قلعه نویی : نمی‌خواهند تیم ملی با مربی ایرانی نتیجه بگیرد

قلعه نویی : نمی‌خواهند تیم ملی با مربی ایرانی نتیجه بگیرد

تیم ملی فوتبال ایران تا یک ماه دیگر باید در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شرکت کند. تیمی که تمرینات خود را از دوشنبه هفته‌ی آینده آغاز می‌کند پس از باخت برابر تیم ملی مکزیک ناخواسته با حاشیه‌هایی روبرو شده است. شکست چهار بر صفر مقابل مکزیک، شایعه استعفای قلعه‌نویی پس از این باخت و چندین و چند مورد دیگر از اتفاقاتی بود که در چند روز گذشته تیم ملی را به حاشیه برده است.

امیر قلعه‌نویی درباره‌ی مسایل مختلفی صحبت کرد، هر چند که خواست که بخشی از حرف هایش نوشته نشود:

* باخت چهار بر صفر تیم ملی برابر مکزیک انتقادهایی را از سوی برخی کارشناسان به همراه داشت.

این انتقادها برای ما اهمیت ندارد. بحث ما این است که اگر می‌خواهیم فوتبال‌مان به سطح اول فوتبال جهان نزدیک شود ناگزیر هستیم با تیم‌های بزرگی مثل مکزیک بازی کنیم و حتی چنین شکست‌هایی را نیز باید قبول کنیم. باید جرات داشته باشیم و با برنامه اهداف‌مان را به پیش ببریم. می‌توانستیم با مکزیک بازی نکنیم و از یک تیم دعوت کنیم که به تهران بیاید اما، مگر این گونه می‌توانیم پیشرفت کنیم. هم اکنون خوشحالم که بگویم ما، سه تیم ملی به صورت هم‌زمان در اختیار داریم که می‌توانیم با منتخبی از این سه تیم در جام ملت‌ها شرکت کنیم.

* چقدر از بازیکنان و نتیجه به دست آمده رضایت داشتید؟

از نتیجه که نمی‌توانم راضی باشم اما، به هر حال بازی با تیم ملی مکزیک بسیار ارزشمند بود و دستاوردهای بسیار خوبی نیز برای ما به همراه داشت. بازیکنان را در شرایط سخت محک زدیم، بعضی از بازیکنان جواب دادند و بعضی‌ها نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

* سفر به مکزیک انتقادات بسیاری را به همراه داشت.

اگر چنین مسابقه‌ای انجام نمی‌دادیم، می‌گفتند چرا تیم ملی بازی نمی‌کند، حالا که بازی انجام شده می‌گویند چرا به مکزیک سفر کردیم اما، من به این مسایل توجه نمی‌کنم. در سه، چهار سالی که در استقلال بودم، مگر علیه من کم نوشتند و کم گفتند. به این چیزها فکر نمی‌کنم.

* چند درصد از بازیکنانی که مقابل مکزیک بازی کردند، در تیم ملی اعزامی به جام ملت‌ها حاضر خواهند بود؟

در حال حاضر زود است که بخواهم به این سوال جواب بدهم. یک ماه دیگر تا جام ملت‌ها زمان داریم.

* چه زمانی اسامی تیم ملی معرفی می‌شود؟

امروز جلسه‌ای با حضور اعضای کادر فنی داریم و در آن سی نفر را به اردوی تیم ملی دعوت می‌کنیم. یکشنبه از بازیکنان تست می‌گیریم و دوشنبه تمرینات آغاز می‌شود.

* صحبت از استعفای شما پس از شکست مقابل مکزیک شده بود.

چنین چیزی صحت ندارد. بعضی از دوستان ناراحتند که ....(قلعه‌نویی می‌گوید که ادامه‌ی صحبت‌هایش را منتشر نکنیم).

* ظاهرا شرایط چندان عادی نیست؟

من بدتر از این وضعیت را در استقلال تجربه کرده‌ام اما، یک سری دنبال این هستند که تیم ملی با مربی ایرانی نتیجه نگیرد اما، من تنها به فکر موفقیت تیم ملی هستم و اطمینان دارم در جام ملت‌ها هم لطف خدا شامل حال تیم ملی می‌شود و تا لحظه‌ای که هستم به فکر خوشحال کردن دل مردم ایران هستم.

* چقدر حریفان ایران را زیر نظر دارید؟

تا به حال فیلم بازی‌های حریفان ایران را سه، چهار بار دیده‌ایم. کار ما از الان شروع نشده، ما پنج ماه است که کارمان را آغاز کرده‌ایم. متاسفانه منتقدان این‌ها را نمی‌بینند.

* نظرتان درباره‌ی حذف تیم امید چیست؟

اجازه بدهید دیگر در مورد تیم امید صحبت نکنم. چند بار تا به حال درباره‌ی وضعیت این تیم حرف زده‌ام.

* استقلال هم که همچنان بلاتکلیف است.

علاقه‌ای به صحبت درباره‌ی استقلال ندارم. اما یک سوال می‌پرسم چرا تیمی که بیست و هفت هفته یا اول بود یا دوم چگونه شد در حالی که سه بازی خانگی داشت و از حریفان نیز دو امتیاز پیش بود در آخر چهارم شد؟ در این بین مردم، صمد، استقلال و حتی فتح‌الله‌زاده قربانی شدند. چه عواملی باعث شد چنین بلایی سر تیم بیاید؟ چهارم شدن استقلال ....(قلعه‌نویی باز می‌خواهد که این بخش از حرف‌هایش را در مصاحبه نیاوریم).

* شما معتقدید که فتح‌الله‌زاده هم قربانی شد در حالی که خیلی‌ها بر این باورند که آمدن او به استقلال آرامش را از این تیم گرفت.

بله، من معتقدم که فتح‌الله‌زاده هم قربانی شد. او برای خدمت به استقلال آمد و تنها هدفش کمک به استقلال بود اما، ناخودآگاه وارد این مسایل شد. دیگر نمی‌خواهم چیزی بگویم. فقط از قول من بنویسید که مردم، صمد، فتح‌الله‌زاده و استقلال قربانی شدند.

* فکر می کنید برای فصل بعد سرمربی استقلال باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

اصلا دیگر درباره‌ی استقلال حرف نمی‌زنم. می‌خواهم در این سی و دو روز باقیمانده تا جام ملت‌ها فقط به تیم ملی فکر کنم. تنها امیدوارم که خدا به فتح‌الله‌زاده کمک کند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.