تهیه CD از خانواده مجید سوزوکی علیه اخراجی ها

تهیه CD از خانواده مجید سوزوکی علیه اخراجی ها

افراد منتسب به خانه شهید گلزار شهدای تهران  در اقدامی سوال برانگیز خانواده شهید مجید خدمت را علیه فیلم "اخراجی ها" تحریک و از سخنان آنها فیلم ساختند.محمدرضا شریفی نیا، فخرالدین صدیق شریف، کامبیز دیرباز، علیرضا اوسیوند، امین حیایی، اکبر عبدی و ارژنگ امیرفضلی در نمایی از فیلم « اخراجی ها » ساخته مسعود ده نمکی

به گزارش پایگاه خبری "مبارزین"، اگرچه بنیاد شهید مسوولیت ساخت این فیلم را برعهده نگرفته اما شنیده ها حاکی است که سر رشته تهیه و توزیع این فیلم غیرقانونی از خانه شهید گلزار شهدای تهران سر برآورده است.

بر اساس این گزارش، روز پنج شنبه هزاران نسخه از فیلمی موسوم به "اخراجی های 2" با طرح سخنانی با عنوان اعتراض خانواده شهید مجید خدمت(سوزوکی) که سوژه فیلم «اخراجی ها» الهام گرفته از داستان زندگی این شهید است، به صورت رایگان در میان مردم در بهشت زهرا(س) تهران توزیع شد.

در این فیلم مستند گونه با استفاده از صحنه های تاثر برانگیز از روایت فتح تلاش شده احساسات مخاطب را برانگیخته و به گونه ای اصل وجود شخصیت های  موجود در "اخراجی ها" زیر سوال رود. شخصیت هایی که در قالب یک فیلم سینمایی تغییر یافته اند.

تهیه این فیلم آنهم توسط عوامل بنیاد شهید، آن زمان معنی پیدا می کند که فیلم "روز سوم" با سرمایه گذاری بنیاد شهید در آستانه اکران قرار دارد که به نظر می رسد، این فیلم غیرقانونی با نیت شکست فروش اخراجی ها و تخریب کارگردان این فیلم تهیه شده باشد.

این در حالی است که در طول اکران اخراجی ها، خواهر این شهید با تماس های پی در پی با تهیه کنندگان این فیلم، ازساخت اخراجی ها قدردانی کرده بود. اینک مشخص نیست که چگونه نظر وی به یکباره تغییر یافته است.
از دیگر سو، فرمانده گردان سلمان لشکر 27 حضرت رسول(ص) که به همراه بازیگران و عوامل اخراجی ها با عنوان تقدیر از خانواده مجید خدمت با خانواده آن شهید دیدار کردند، از رضایت این خانواده حکایت داشت.
هم اینک این فرمانده به عنوان اصلی ترین شاهد وجود اخراجی ها در گردان خود مطرح است.

همچنین سردار همدانی فرمانده سابق لشکر 27 حضرت رسول(ص) ضمن تجلیل از واقعیت پردازی فیلم سینمایی اخراجی ها با بیان خاطراتی از وجود تعداد بی شماری از این گونه افراد و تاثیر معنوی جبهه ها بر روی آنها سخن گفته بود.

مسعود ده نمکی اما، در واکنش به ساخت فیلمی علیه اخراجی ها در وبلاگ خود نوشت ، «ظاهرا این دوستان فرق فیلم سینمایی با فیلم مستند رو نمی دانند. اینکه وقتی  در یک فیلم از یک شخصیت الهام  گرفته می شود به این معنی نیست که تمام فیلم نامه و دیالوگ ها باید نعل به نعل با واقعیت ها همراه باشد... »
منتقدان سینمایی معتقدند که اخراجی ها با شخصیت پردازی و نگاه سینمایی تلاش دارد با قصه پردازی اصل وجود شخصیت ها را حفظ کند.

بر پایه این گزارش، نشریه "یا لثارات" ارگان انصار حزب الله که یکی ازمنتقدان اصلی ساخت اخراجی هاست، قصد دارد در این شماره محتویات این CD را منتشر کند.

جالب است که چندی پیش صدای آمریکا نیز برنامه ای 3 ساعته را علیه اخراجی ها اختصاص داد.

گفتنی است، "اخراجی ها" اولین ساخته بلند سینمایی مسعود ده نمکی، پرمخاطب ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شده که توانست با فروش دو میلیارد تومانی خود نسل جدید را با سینمای دفاع مقدس آشتی دهد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.