هشدار پوتین به امریکا : مقابله به مثل می کنیم

هشدار پوتین به امریکا : مقابله به مثل می کنیم

رییس جمهوری روسیه‌ضمن مخالفت با طرح سپر موشکی امریکا در اروپاگفت : این طرح به طور اساسی تعادل نظام بین المللی را برهم می زند .

ولا‌دیمیر پوتین که روز سه شنبه در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوفیگارو سخن می گفت در پاسخ به سئوال خبرنگار این روزنامه در باره مخالفت وی با استقرار سپر موشکی امریکا در جمهوری چک ولهستان گفت: روسیه با اجرای پیمان تسلیحات متعارف در اروپا به طور یکجانبه به خلع سلاح روی آورد.

وی افزود: اما در ازای آن شاهد تجمیع تجهیزات نظامی در رومانی و بلغارستان و امروزه استقرار رادار ضد موشک در لهستان و جمهوری چک بوده‌ایم پس جای نگرانی دارد.


پوتین گفت: به همین علت ماخواهان تعلیق پیمان تسلیحات متعارف شده ایم.


رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: باید دانست که هنگامی که سیستم ضدموشکی امریکا نصب شود,به طور خودکار با تجهیزات هسته ای امریکا در ارتباط خواهد بود کهه نخستین بار در تاریخ عناصری از سیستم هسته ای امریکا در اروپا نصب خواهد شد.


پوتین افزود : به ما می‌گویند این برای حفاظت در برابر موشکهای ایرانی است اما ایرانیان‌موشکهایی با برد پنج هزار و هشت کیلومتر ندارند پس توجیهی برای استقرار آن نیست.


وی با تاکید بر اقدامات مقابله به مثل در رویارویی با امریکا گفت: برای حفظ تعادل به سیستمهایی نیاز داریم که در سیستم ضد موشک نفوذ کنند.


پوتین خاطر نشان کرد: با هرنوع مسابقه تسلیحاتی مخالفم و ما با شوروی چنین تجربه ای راداشته ایم و نمی خواهیم دوباره چنین شود .

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.