زنان خود را به زنجیر بکشید حتی الامکان...!

زنان خود را به زنجیر بکشید حتی الامکان...!

به بقالی می رویم و به خاطر خرید چند سطل ماست و دوغ و ایضا کشک یک عدد سی دی اشانتیون می گیریم، فیلم را نگاه می کنیم، کمی حالمان بد می شود، حدس می زنیم کار هالیوودیها باشد و آنها دوباره فیلمی ساخته اند تا فرهنگ و تمدن ما را زیر سئوال ببرند، و این بار نجابت زن ایرانی را نشانه گرفته اند، یحتمل نامش «سیصد 2» باشد ... کمی دقیقتر فیلم را نگاه می کنیم، نه انگار برخی بازیگران فیلم آشنا هستند ...

***
خلاصه فیلم:

دو نفر با هم همکار می شوند و با کمک هم زنان را تلکه می کنند، بدین ترتیب که یکی با دختری ازدواج می کند و دیگری مخ همان دختر را می زند، به طوری که او به شوهرش(همان همکارش) خیانت کند، مخ این زن های شوهردار هم بعضا در کمتر از یک هفته می خورد ...

موارد آموزنده فیلم:

1- اگر یک دوست خوشتیپ داشته باشید می توانید تیمی دو نفره تشکیل دهید و دست به کاری نان و آب دار بزنید، کاری که هم فال است و هم تماشا و ایضا پردرآمد!

2- با دیدن این فیلم می آموزید که چگونه بی حیا باشیم، چگونه با احساسات افراد بازی کنیم، چگونه یک دوربین مخفی در خانه کار بگذاریم، چگونه زنی را به خانه بکشانیم، چگونه به او قرص بخورانیم، چگونه یک فیلم خفن درست کنیم و در نهایت چگونه او را تلکه کنیم!

3- از این فیلم می آموزیم که بد زمانه ای شده است و این روزها به هیچ زنی نمی توانیم اعتماد کنیم، حتی به زن خودمان، و اگر شوهری به زنش کم محلی کند طبیعی است که به او خیانت شود، نجابت کیلو چنده؟!!

4 - ما می آموزیم که بایستی چهارچشمی مواظب زنمان باشیم، و حتی الامکان او را در خانه به زنجیر بکشیم، زیرا امکان دارد در خیابان، بیابان، رستوران، کویر و هر جای دیگری مخش بخورد! اصلا چه معنی داره زن شوهردار با یه مرد غریبه ( منظور از غریبه هر فردی غیر از شوهر است، توضیح خودم!) صحبت کنه؟!

***

خوابم یا بیدار؟ من کی ام؟ اینجا کجاست؟ یکی به من حالی کنه اینجا چه خبره؟!

در سایت عصر ایران می خوانیم روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار بیانیه ای از اقشار مختلف مردم کشورمان به خاطر اکران ( به کلمه اکران توجه کنید، توضیح نگارنده) فیلم سینمایی «نقاب» عذرخواهی کرد، و جالب آنکه این بدانیم در این بیانیه آمده است که این فیلم در دوره گذشته ساخته شده ( عجب!پس علاوه بر ریگی و بدحجابی، گرانی و خیلی چیزهای دیگه این فیلم هم محصول دولت قبلی بوده، توضیح نگارنده) و صدور مجوز نمایش این فیلم در دوره حاضر محصول غفلت برخی از دست اندرکاران این حوزه است. (چه حرفا، چه چیزا! مگه دست اندرکاران حاضر در وزارت ارشاد هم غفلت می کنند؟!،توضیح نگارنده) در این بیانیه آمده است که به واسطه اعتماد صادقانه ای که نسبت به تهیه کننده این فیلم وجود داشته قرار بود بخش هایی از این فیلم حذف شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است. (خوب شد، حالا چیزی دیگه ای به این فیلم اضافه نکرد!، ایضا توضیح نگارنده)

بعد از چند ساعتی در سایت خبرگزاری فارس و باز هم از قول روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می خوانیم که اشتباه شده! و ظاهراً پیش نویس اطلاعیة تأئید نهایی نشده سهواً برای خبرگزاری ها ارسال گردیده، و این عذرخواهی به خاطر سی دی اصلاح نشده است وگرنه فیلم مجوز اکران دارد، و اگر هم نقدی هم به نسخه اصلاح شده فیلم در حال اکران وجود داشته باشد در حقیقت ناشی از لغزشهای سهوی و متوجه عملکرد ما در اداره کل ارزشیابی و نظارت و شورای پروانه نمایش می باشد، در انتهای این بیانیه از سایتها خواسته شده بیانیه اولی رو از روی سایتها بردارند!

خب! حالا بیایید با هم اشتباهات و خطاهای سهوی رو مرور کنیم:

1- صدور مجوز نمایش فیلم محصول غفلت برخی از دست اندرکاران این حوزه است!
( دو نفر با فاصله زیاد از هم ایستاده اند، به طوری که صدایشان به خوبی به هم نمی رسد.)
- آقا این فیلم رو دیدی؟ مجوزش رو بدم؟
-- ها ... بلندتر صحبت کن ... فیلم چی هست؟!
- نقاب
-- ها ... میم مثل مادر رو میگی؟! بده مورد نداره!
- شترق!(این صدای زدن مهر تایید بود.)، تاییدش کردم.

