دریافت های کلان مداحان

دریافت های کلان مداحان

مداحی  و مرثیه سرایی در کشور ما یک هنر مذهبی تلقی می شود  و می توان گفت فعالیت مداحان به خودی خود ارزشمند است، چرا که به واسطه آن دلها به اشکال مختلف متوجه اهل بیت می شوند. اما این عرصه تأثیرگذار دچار آسیب هایی شده که طی چند سال اخیر همزمان با ایام فاطمیه و ماه محرم و صفر این مشکلات طرح و پیش از آنکه نتیجه ای شایسته حاصل شود، به فراموشی سپرده می شوند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری انتخاب از اردبیل، نگاه مادی به امر مداحی اهل بیت عصمت و طهارت این هنر معنوی را چند سالی است که از اعتبار ساقط نموده ، امری که با فرارسیدن ایام فاطمیه و محرم و صفر خود را بیشتر نمایانده  و این مقوله در چند سال اخیر چنان ریشه دوانیده است که میان مداحان زنجانی و اردبیلی رقابت ایجاد نموده است.


دریافت های چند میلیونی مداحان برای حضور در مجالس عزداری در اردبیل و زنجان موجبات شگفتگی مردم را فراهم ساخته است و شنیده ها حاکی از آنست برخی از مداحان مشهور برای اجرای برنامه در لنکران آذربایجان در طی دهه محرم مبلغ 30 میلیون تومان دریافت داشته و به گفته یکی از مدیران هیئت در اردبیل اجراهای داخلی این مداحان برای یک برنامه 1 ساعته به یک میلیون تومان بالغ می گردد .


همچنین یکی از مدیران هیئت های مذهبی در تبریز مبلغ اجرای برنامه 2 ساعتی  مداحان زنجانی در تبریز را حدود 5 سکه بهار آزادی دانست واز بالارفتن این  تعداد خبر داد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.