دو جوان در ایران به پرتاب از بلندی محکوم شدند

دو جوان در ایران به پرتاب از بلندی محکوم شدند

گزارشها از ایران حاکی از این است که دیوان عالی این کشور، مجازات اعدام دو مرد جوان به شیوه پرتاب از بلندی را تأیید کرده است، این دو جوان نسبت به اتهام تجاوز به دو مرد جوان محکوم شناخته شده اند.
محکومان - عکس از روزنامه قدس
نام دو محکوم اصلی، طیب و یزدان اعلام شده است - عکس از روزنامه قدس

نام این دو محکوم، طیب و یزدان اعلام شده و برای چهار نفر دیگر که همدست آنها شناخته شده اند، مجازات یکصد ضربه شلاق تعیین شده است.

به نوشته روزنامه دولتی ایران، نیمه های شب آخرین روز فروردین (بیستم آوریل) گذشته پسر جوان دانشجویی مضطرب و هراسان به مأموران پلیس شهرستان ارسنجان در استان فارس مراجعه می کند و با اعلام شکایتی می گوید: "شامگاه امروز پس از پایان کلاس درس برای بازگشت به خانه سوار خودروی پیکانی شدم که چهار سرنشین داشت، پس از طی مسافتی راننده مسیر خود را تغییر داد و به سمت جاده ای فرعی رفت، زمانی که به او اعتراض کردم یکی از مسافران که کنارم نشسته بود با تهدید کارد از من خواست سروصدا نکنم، آنها سپس مرا به محل خلوتی کشاندند که دو نفر دیگر از همدستانشان آنجا منتظر بودند، بعد هم شش مرد جوان با تهدید کارد مرا مورد تعرض قرار دادند و پس از سرقت کیف پولم در جاده رهایم کردند".

این روزنامه که حمله کنندگان به این دانشجو را "شکارچیان شب" نام نهاده نوشته که چهار تن از متهمان، یک هفته پس از شکایت بازداشت و ابتدا منکر ارتکاب هر گونه جرمی شدند اما پس از اینکه جوان دانشجو با مواجهه حضوری آنها را شناسایی کرد، لب به اعتراف گشودند و جرم خود را پذیرفتند.

بر اساس این اعترافات دو همدست دیگر آنها نیز دستگیر می شوند و آن گونه که در گزارش روزنامه ایران آمده، در حالی که تحقیقات از متهمان ادامه داشته، دانشجوی جوان دیگری نیز به پلیس مراجعه می کند و از همین متهمان به اتهام سرقت و تجاوز به عنف شکایت می کند.

روزنامه ایران از شاکی دوم نقل کرده: "ابتدا قصد نداشتم به خاطر حفظ آبرو شکایت کنم اما وقتی پی بردم متهمان دستگیر شده اند تصمیم به شکایت گرفتم".

شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس که از پنج قاضی تشکیل شده، سرانجام در خرداد (مه) گذشته حکم به اعدام دو متهم اصلی و شلاق چهار متهم دیگر داد.

در قانون مجازات اسلامی ایران که بر اساس شرع اسلام تدوین شده، مجازاتی که برای رابطه جنسی میان مردان (لواط) در نظر گرفته شده، اعدام از طریق پرتاب از بلندی است، هرچند اجرای چنین مجازاتی در سالهای اخیر کمتر از ایران گزارش شده است.

احکام اعدام در ایران باید برای اجرا به تأیید دیوان عالی کشور برسد که در مورد این پرونده، روزنامه قدس نوشته که دیوان عالی حکم دادگاه را تأیید کرده است.

chinamroosh - ایران - ایران
در قانون مجازات اسلامی ، کتاب دوم تحت عنوان حدود در باب دوم از ماده 108تا 126 داخل جرم لواط و راههای ثبوت آنرا مورد بحث قرار داده است که در مبحث مجازات جرم ،«قتل فاعل » کیفر عمل و کیفیت مجازات نیز در اختیار حاکم شرع قرار داده شده است . صرفنظر از چگونگی ثبوت جرم که در مقایسه با سایر جرایم کتاب حدود از جمله زنا اثبات جرم لواط از سوی قانونگذار ( شارع ) بسختی مورد پذیرش قرار می گیرد در قانون مزبور اشاره صریح به قتل به شیوه « پرتاب از بلندی » صورت نگرفته است هر چند که این مجازات باستانی و البته وحشیانه در متون فقهی از شمار مجازاتهای جرم یاد شده است بنابر این بنظر می رسد که هدف واقعی از حکم صادره در این پرونده در حقیقت تکمیل کلکسیون مجازاتهایی از قبیل «سنگسار» ، «قطع اعضای بدن» ، «جلد و شلاق » ، «قطع دست راست و پای چپ » و . . . است که دستگاه قضایی نظام دینی جمهوری اسلامی با اشتیاق تام در پی صدور این دست از آرا و احکام بدنبال ترسیم چهره ای مهیب و مخدوش از ملت ایران و فرهنگ والا و البته مخالف چنین اندیشه های متحجرانه و واپسگرا است .
پنج‌شنبه 20 دی 1386

she_rou - ایران - اصفهان
محمود تو دیگه کی هستی
پنج‌شنبه 20 دی 1386

hasti40 - ایران - تهران
به نظر من نیاید اینها رو اعدام یا شلاق زد چون این روش کار ساز نیست به نظر من اینها رو باید گذاشت تا زنده باشند و تو این دنیا زجر بکشند بهترین مجازات برای این افراد بریدن آلت تناسلی هستش تا همیشه حسرت لذت تو دلشون بمونه
شنبه 22 دی 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.