سناتور دموکرات: ایران در حال جنگ علیه آمریکا است

سناتور دموکرات: ایران در حال جنگ علیه آمریکا است

سناتور دموکرات جوزف بایدن، رئیس کمیته روابط امور خارجه مجلس سنای آمریکا، ایران را در حال جنگ علیه ایالات متحده آمریکا دانست.
سناتور بایدن
سناتور بایدن یکی از منتقدان اصلی سیاست خارجی جورج بوش است

سناتور بایدن یکی از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات است.

او روز یکشنبه، ۱۷ ماه ژوئیه، در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی "ای بی سی" حمایت ایران از گروه های حزب الله لبنان و جنبش حماس را دلیل ادعای خود عنوان کرد.

این سناتور دموکرات گفت: "ایران مانند دوران جنگ سرد که شوروی علیه منافع آمریکا و متحدانش در آفریقا و آمریکای لاتین جنگ افروزی می کرد، عمل می کند."

مقام های ایرانی همواره یک چنین ادعاهایی را بی اساس دانسته اند.

سناتور بایدن یکی از منتقدان سرسخت سیاست خارجی کاخ سفید است. او در گذشته نسبت به هرگونه حمله نظامی علیه ایران هشدار داده است.

سناتور لیبرمن
سناتور لیبرمن گفته است آمریکا باید برای بمباران تأسیسات هسته ای ایران آماده باشد

به گفته آقای بایدن، آمریکا باید در برابر ایران طوری عمل کند که خود را در سطح بین المللی منزوی نکند و به همکاری کشورهای دیگر در این زمینه لطمه نزند.

به گفته وی: "دربرابر ایران نباید طوری عمل کنیم که اگر زمانی نیاز به اقدام سیاسی یا نظامی علیه این کشور بود، مجبور شویم به تنهایی عمل کنیم. باید اروپایی ها را همراهی کنیم و از اقدام نظامی علیه ایران در وضع کنونی پرهیز کنیم و به تشدید تحریم های ایران ادامه دهیم."

سناتور بایدن همچنین از سخنان سناتور دموکرات جو لیبرمن که خواستار آمادگی کشورش برای بمباران تاسیسات اتمی ایران شده است انتقاد کرد.

وی گفت: "وقتی آمریکا نمی تواند مشکلاتش را در عراق ۲۷ میلیونی حل کند، چطور می تواند به یک کشور ۷۲ میلیون نفری حمله کند و شاهد افزایش مشکلاتش در خاورمیانه نباشد؟"

به گفته جوزف بایدن آمریکا بهتر است به جای حمله به ایران و متحد کردن مردمان آن با عراقی ها در برابر آمریکا، به اختلاف های مردم این کشور و حکومت آن توجه و در جهت جلب حمایت مردم ایران تلاش کند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.