حذف ایران از فوتبال جام ملت های آسیا

حذف ایران از فوتبال جام ملت های آسیا

تیم ملی فوتبال ایران در ضربات پنالتی با نتیجه چهار بر دو از کره جنوبی شکست خورد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی جام ملتهای آسیا بازماند.
رسول خطیبی و جواد کاظمیان
رسول خطیبی چهارمین پنالتی ایران را گل نکرد تا ایران باز هم به قهرمانی جام ملتهای آسیا نرسد

فریدون زندی و رضا عنایتی ضربات خود را گل کردند اما پنالتی های مهدی مهدوی کیا و رسول خطیبی را دروازه بان کره جنوبی گرفت.

وحید طالب لو، دروازه بان تعویضی ایران که در دقیقه صد و بیست وارد زمین شد، یک پنالتی را گرفت اما نتوانست جلوی حذف ایران را بگیرد.

دیدار دو تیم از آغاز افت و خیز چندانی نداشت و شرایط زمین، هوای شرجی و بارندگی شدید هم مزید بر علت شده بود تا مسابقه بدون هیجان زیاد به پایان برسد.

با این نتیجه طلسم سه دهه ای ناکامی فوتبال ایران در آسیا باز هم باقی ماند. آخرین قهرمانی ایران به رقابت های سال 1976 میلادی - که در تهران برگزار می شد - بر می گردد.

تیم ایران در این دیدار با ترکیب زیر به میدان رفت:

حسن رودباریان (وحید طالب لو - 119)، رحمان رضایی، سیدجلال حسینی، محمد نصرتی، مهدی مهدوی کیا، مهرزاد معدنچی (فریدون زندی - 62)، علی کریمی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، وحید هاشمیان (رضا عنایتی - 86) و رسول خطیبی.

این دوره از رقابتهای جام ملتهای آسیا به میزبانی مشترک مالزی، اندونزی، ویتنام و تایلند برگزار می شود که رقابتهای گروه سوم همگی در مالزی برگزار خواهد شد.

تیم ایران در دوره گذشته این بازیها که در سال 2004 در چین برگزار شد به مقام سوم رسید.

در این دوره مربیگری تیم ایران را امیر قلعه نویی برعهده دارد.

روز یکشنبه آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی نیز بین عربستان سعودی و ازبکستان برگزار می شود تا یکی از دو تیم به جمع عراق، ژاپن، و کره جنوبی بپیوندد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.