در اظهاراتی مداخله جویانه درباره حادثه اخیر میان ایران و آمریکا در خلیج فارس گفت: "رفتار ایران در تنگه هرمز بسیار خطرناک بوده است!"


به گزارش رویترز، برنارد کوشنر همچنین درباره هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی ایران و آمریکا در آینده هشدار داد.

وزیر خارجه فرانسه در یک کنفرانس خبری در خصوص این حادثه گفت: "از نظر من رفتار ایران بسیار خطرناک بود. از همه طرف ها درخواست می کنم از خود خویشتنداری نشان دهند."

وی در ادامه قایق های گشت زنی ایران را به زنبور تشبیه کرد و گفت: "این زنبورها تلاش کردند به کشتی بزرگ آمریکایی نیش بزنند و این خیلی خطرناک بوده است."

کوشنر البته نگفت که این ماجرا ، اساساً چه ربطی به پاریس دارد ؟! و نیز به خطرات نزدیک شدن به لانه زنبورها اشاره ای نکرد!

وی افزود: " در حال حاضر هرگونه اقدام تحریک آمیز، چه تهاجمی و چه تدافعی در جایی چون تنگه هرمز فوق العاده خطرناک به نظر می رسد بنابراین از دو طرف درخواست می کنیم از خود متانت به خرج دهند."

این اظهارات در حالی مطرح می شود که کوشنر خود سال گذشته در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی ادعا کرده بود: جهان باید خود را برای احتمال جنگ با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور آماده کند.

هرچند وزیر خارجه فرانسه بعدا این اظهارات را تکذیب کرد اما سخنان وی باعث بروز یک بحران دیپلماتیک در روابط ایران و فرانسه شد.

بعد از کنار رفتن تونی بلر از نخست وزیری انگلیس، دولت جدید فرانسه به ریاست سارکوزی در تلاش است نقش از دست رفته انگلیس را برای آمریکا بازی کند.

بلر در زمان نخست وزیری خود از سوی رسانه های منتقدش در انگلیس، به "سگ دست آموز بوش" تشبیه شده بود ولی او چنین ادعایی را رد می کرد.
 
آمریکا جعلی بودن نوار ویدئویی پنتاگون را تکذیب کرد

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات یک مقام سپاه مبنی بر «ساختگی بودن» نوار ویدئویی منتشر شده توسط پنتاگون گفت: "این اظهارات صرفا مضحک و خنده دار است و به کلی آن را رد می کنیم."

شان مک کورمک افزود: "شما می دانید که شاید آنها (ایرانی ها) به خاطر اقدامات نیروهایشان شرمسار شده باشند."

گفتنی است در پی انتشار یک نوار ویدئویی از حادثه اخیر در خلیج فارس یک مقام سپاه پاسداران به شبکه پرس تی وی گفت: "صداهایی که در این نوار به گوش می رسد جعلی و ساختگی است."

در نوار ویدئویی پنتاگون شنیده می شود که خط رادیویی یک قایق ایرانی، کشتی های آمریکایی را تهدید به حمله و انفجار می کند.

گفتنی است وزارت خارجه ایران حادثه اخیر در تنگه هرمز را عادی دانسته و گفته که چنین حوادثی مسبوق به سابقه است.
nafas - ایران - ارومیه
پیداست بعد از روی کار آمدن گوردون براون و طبیعتا رفتن تونی بلر و روی کار آمدن سارکوزی در فرانسه این بار دولت این کشور و شخص سارکوزی میخواهد (با عرض معذرت)نقش سگ دست آموز پرزیدنت بوش را در این 300 و اندی روز مانده به پایان ریاستش را در بیاورد.البته اگر دوست دخترهایش اگر بگذارند.در تجاوز قایق های انگلیسی این اظهار نظرها بسیار محتاطانه بیان میشد و همه فقط به رفتار توام با آرامش دعوت میشدند اما این بار به واسطه دروغ پراکنی پنتاگون در آستانه سفر بوش به خاور میانه و در راستای سیاست{ایران هراسی}ایالات متحده همه طلبکار شده اند.یکی نیست این سوال بسیار بسیار ساده را از تیم دولتی آمریکا بپرسد:با هزاران مایل فاصله با خلیج فارس چه غلطی در آبهای آن میکنید گردن کلفتی در نهایت روزی پاسخ کوبنده ای خواهد داشت پرزیدنت
پنج‌شنبه 20 دی 1386

مومنتمومنت شلنگ اباد - سوئد - شلنگ آباد
nafas - ایران - ارومیه
الهی موشه کور بخوردت(که نفهمه چی خورده)
جمعه 21 دی 1386

mah1 - ایران - تهران
این فرانسه به جایه تونی بلر داره نقشه مونیکا لوینسکیه امریکا رو بازی مینکه!
جمعه 21 دی 1386

akbarjeni_shikar - المان - ‌برلین
اروپایها و امریکایها از اینکه از چاپیدن ایران دستشون کوتاه شده ناراحتن و این باعث میشه در هر موضوعی هوای همدیگرو داشته باشن . هنوز نمیدونن انگشت تو لونه زنبورهای ایرونی چه دردآور میتونه باشه.
جمعه 21 دی 1386

zeinabe - ایران - قم
وزیر محترم فرانسه وقتی این بیانات رو در قبل نطق می فرمودند هنوز هوای اطرافشون گرم تشریف داشت و نمی دونستند زمستانی هم در پیشه و نفت 200 دلار کمی راحتیشون رو به مخاطره می اندازه اما حالا که سردشون شده همه رو به آرامش دعوت می کنند.
جمعه 21 دی 1386

iranppp - آآلمان - دوسلدورف
بنازم به نام نامی اون زنبورهای سربازی که اگه لازم باشه جوونشون رو برای دفاع از خوونشون فدا میکنن.فقط یک پرواز اخطاریشون 10 سنت بنزینتون رو گرون کرد ای حامیان اسبق صدام.ای ملتی که اثار خون 1 ملیون الجزایری هنوز رو دستاتونه.
جمعه 21 دی 1386

alpar_aslan - فنلاند - واسا
کوشنر امریکا بهت چیزی قول داده که داری پاچه خاری می کنی بابا بچسب به سارکوزی شاید براى توهم یک دوست دختری پیدا کنه که شامه خوبی داره
یکشنبه 23 دی 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.