تندباد گونو در ایران هم قربانی گرفت

تندباد گونو در ایران هم قربانی گرفت

در دومین روز ورود تندباد گونو به ایران، واحد مرکزی خبر صداوسیمای ایران از مرگ دو نفر بر اثر این تندباد خبر داده است.
تندباد گونو در ایران - عکس از ایسنا
35 هزار نفر از ساکنان نواحی ساحلی به جاهای امن انتقال داده شده اند

واحدمرکزی خبر از رئیس اداره راه و ترابری جاسک در استان هرمزگان نقل کرده که دو تن از کارکنان استانداری هرمزگان که برای مأموریت به جاسک اعزام شده بودند بر اثر طغیان رودخانه تبرکن که باعث واژگونی کامیون حامل آنان شده است جان خود را از دست داده اند.

توفان گونو باعث بالارفتن سطح آب دریا و رودخانه ها در جنوب ایران شده و رودخانه تبرکن که مرگ دو نفر بر اثر طغیان آن گزارش شده، در چهل کیلومتری شهر جاسک در شرق استان هرمزگان قرار دارد و جاده میناب به جاسک از روی آن می گذرد.

از جزیره قشم در تنگه هرمز نیز خبر رسیده که شش نفر زخمی شده و به درمانگاه انتقال داده شده اند.

تندباد گونو از دریای عرب منشأ گرفته و پس از درنوردیدن کشور عمان و برجای گذاشتن دستم کم دوازده کشته در این کشور وارد ایران شده و پیش بینی می شود که به سوی جنوب تنگه هرمز حرکت خواهد کرد.

دلیل بروز این توفان، افزایش دما و تبخیر آب در اقیانوس هند و انتقال رطوبت به لایه ‌های بالایی جو اعلام شده که تحت تأثیر نیروی جانب مرکز، باعث ایجاد گردباد دریایی و سپس حرکت این گردباد به سمت کشور عمان و ایران شده است.

سازمان هواشناسی ایران اعلام کرده که تندباد گونو تا روز جمعه در ایران خواهد بود و استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بخشهایی از استان کرمان را در جنوب ایران تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بنابر گزارشها، یازده شهر و بندر در استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان در مسیر توفان قرار دارند که 35 هزار نفر از ساکنان نواحی ساحلی در این مناطق به جاهای امن انتقال داده شده اند و ستاد حوادث غیرمترقبه اقداماتی همچون توزیع نان و آب آشامیدنی به صورت بسته بندی شده بین مردم انجام داده است.

رفت و آمد کشتیها و قایقها از پیش از رسیدن تندباد گونو به ایران متوقف شده بود اما در بندر کنارک در ساحل دریای عمان، یک لنج چوبی و چهارقایق که در کنار ساحل پهلو گرفته بودند، غرق شده اند که تلفاتی از غرق این شناورها گزارش نشده است.

در آغاز ورود توفان به ایران برق شهرهای چابهار، کنارک و جاسک قطع شد اما اکنون اعلام شده که قطع برق برطرف شده است.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.