2- اعتماد صادقانه به تهیه کننده فیلم (که به اشتباه وجود داشته!):
- آقای کارگردان اون قسمت هایی که گفتیم رو حذف کردین؟
-- آره! همه رو حذفیدم!
- پس من مطمئن باشم؟! دیگه خودم نشینم فیلم رو ببینم؟!
-- اصلاح اصلاح شده، به ما اعتماد صادقانه داشته باش!
- بگو جون من حذف کردی!
-- جون تو!

3- پیش نویس اطلاعیة تأئید نهایی نشده که سهواً برای خبرگزاری ها ارسال گردیده!
یحتمل یکی از کارمندان پسر بچه کوچولوش رو به اداره آورده!
- بابایی! این ورقه چیه اینجا افتاده؟ چکاره اش کنم؟
-- خوب شد یادم انداختی، برو بده تایید نهایی بکننش!
و خب پسر بچه بازیگوش هم سهوا اونو داده خبرگزاری ها!

4- اگر نقدی به نسخه اصلاح شده فیلم در حال اکران وجود داشته باشد در حقیقت ناشی از لغزشهای سهوی و متوجه عملکرد ما در اداره کل ارزشیابی و نظارت و شورای پروانه نمایش می باشد. (روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
- چه حرفا، چه چیزا، نگید این حرف رو، شکست نفسی می فرمایید، لغزش سهوی اونهم در اداره کل ارزشیابی و نظارت و شورای پروانه نمایش؟!

نتیجه گیری اخلاقی: اشتباه سهوی می کنم، پس هستم!

***
چند نکته پایانی:
1 – آن فیلمی که ما دیدیم کلیت و موضوعش مورد داشت و یحتمل با حذف و اضافه چند دیالوگ چیزی تغییر نمی کند!
2- فکر می کنید اگر یکی از آن خانم های مورد اغفال واقع شده یک «پرستار» بود آن وقت چه اتفاقی می افتاد؟!
3- اگر در این مطلب بنده حرف اشتباه و غیر واقعی زده شده است، در نتیجه اشتباه سهوی بوده است، و از آنجا که اشتباه سهوی، سهوی است پس عیبی هم ندارد!

این موضوع از سایت عصر ایران برداشته شده ولی با نظرات کاربران را نیز که در آنجا داده شده است به این متن اضافه میکنیم . چون نظرات کاربران نیز جالبتر از متن مقاله بود.

نظرات کاربران:
▪ احسنت، واقعا ترکوندین
▪ جالب بود. مرسی
▪ دوست عزیز. شما واقعا انسان مرتجعی هستین. شما اگر ممیزی فیلم رو داشتید فکر می کنم دیگه فیلمی تولید نمی شد.

حتی اگر قراره جدی بگیریم این محتوا رو، آیا فکر می کنید تو کشور ما همچین چیزی اتفاق نمی افته ؟

برای شروع طنز باید از چیزهای دیگری شروع کنید. در غیر اینصورت خودتون رو خراب می کنین.

