پسر ۳ ساله بعد از ختنه توسط استاد محلی سکته کرد و مرد

پسر 3 ساله در قشم بعد از ختنه به طور سنتی سکته کرد و مرد

پسر بچه سه ساله ای در روستای سلخ از توابع شهرستان قشم ساعاتی پس از انجام ختنه به روش سنتی از ترس درخواب سکته کرد و جان سپرد.
این کودک که عبدالله سروردی نام دارد ساعاتی پس از انجام ختنه توسط استاد محلی و به صورت سنتی و بدون بی حس کردن موضعی و رعایت اصول بهداشتی از حال رفت و والدین وی کودک را درحالت بیهوشی به نزد یک پزشک در روستای همجوار به نام طبل بردند.
پزشک پس از انجام معاینه مرگ کودک را سکته قلبی بر اثر ترس درخواب اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار ما، ختنه کودکان به روش سنتی در بسیاری از روستاهای قشم هم اکنون رایج است و هیچ دستگاهی مانع این کار توسط خانواده نمی شود به صورتی که در روز حادثه پانزده کودک دیگر با این روش توسط استاد محلی ختنه شده اند.
در این روش با استفاده از نی پوست آلت کودک را کشیده و به وسیله چاقو، تیغ و یا اشیای برنده دیگر که غیربهداشتی و فاقد ضد عفونی است پوست را بدون بی حس کردن موضعی می برند. درحالی که پزشکانی درجزیره هستند که می توانند با روش بهداشتی و صحیح اقدام به ختنه کنند.
شایان ذکر است درشهر قشم و روستاهای این جزیره دخترها را هم ختنه می کنند و این افراد عمل مذکور را سنت رسول الله و ثواب می دانند درحالی که در بسیاری از روستاها و شهرهای سنی نشین استان هرمزگان این عمل مردود شمرده شده و انجام نمی شود.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.