آمریکایی‌ها،تیم پرسپولیس را به دادگاه کشاندند

آمریکایی‌ها،تیم  پرسپولیس را به دادگاه کشاندند

در دوران مدیریت حجت‌ا... خطیب مدیرعامل وقت پرسپولیس قراردادی بین باشگاه و شرکت آمریکایی به نام «آلفایت» (ALFAET) به امضا رسید که پرسپولیس برای بازی دوستانه‌ای به تورنتو کانادا برود و در ازای این سفر، مبلغ قابل توجهی دریافت کند. پرسپولیس آماده سفر به کانادا بود و همه چیز برای رفتن این تیم به کانادا مهیا شد، اما علی پروین به دلیل ممنوع الخروج بودن خود اجازه سفر به تیم را نداد و مانع رفتن قرمزهای محبوب ایران به تورنتو شد. نرفتن پرسپولیس به کانادا مبلغ پانصد هزار دلار به باشگاه «آلفایت» ضرر زد.آمریکایی‌ها، پرسپولیس را به دادگاه کشاندند!

حتی در کانادا بلیت‌های بازی پرسپولیس هم فروخته شد اما در پی لغو این مسابقه، عده‌ای از شرکت آلفایت به دادگاه شکایت کردند. با این حال باز هم قرارداد بین طرفین پابرجا بود. خطیب از پرسپولیس رفت و انصاری‌فرد بر مسند قدرت نشست، پرسپولیس طبق قراردادی که با شرکت آلفایت داشت باید به کانادا می‌رفت، باز هم شرایط مهیا شد و اجاره استادیوم، فروش بلیت و ... در کانادا و آمریکا آغاز شد و بلیت‌ها را خریدند، اما این بار شورای برون‌مرزی سازمان تربیت‌ بدنی با سفر پرسپولیس مخالفت کرد تا برای بار دوم شرکت آلفایت از نیامدن پرسپولیس متضرر شود.

پس از اینکه پرسپولیس برای دومین بار قرارداد بین‌المللی خود را نقض کرد، نماینده شرکت آمریکایی آلفایت به ایران آمد، اما انصاری‌فرد او را به حضور نپذیرفت! عبدیایی یکی از مدیران وقت پرسپولیس به نماینده این شرکت گفت که پرسپولیس تن به قرارداد با آلفایت نمی‌دهد و ...

پرسپولیس حرف آخر را به نماینده شرکت آلفایت زد تا آن‌ها دست به شکایت از این تیم ایرانی بزنند و این شکایت خود را به فیفا ارائه کنند. کمیته انضباطی فیفا به دلیل شکایت‌های فراوان از پرسپولیس این باشگاه را به خوبی می‌شناخت و شرکت آلفایت را به دادگاه CAS یعنی دادگاه یا مرجعی بالاتر از فیفا معرفی کرد.

آنها شکایت خود را به دادگاه CAS ارائه کردند و روز سی‌ویکم «می»2007 فاکسی به باشگاه پرسپولیس از سوی دادگاه CAS ارسال شد. خلاصه نامه این دادگاه به شرح زیر است: 

موضوع:
مدیران محترم پرسپولیس،

نتیجه شکایت دادگاه طبق شکایتی که شرکت آلفایت علیه باشگاه فرهنگی، ورزشی پرسپولیس کرده است خوانده (پرسپولیس) و شاکی شرکت آلفایت، از درگیری بین دو طرف کاملا آگاه هستیم و یک کپی به عنوان نمونه برای توجه شما ارائه کرده‌ایم. هیات ژوری دادگاه CAS معتقد است که قضیه باید بین طرفین بر پایه توافق حل شود. پیرو پاراگراف 15 از درخواست شاکی، نزاع و درگیری بین دو طرف نباید به وجود بیاید. تا 7 روز پس از اعلام دادگاه، دو طرف می‌توانند به توافق برسند، درست همان چیزی که هیات ژوری دادگاه CAS می‌خواهد و پس از دادگاه حکم صادر می‌شود، حکمی که در نهایت برای دو طرف خواهد بود. برای متهم (باشگاه پرسپولیس) همه چیز واضح است و چیز پیچیده‌ای دیده نمی‌شود، آن‌ها باید مشکل‌شان را با شرکت آلفایت حل کنند.

مشکلات زیاد نیست، کوتاه آمدن می‌تواند بهترین راه برای پایان این مشکل باشد. اگر دادگاه تعیین شده، نمایندگان دو طرف نیایند، ریاست دادگاه CAS حکم خود را صادر می‌کند و دلیلی نمی‌بیند که فرصتی به نماینده دو طرف بدهد.

در تاریخ سیزده ژوئن 2007 دادگاه تشکیل می‌شود و اگر طرفین به توافق نرسیده باشند، دادگاه حکم را ارائه می‌دهد.»
سیزده ژوئن یعنی 3 روز دیگر، زمان زیادی نیست و پرسپولیس آنقدر مشکلات دارد که اکنون این داستان را فراموش کرده است. اگر آن‌ها نتوانند با شرکت آمریکایی آلفایت به توافق برسند، دادگاه CAS حکم می‌دهد. حکم دادگاه قطعا مالی خواهد بود، چون پرسپولیس به این شرکت ضرر مالی زده است.

در این شرایطی که «بحران پول» در پرسپولیس حرف اول را می‌زند، صادر شدن حکم از سوی دادگاه بالاتر از فیفا که پرسپولیس را مجاب به پرداخت خسارت می‌کند بدترین خبر برای انصاری‌فرد و هیات مدیره است.

آن‌ها می‌توانند این شرکت را متقاعد کنند و به کانادا بروند، اگر شرکت آلفایت راضی نشود، مجبورند خسارت این شرکت را بپردازند.

پرسپولیس چند ماهی است که از شکایت‌های رافائل و سایر خارجی‌ها راحت شده بود و اکنون مشکل بزرگ‌تری پیش روی این تیم ریشه‌دار قرار دارد که می‌تواند معضلات بزرگی برای آینده پرسپولیس رقم بزند. حداقل اینکه آن‌ها را با مشکلات مالی مواجه کند، چون رقم‌ها آن طور که دیده می‌شود بسیار زیاد است و ماجرا با پانصد یا ششصد هزار دلار حل نمی‌شود. 


+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.