باج خواهی ۵۰۰ سکه یی برای رهایی دختر ۸ ساله

باج خواهی 500 سکه یی برای رهایی دختر 8 ساله
ردیابی مکالمات تلفنی دو مرد آدم ربا که با گروگان گرفتن یک دختر 8 ساله قصد داشتند از خانواده او 500 سکه بهار آزادی اخاذی کنند به دستگیری متهمان منجر شد.

به گزارش خبرنگار ما بعدازظهر پنجشنبه هفته گذشته مردی هراسان و مضطرب خودش را به پلیس آگاهی کرمان رساند و گفت افرادی ناشناس دختر 8 ساله او به نام فاطمه را ربوده اند. این مرد در جریان شکایت خود علیه گروگانگیران توضیح داد؛ دخترم برای بازی به کوچه رفته بود که با طولانی شدن زمان غیبت وی نگرانش شدیم و دنبال او رفتیم اما هرچه جست وجو کردیم اثری از فاطمه پیدا نکردیم. در حالی که نگران و مضطرب کوچه و خیابان های اطراف را می گشتیم تلفن همراه من به صدا در آمد و مرد ناشناسی که پشت خط بود به من گفت فرزندم را ربوده است و برای آزادی او 500 سکه بهار آزادی می خواهد. آن مرد بدون اینکه توضیح بیشتری بدهد تلفن را قطع کرد. پس از طرح این شکایت بلافاصله تیم ویژه یی از کارآگاهان پلیس آگاهی مسوول رسیدگی به این ماجرا و نجات دختر 8 ساله شدند. آنان در نخستین گام ضمن کنترل موبایل پدر فاطمه به وی آموزش های لازم را ارائه دادند و از این مرد جوان خواستند در صورت تماس مجدد گروگانگیران مکالماتش را با آنها طولانی تر و سعی کند مبلغ درخواستی آنان را کاهش دهد.

ساعتی بعد مردناشناس بار دیگر با تلفن همراه پدر فاطمه تماس گرفت و تهدید کرد که اگر پلیس وارد این ماجرا شود یا او از تهیه 500 سکه بهار آزادی خودداری کند حادثه یی شوم برای فاطمه رخ خواهد داد. پدر کودک ربوده شده پس از مواجه شدن با این تهدیدها به مرد گروگانگیر اطمینان داد که حفظ جان دخترش از هر موضوع دیگری برایش مهمتر است و قطعاً ماجرا را به پلیس گزارش نمی دهد. پدر فاطمه در ادامه از مرد کودک ربا خواست مبلغ درخواستی اش را کاهش دهد تا او توان فراهم کردن آن را داشته باشد.

به رغم اینکه مرد ناشناس ابتدا از پذیرفتن خواسته پدر فاطمه خودداری کرد اما در تماس بعدی خود پذیرفت که دختر 8 ساله را در ازای 20 میلیون تومان آزاد کند. آدم ربای ناشناس در ادامه به پدر این کودک گفت به زودی برای تعیین زمان و محل ملاقات با وی تماس می گیرد.

همزمان با انجام مذاکره میان مرد آدم ربا و پدر فاطمه کارآگاهان تحقیقات خود را پی گرفتند و از طریق ردیابی تماس های تلفنی متوجه شدند متهم از تلفن های همگانی با طعمه خود تماس می گیرد. از آنجا که کیوسک های تلفن عمومی مورد استفاده فرد گروگانگیر در یک محدوده جغرافیایی مشخص قرار داشت کارآگاهان تمام باجه های آن محل را زیر نظر گرفتند و مترصد ماندند تا متهم بار دیگر با پدر کودک ربوده شده تماس بگیرد. سرانجام 24 ساعت پس از گروگان گرفته شدن فاطمه مردی به یکی از کیوسک های تلفن همگانی مورد نظر رفت و همزمان زنگ تلفن همراه پدر فاطمه به صدا درآمد. ماموران که اکنون اطمینان یافته بودند مردی که پیش رویشان قرار گرفته یکی از آدم ربایان است بلافاصله او را بازداشت کردند. متهم دستگیر شده به نام احسان در همان محل دستگیری به گروگانگیری اعتراف کرد و گفت همدستش به نام یاسر مسوول نگهداری از دختر هشت ساله است و این کودک را در خانه خودش واقع در خیابان مالک اشتر پنهان کرده است.

پس از اعترافات احسان ماموران به سرعت راهی خیابان مالک اشتر شدند و به محض حضور در نزدیکی خانه یاسر مشاهده کردند که این مرد قصد دارد از روی دیوار منزلش به خیابان بپرد و فرار کند. به این ترتیب عملیات تعقیب و گریز آغاز شد و ماموران سرانجام با تیراندازی هوایی توانستند دومین متهم را نیز به دام بیندازند. در ادامه فاطمه که در یکی از اتاق های خانه محبوس و دست و پایش بسته شده بود، پیدا و آزاد شد.

یاسر پس از انتقال به پلیس آگاهی در اعترافات خود گفت؛ من مدتی قبل در جریان معامله یک خودرو با پدر فاطمه آشنا شدم و فهمیدم وی وضع مالی خوبی دارد. به همین دلیل هنگامی که کارم را از دست دادم و از سویی طلبکاران برای پس گرفتن پولشان به من فشار آوردند نقشه ربودن دختر 8 ساله را طراحی کردم و از احسان خواستم به من کمک کند.متهم افزود؛ پس از آن که از فرزند و همسرم خواستم برای چند روزی به خانه یکی از اقوام بروند همراه احسان سوار بر خودروی پژوی من به محل زندگی پدر فاطمه رفتیم و این دختر را که در خیابان به تنهایی مشغول بازی بود به بهانه پرسیدن آدرس به نزدیکی اتومبیل مان کشاندیم و در یک لحظه وی را سوار و فرار کردیم.بنا بر این گزارش هم اکنون دو متهم در بازداشت به سر می برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.