روزنامه کویتی: آیا عربهای خلیج فارس از ایران وحشت دارند

روزنامه کویتی: آیا عربهای خلیج فارس از ایران وحشت دارند

روزنامه کویتی "الرای" روز جمعه با چاپ گزارشی از اجلاس ناتو در منامه پایتخت بحرین که روز پنجشنبه به کار خود پایان داد این سووال را مطرح کرد که آیا عربهای خلیج (فارس) از ایران وحشت دارند. Go to fullsize image


این روزنامه در گزارش خود می‌نویسد: آنانی که فعالیت اجلاس "اطلاع رسانی در جهان متغیر میان دیدگاه خلیج و ناتو" را در منامه پیگیری کردند به این واقعیت پی بردند که این اجلاس موضوع اصلی خود یعنی بررسی طرح همکاری ناتو باکشورهای منطقه را بکلی فراموش و تمامی تلاش خود را بر موضوع اوجگیری نفوذ ایران و چشم‌اندازهای آن بر آینده منطقه متمرکز کرد.

در گزارش این روزنامه کویتی با تاکید بر اینکه برگزاری اجلاس ناتو در منامه در چهلمین سالروز شکست اعراب از سوی اسراییل با همکاری آمریکا و پیمان ناتو (جنگ شش روزه) قابل تامل است، آمده است سخنرانان در این اجلاس در خصوص مخالفت ایران با حضور ناتو در منطقه متفق بودند اما درمورد نحوه موضعگیری اعراب در خصوص ایران اختلاف نظر داشتند.

در این گزارش تاکید شده است که شرکت‌کنندگان در این اجلاس بطور عمده سخنان خود را بر موضوعاتی مانند تاریخ و دلایل اوجگیری نفوذ ایران، چالش های پیش رو سیاست ایران، نگرانی دولت‌های خلیج فارس از نیروگاه‌های هسته‌ای ایران، واقعیت مقاصد فعالیت هسته‌ای ایران و حضور ایران در عراق، لبنان و فلسطین متمرکز کردند.

گزارش الرای تاکید دارد که شرکت‌کنندگان در اجلاس به این واقعیت اقرار کردند که تهران از تلاش شورای همکاری خلیج فارس برای وارد کردن ناتو به منطقه ناخرسند است و آن را کوششی برای حمایت از این شورا در قبال خود قلمداد می‌کند.

الرای در پایان گزارش خود نوشت: اجلاس ناتو در منامه به این سووال که از سوی میلیونها نفر مطرح بوده، مبنی بر اینکه "عامل وحشت و نگرانی در منطقه کیست؟"، پاسخ نداد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.