جزئیات پاسخ مستقیم آیت الله شاهرودی به مهاجرین مقیم سوئد

آیت الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائی ایران از چندی پیش از آیت الله محمود هاشمی شاهرودیطریق برپایی کنفرانس های زنده تصویری (ویدئو کنفرانس) به رسیدگی به امور قضائی در نقاط مختلف ایران پرداخته است. اکنون نه تنها اعلام شده که چنین اقدامی برای اولین بار در چهار چوب تشکیلاتی تحت عنوان "اداره کل نظارت و پیگیری" در رابطه با ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز صورت می گیرد بلکه بر اساس اطلاعات منتشر شده, شهر استکهلم بعنوان شهر آزمایشی در این رابطه در خارج از کشور در نظر گرفته شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مقامات ایرانی آیت الله شاهرودی رئیس قوه قضائی ایران در روز پنج شنبه 14 ماه ژوئن به مدت دو ساعت از ساعت 8.30 الی 10.30
به وقت استکهلم طریق یک ویدئو کنفرانس زنده تلویزیونی با شهر استکهلم ارتباط صوتی و تصویری مستقیم برقرار خواهد کرد.

در این رابطه همچنین آمده است که ایرانیان خارج از کشور که دارای پرونده ای در جریان هستند که معتقدند دچار "سوء جریان شده است", به رای صادر شده توسط دادگاهی در ایران معترض اند (آرای صادر شده پس از
27 فوریه 2000
) و یا درخواست عفو و یا تخفیف مجازات وابسته ای را در ایران دارند می توانند در این کنفرانس ویدیوئی بصورت مستقیم با آیت الله شاهرودی صحبت کرده و پرونده خود را در چهارچوب "اداره کل نظارت و پیگیری" مورد پیگیری رئیس قوه قضائیه ایران قرار دهند.

در رابطه با "درخواست عفو  و یا تخفیف مجازات" فرد زندانی در ایران آمده است که آیت الله شاهرودی راسا پیشنهاد عفو را صادر خواهد نمود اما تاکید شده است که "محکومین امنیتی" امکان استفاده از این امکان را نخواهند داشت.

همچنین اعلام شده است که متقاضیان می بایست قبل از روز چهارشنبه
13
ژوئن از طریق شماره تلفنهای مشخصی مراتب علاقمندی خود جهت شرکت در این صحبت مستقیم ویدیویی با رئیس قوه قضائیه ایران را در اختیار سرپرست بخش کنسولی سفارت ایران در استکهلم قرار دهند و بتوانند در ساعت مقرر نیز در سالن مراجعین بخش کنسولی سفارت ایران در استکهلم حاضر شوند.

به نام خدا

هموطنان گرامی

بدنبال هماهنگی بعمل آمده بین سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئد و واحد نظارت و پیگری  قوه قضائیه و بمنظور ارائه خدمات مستقیم به شما عزیزان مقرر شد تا آیت الله هاشمی شاهرودی ریاست محترم قوه قضائیه ایران در یک ارتباط تصویری زنده (ویدئو کنفرانس) به سوالات و درخواست های قضائی و حقوقی شما پاسخ داده، دستور رسیدگی به پرونده را صادر نمایند. همچنین ریاست محترم قوه قضائیه به کسانی که درخواست عفو مجازات را دارند (غیر از محکومین امنیتی) راٌسا پیشنهاد عفو را صادر خواهند نمود.

بدین منظور هموطنان متقاضی می توانند از طریق نشانی و شماره تلفن های ذیل از هم اکنون تا تاریخ 23 خرداد (13 یونی) درخواست دیدار تصویری خود را با آیت الله هاشمی شاهرودی اعلام نمایند.

الف- در استکهلم:

با شماره تلفن 6363626-08 با آقای ضیاءالدینی سرپرست بخش کنسولی و یا نمابر سفارت (363626-08)

ب- در تهران:

1- با مدیر کل محترم نظارت و پیگیری قوه قضائیه آقای عبدالواحد شریفی. (2-22741011-21-98+ )

2- با سایت اینترنتی www.molaghat.com و مسئول سایت آقای عبدالله نظام نیا ( 2270033-21-98+ )

 

زمان ارتباط تصویری متقاضیان با آیتالله شاهرودی: روز پنجشنبه 24 خرداد ماه (14 یونی) از ساعت 8.30 الی 10.30 به وقت استکهلم.

 

مکان: سالن مراجعین بخش کنسولی

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.