به امید موفقیت
طاها بذری
www.bazri.com
▪ بابا بی خیال دعوا نکنید !
▪ دوست عزیز آقای بذری
در کشور ما همچین چیزی اتفاق می افته ، اما چرا بایستی در این فیلم نشون داده بشه که هر زنی اگر در شرایط خاصی قرار بگیره حتما به شوهرش خیانت می کنه؟ آیا این توهین به زن ایرانی نیست؟! آیا جمله کامران( امین حیایی) پس از آنکه نیما(پارسا پیروزفر) موفق می شود نگار (همسر کامران) را به خانه خود بکشد به یاد دارید؟! « کثافت ها همه شون یه گهن!» ، آیا اعتراض به توهینی که به تمام زنان شده است دلیل بر مرتجع بودن بنده است؟!
مرتجع آن کسی است که این اندیشه را دارد که زن نمی فهمد و به سادگی گول می خورد و بایستی او را با زنجیر در خانه بست تا مبادا فرد خوشتیپ تری را ببیند!، یحتمل شما دوست عزیز اصلا فیلم را ندیده اید و یا مطلب بنده را کامل نخوانده اید...
موفق باشید
ارژنگ حاتمی
▪ سلام ، اصلاً انتظار نداشتم شما که در چنین قشری هستید و دم از فرهنگ و غیره می زنید در مورد خانم ها اینگونه صحبت کنید من به عنوان یک خانم و البته کسی که بوفور در جامعه مردان هستم به این حرف شما (در زنجیر کشیدن زنان و غیره ...) سخت معترضم چون مردان ضعیف و سست عنصر و بد دل در جامعه زیادند و با این حرف خون زن و بچه را در شیشه می کنند .چرا به اکران فیلم ایراد می گیرید به نویسنده هم ایراد بگیرید که چنین جملاتی را در فیلم نامه نویسد.
با تشکر L.T.M
▪ من با نظر شما کاملا موافقم. با اینکه خودم از این فیلم خیلی خوشم اومد(البته از نظر سناریوی جنایی) کاملا موافقم که توهین به زن ایرانی بود...
▪ چطور وقتی برعکس این ماجرا اتفاق میفته، (خیانت مرد به زن )خیلی طبیعی رفتار میشه و هیچ اعتراض و عکس العملی در پی آن صورت نمیگیرد...
بنظر من ما عادت کرده ایم که به زن به عنوان یک جنس دست دوم نگاه کنم و نه در ردیف یک مرد...
من موافق خیانت زن نیستم ولی ...چرا مساوات برقرار نمیشود ؟چرا خیانت مرد جای تعجب و اعتراض ندارد.واقعا چرا؟
بسیار فیلم در خور تامل و جالبی بود...دست سازندگان آن درد نکند.
▪ با سلام
کاری نداریم که این موضوع شما طنز یا واقعی به نظر من فیلم نقاب خیلی قشنگ و جالب بود . بهتر که جامعه ما به مسائل مهمتری فکر کنند و نظر بدهند نه راجع به فیلمهایی که واقعیت آنها در جامعه ما است .
▪ واقعیت جامعه ما بدتر از این چیزاست . فیامش خیلی عالی بود . نباید که این اتفاقات رو فقط تو فیلم های خارجی ببینیم !! ما اینجا همه چیزمون سالمه !!!!!! funny
▪ مسلما این فیلم بازتاب وقایعی است که در جامعه رخ می دهد. در حقیقت کارگردان با ساخت این فیلم رخدادهای روزمره جامعه را به نمایش درآورده است تا مردم با دیدن آن متنبه شوند نه اینکه کار یاد بگیرند. مسائلی است که بارها در روزنامه و یا تلویزیون و در قسمت حوادث با آن رو به رو می شویم بهتر نیست به جای ایراد گرفتن کمی انتقادپذیر باشیم و یا به نوعی خودمان را گول نزنیم؟
▪ خانمهای عزیز لطفا بنشینید و بگذازید مردها هر کاری دلشان خواست انجام بدهند. خدای ناکرده دست از پا خظا نکنید نبادا بقیه خوششون نیاد. من نمیدونم چرا هیچ کس نمیگه چرا همچین مردای کثیفی تو جامعه هستن و همه گیر میدن به زنها؟؟؟؟؟؟
▪ سلام
چقدر ما شهروندان ایرانی غفلت میکنیم و چقدر زودباوریم چرا نمیخواهیم به خودمون بیاییم مگه فیلم بی محتوای اخراجیها رو ندید چه الم شنگه ای به پا کردیم که آقا این فیلم رو یه عده آدمای سودجو و از خدا بیخبر نسخه اصلیش رو بین مردم پخش کردند و چه این عمل چه تبلیغی برای این فیلم شد.
▪ خیلی جالب بود مخصوصا قسمت سیصد 2 ...
من که به عنوان یک خانم واقعا ازدیدن چنین فیلمی خجل و متاسف شدم ...البته هرچند نقد طنز شما بسیار جالب و به جا بود ولی متاسفانه مردم آنقدر داستانها و فیلم های واقعی از این گونه ماجرا ها دیده و شنیده اند که دیگر با این چیز ها ککشان هم نمی گزد ..خودتون می دونید که...
▪ به نظر می رسد نقاب از نظر فنی دارای ساختاری متفاوت است که این فیلم را از بقیه ی فیلم هایی با این محتوا نظیر تله جدا می کند و همین تفاوت هم باعث استقبال وسیع از این فیلم گردیده. اما حساسیت های موجود در مورد بازگو کردن مسائل غیراخلاقی و غیر انسانی باعث ایجاد موج وسیعی علیه این فیلم شده است. حساسیت هایی که ناشی از جامعه ی سنتی و مذهبی ماست. البته دریده نشدن پرده های اخلاق و عفت در جامعه خوب است ولی در صورتیکه سکوت موجب پوسیدگی بی سر و صدای تار پود جامعه نشود.
▪ من نیز به عنوان یک زن که عضوی از جامعه زنان ایران میباشم این سئوال برایم مطرح است که تعداد زیادی فیلم در مورد خیانت مردان و ازدواج های مخفیانه آنها در این سالها ساخته شده است ولی به هیچ عنوان سر و صدایی به پا نشد و انگار نه انگار که زن نیز بشر است و احساس و عواطف دارد ولی همین که یک زن پای خود را از دایره قرمز بیرون میگذارد همه غیرت های خفته در ایران به جوش می آید که بیائید و ببینید که عفت و آبروی ایران از دست رفت . مگر درست نکردن فیلم از چنین موضوعاتی نشان از نبودن آنها در جامعه است . بهتر است به جای گله گذاری از سازندگان فیلم و گفتن اینکه شان و منزلت زن را از بین برده اند کاری کنید که موجبات سرافرازی زنان و رفاه و تامین اجتماعی مردم برقرار باشد . بهتر است کاری کنید که زنان ایران برای تامین معاش و ....... عزت ایران را در واقعیت حراج نکنند در فیلم نشان دادنش پیشکشتان.
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.