برای اولین بار کویر لوت سفید پوش شد

برای اولین بار کویر لوت سفید پوش شد

بخشدار شهداد از توابع شهرستان کرمان گفت: بارش برف بامداد امروز برای نخستین بار دشت غربی کویر لوت را در این بخش سفیدپوش کرده است.


" محمد مومنی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بارش برف در دو روستای کریم آباد و هاشم آباد منطقه مذکور رخ داده و تاکنون سابقه نداشته است.

او ادامه داد: این دو روستا مملو از تپه‌های روان شن و بوته‌های گز می- باشند و ریش سفیدان آن ، بارش برف را در منطقه خود اصلا به یاد ندارند.

روستاهای کریم‌آباد و هاشم آباد در ‪ ۳۰‬کیلومتری شرق شهداد در دشت غربی کویر لوت قرار دارند.

ریزش برف از شب گذشته در شهداد آغاز شده و کماکان نیز ادامه دارد.

ساکنان شهداد بارش برف را در منطقه خود پس از گذشت ‪ ۳۰‬سال تجربه می‌کنند که باعث کاهش دما، مسدود شدن برخی راههای ارتباطی و سرمازدگی محصولات کشاورزی در این منطقه شده است.

مسوول اداره هواشناسی شهداد نیز گفت: درجه حداقل دما در این منطقه یک درجه می‌باشد که در مقایسه با ‪ ۲۴‬ساعت گذشته شش درجه کاهش داشته است.

" مریم پورهاشمی" شرایط جوی منطقه شهداد که مه آلود همراه با وزش باد می باشد را بی‌سابقه دانست و افزود: امروز ساکنان این منطقه کویری سردترین روز را تجربه خواهند کرد.

همچنین روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهداد از تعطیلی نوبت عصر مدارس ابتدایی در شهر شهداد، اندوهجرد و کلیه مدارس دهستان " سیرچ " در این بخش خبر داد.

شهداد در ‪ ۹۰‬کیلومتری شمال شهر کرمان واقع است.

samaneh rezayi - استرالیا - سیدنی
یا خدا خیلی خبر جالبی بودتشکر
سه‌شنبه 18 دی 1386

mah1 - ایران - تهران
اخی فکر کن قیافه بچه هایه این مناطق.:)
سه‌شنبه 18 دی 1386

سوین - ایران - تهران بزرگ
قاعدتا باید منظره جالبی باشه روی شن های روان برف ... کاش می شد چند تا هم عکس بذارید.
چهار‌شنبه 19 دی 1386

+1
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.