عابدزاده : بهتر است فاتحه فوتبال پایه‌ای را خواند

عابدزاده :با این وضعیت برنامه‌ریزی‌ها، بهتر است فاتحه فوتبال پایه‌ای را خواند

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: با این وضعیت برنامه‌ریزی که حدود 30 سال است در ایران رایج شده باید فاتحه فوتبال پایه‌ای را خواند و هیچ وقت توقع نداشته باشیم تیم‌های ملی نوجوانان تا امید بتوانند میادین بزرگ را تجربه کنند.

احمدرضا عابدزاده در گفت و گو با گروه فوتبال خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)؛ خاطرنشان کرد: وقتی 40 تا 50 روز مانده به رقابت‌های مقدماتی المپیک 2008 پکن یک تیم بحران‌زده را تحویل بگوویچ می‌دهند نباید هم وضعیت از این بهتر شود و ما بتوانیم مقابل استرالیا و عربستان ارزش‌های فنی فوتبال خود را به نمایش بکشیم. رقبای ایران هر یک با برپایی اردوهای تدارکاتی 6 ماهه گام به این رقابت‌ها گذاشته‌اند در حالی که ما یک پنجم آنها هم کار نکردیم و انتظارات غیرمعقولانه‌ای داریم.

 

وی اضافه کرد: برگزاری تنها 2 دیدار تدارکاتی برای تیم ملی امید می‌تواند چه کمکی به بگوویچ بکند تا نقاط ضعف و قوت بازیکنانی را که از پیش انتخاب شده‌اند را بشناسد و چاره‌ای برای آنها بیاندیشد.

 

از طرفی هم باشگاه‌ها در کوران رقابت‌های لیگ نمی‌توانند به یکباره 3 تا 4 بازیکن تأثیرگذار خود را به اردوی تیم ملی امید بفرستند و قهرمانی را تقدیم سایر رقبای خود کنند.

 

پس این وسط نه آنها مقصر هستند و نه بگوویچ بلکه این برنامه‌ریزی بیمار فوتبال ما سبب بروز چنین ناکامی‌هایی به شمار می‌رود، به حق که بگوویچ در تیم ملی امید مظلوم واقع شد و نباید تمام کاسه و کوزه‌ها را سر او شکست.

 

عابدزاده همچنین به دیدار تیم ملی بزرگسالان کشورمان مقابل مکزیک اشاره کرد و یادآور شد: برای انجام چنین دیدار تدارکاتی که بازیکنان مجبور هستند یک مسافرت هوایی 30 ساعته را تحمل کنند باید از 7 تا 8 روز قبل به فکر افتاد و با انجام یک سری تمرینات با برنامه سبک در مکزیکوسیتی اختلاف ساعت و سطح دما را با وضعیت جسمانی نفرات تطبیق داد.

 

بی‌توجهی به همین مسائل مستوجب یک چنین نتیجه بی‌سابقه‌ای در طول 7 سال اخیر دیدارهای تیم ملی می‌شود و هیچ ثمره‌ای هم از آن نصیب فوتبال ملی ما نشد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.