تقاضای پناهندگی رئیس مجلس یمن از کانادا

تقاضای پناهندگی رئیس مجلس یمن از کانادا

پایگاه خبری "عدن‌پرس" از تصمیم "عبدالعزیز عبدالغنی" رئیس مجلس شورای یمن و نخست‌وزیر پیشین این کشور برای پناهندگی به کانادا خبر داد. Go to fullsize image

به گزارش فارس، وی که اکنون به همراه تمامی اعضای خانواده خود در یکی از شهرهای کانادا به سر می‌برد، قصد دارد در اعتراض به سیاست‌های ژنرال "علی عبدالله صالح" رئیس‌جمهور این کشور، از اوتاوا پناهندگی بگیرد.
عدن‌پرس به نقل از منابعی که به نام آنها اشاره‌ای نشده، اعلام کرد: عبدالغنی مخالفت خود را با سیاست‌های ژنرال صالح که به "موروثی‌شدن" حکومت به جای "جمهوریت" انجامیده اعلام کرده است.
وی معتقد است اقدامات رئیس‌جمهور یمن باعث شده یک نظام خانوادگی بر کشور حاکم شود و عده‌ای جوان سبک‌مغز، تمام مناصب دولتی را در اختیار بگیرند.
بنا بر این گزارش، عبدالغنی گفته است مؤسسات دولتی و دستگاه‌های اجرایی به نهادهایی پوچ و بی‌محتوا و ویترینی برای این حکومت خانوادگی تبدیل شده‌اند.
عبدالغنی از روابط گسترده‌ای با سیاستمداران، بازرگانان و رؤسای شرکت‌های کانادایی برخوردار است.
ژنرال "علی عبدالله صالح" از حدود 30 سال پیش، ریاست‌جمهوری یمن را بر عهده دارد و همواره در انتخابات‌های صوری مختلف با بالاترین میزان رأی، بر رقیبان خود غلبه کرده است.

وی از چند سال پیش با سپردن مسئولیت‌های بلندپایه نظامی و امنیتی به پسر خود، در تلاش است تا وی را به‌عنوان جانشین خود به مردم معرفی کند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.