رحم اجاره ای شرعی است یا غیرشرعی؟

رحم اجاره ای شرعی است یا غیرشرعی؟

با اینکه مدت کوتاهی از پخش مجموعه تلویزیونی "ساعت شنی" می گذرد، اما حواشی و سروصدای زیادی درباره آن به وجود آمده است. یکی از موضوعاتی که در این باره مورد توجه قرار گرفته بحث شرعی یا غیرشرعی بودن اجاره کردن رحم است.

 دکتر حمید گورابی رییس پژوهشکده رویان در این باره می گوید: "در رساله امام خمینی (ره) که مربوط به سی سال پیش است سوالی درباره رحم جایگزین هست که نشان می دهد فقه شیعه در کنار مسایل علمی حرکت می کند و در حد و حدودی که اطلاعات صحیح داده شود تصمیم می گیرند و کمک می کنند."

وی که با هفته نامه شهروند امروز گفت و گو می کرد ادامه داد: "به نظر می رسد مشکل شرعی خاصی وجود نداشته باشد اما ممکن است بعضی مسایل جانبی باعث ایجاد تغییر در فتاوی شود".

دکتر گورابی با اشاره به مشکل صدور شناسنامه خواهان حل این مشکل برای کسانی شد که از این راه صاحب فرزند می شوند.

در همین راستا و در باره مغایرت این مسئله با شرع، پیرموذن عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز گفته است: "هم در قانون اهدای جنین و هم در قانون سقط جنین، بودند آقایانی که مخالف بودند و هستند آقایانی که موافق اند".

وی ادامه داد: "خوشبختانه در مقدماتی که برای قانون رحم جایگزین تهیه شده با بعضی از اعضای شورای نگهبان و تعدادی از علمای حوزه علمیه قم بحث شده و موافقت ضمنی بعضی از عزیزان هم جذب شده است".
mah1 - ایران - تهران
بابا چه خوب این نظر خواهی روراه انداختین بد جوری عادت کردیم مردیم بسکه حرفامونو خوردیم ا00000ا *****
شنبه 15 دی 1386

ali_salimi_tooyserkani - ایران - تویسرکان
اونقدر مردم رو در فقر اطلاعاتی و جهالت فرهنگی نگه داشته ان که چیزایی که برای بچه های پانزده شانزده ساله فرنگی مثل آب خوردن حل شده برای مردم ما مثل سحر و جادو میمونه که نمی تونن هضم کنن. همین امروز تو برنامه خانواده شبکه یک رژیم یه ساعت داشتن بحث می کردن که مردم نمی دونن این سریال ها رو چه جوری باید نگاه کنن یا آیا باید به بچه ها اجازه بدن ببینن یا نه؟ باعث تأسفه که مسأله هایی علم حلشون میکنه آقایون عوض دستت درد نکنه به دانشمندان سنگ جلوش میندازن بدون اینکه فکر کنن که حالا این اختراع یا روش جدید منافعش چیه و مضراتش کدومه. ماشا لله ماشالله هم ادعاشون سر به آسمون هفتم میزنه. حافظ خوب جواب هرچی آخوند مدعی رو داده:
با مدعی مگویید اسرار عشق و مستی
تا بی خبر بمیرد در رنج خودپرستی
شنبه 15 دی 1386

گنجشک - ایران - تهران
با این وضعیت آشفته بازار اقتصادی هیچ کس به فکر بچه دار شدن نیست چه رسد به رحم اجاره ای(مردم از پس خانه های اجاره ای بر نمی آیند)!!!!!!!!!!!!!!!
دیگه تو این بلوشو بچه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یکشنبه 16 دی 1386

bahram1 - ایران - تبریز
دوست عزیز آقای علی سلیمی. میدونی علت مخالفت بعضی از به اصطلاح آقایون چیه؟ اینه که با استناد به اینکه زنشون بچه دار نمیشه می تونن به طور نامحدود ازدواجهای رسمی و غیر رسمی داشته باشن. واسه همین نمیذارن این مشکل به صورت علمی حل بشه
یکشنبه 16 دی 1386

shadalooee - ایران - تهران
امیدوارم بالا رفتن قیمت ملک تاثیری روی این فقره نندازه
یکشنبه 16 دی 1386

irani13 - ایران - مشهد
الله اعلم
همتون در راه خدا موفق باشید
:))
یکشنبه 16 دی 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.