کاری که با دایی شده را با دیگران نکنیم

کاری که با دایی شده را با دیگران نکنیم

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: در ایران عادت به نخبه‌کشی داریم؛ اما کاری که با دایی شده را با دیگران نکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، علی دایی با حضور در برنامه تلویزیونی 90، در گفت و گویی مفصل با عادل فردوسی پور، برنامه نود وجه دیگری از خود را نشان داد و ثابت کرد گذر زمان تغییراتی را در او بوجود آورده است. چکیده‌ای از حرف‌های او در این برنامه به شرح زیر است:

* حضور در سایپا و سرمربیگری در آن
در ابتدا باید از هیئت مدیره تشکر ‌کنم چون پس از جام جهانی، شرایطی که خواسته یا ناخواسته برایم بوجود آمد و آنها لطف کرده و به من اعتماد کردند. متاسفانه برخی رسانه‌ها جو بدی را برایم بوجود آوردند و حتی گفتند که علی دایی باید برود در شموشک بازی کند. در هر حال، یک سال خوب را در سایپا گذارندم. همکاری تمامی عوامل باعث تا به قهرمانی برسیم.

* مشکلی با تعویض نداشتم
همیشه به تصمیم مربیان احترام می‌گذاشتم. در یک بازی مقابل فولاد به عنوان ذخیره وارد زمین شدم. مقابل راه آهن بهترین بازیم را انجام دادم؛ اما در نیمه دوم لورانت صلاح دید که مرا بیرون بکشد. برخلاف آنچه بسیاری می‌گویند، علی دایی در دوران فوتبالش در کار مربیان دخالت می‌کند، اصلا و ابدا چنین چیزی نبود. می‌دانستم خودم یک روز مربی می‌شوم. همانطور که اکنون دوست ندارم، کسی در کارم دخالت کند.

* دیدار با پرسپولیس و حاشیه‌های آن
اولین استارت مربیگری‌ام مقابل پرسپولیس بود که بازی سختی هم بود. پس از آن دیدار، تیم به اعتماد به نفس رسید. در بازی برگشت، پس از تساوی با پرسپولیس، دچار بحران شدیم. دلیل اصلی هم خودم بودم که در آن مسابقه بی‌جهت وارد حاشیه شدم. از همین طریق از دنیزلی و شیث رضایی عذرخواهی می‌کنم؛ البته رضایی در آن بازی رفتاری نشان داد که در عمر ورزشی‌ام کسی با من آن کار را نکرده بود. با این حال آن رفتار را از من علی دایی بعید بود.

* دایی انتقادپذیر شده است
همیشه اشتباهات را به گردن گرفته‌ام. مطمئنا آدم‌ها تغییر می‌کنند. سن که می‌گذرد، هر آدمی با تجربه شود. باید با برخی واقعیات کنار بیایم. نمی‌شود همیشه حرف آدم پیش برود. گذشت زمان، خیلی چیزها را نشان می‌دهد. از آقای قاسمی مدیرعامل تیم علم و ادب خراسان خیلی تشکر می‌کنم چون در این مدت که با او آشنا شدم، چیزهایی زیادی از او یاد گرفتم. صبر و تحملم در کارها بیشتر شده است. آدم نباید عیب را از دیگران ببیند.

* وضعیت آینده سایپا
چهار روز قبل قراردادم را تمدید کردم. در پست دروازه‌بانی چون معتقدم نباید از سه دروازه بان خوب بهتر ببرم، از ارشاد یوسفی خواستم تا تیم جدیدی پیدا کند. در چند پست مثل دفاع و هافبک با کمبود روبرو هستیم. برخلاف اینکه نوشته می‌شود که مهدی امیرآبادی را می‌خواهم، اینطور نیست. در آن پست بازیکن زیاد دارم. 5 تا 6 بازیکن را از دست می‌دهیم.

* خداحافظی از فوتبال
می‌خواستم بعد از جام جهانی از فوتبال کنار بروم که به خاطر اتفاقات رخ داده، این قضیه 9 ماه طول کشید. حالا خوشحالم که زمان خداحافظی‌ام را خودم انتخاب کردم و کسی به من تحمیل نکرد.

* علی دایی و بحث شبکه سه
در جام جهانی، شبکه سه سیما با هر کارشناسی که با من مشکل داشت، مصاحبه کرد. دوست داشتم شما یک طرفه به قاضی نروید. من که آبرویم را از سر راه نیاوردم. گزارش‌های شما (عادل فرودسی پور) هم در به وجود آوردن جو علیه من بی‌تاثیر نبود. من که نمی‌توانستم از مربی بخواهم من را تعویض کند.

* حقایقی از جام جهانی
قبل از جام جهانی همه رویم مانور کردند؛ در حالیکه تیم ملی ستاره های دیگری هم داشت. اگر برخی کارهایی که دیگران انجام دادند را من علی دایی انجام می‌دادند، تاکنون مرا در میدان هفت تیر اعدام می‌کردید. در دیدار برابر مکزیک چه کسی خوب بازی کرد که همه فقط من را دیدند؟ از سویی، به یک مهاجم باید پاس بدهند؛ اما در آن دیدار برخی مخصوصا به من پاس نداند. در زندگی از این فراز و نشیب‌ها زیاد دیده‌ام. در حالیکه 38 سال دارم، به اندازه یک فرد 60-70 ساله تجربه دارم.

* حرف‌های پایانی
در ایران عادت به نخبه‌کشی داریم. ادعایی ندارم؛ اما کاری که با دایی شده را با دیگران نکنیم. من دنبال سمت، ریاست و سرمربیگری در جایی نیستم. اکنون هم دعا می‌کنم تا تیم ملی در جام ملت‌ها نتیجه بگیرد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.