روزنامه ایتالیایی: ازدواج موقت یک بیزینس موفق در ایران

روزنامه ایتالیایی: ازدواج موقت در ایران به یک "بیزینس" تبدیل شده است

جمهوری اسلامی برای از جلوگیری از بروز هر گونه اغتشاش و بی نظمی جوانان را به ازدواج موقت فرا می خواند !Go to fullsize image

به گزارش " مبارزین " ، روزنامه لاستامپا ایتالیا اقدام به انتشار مقاله ای از خبرنگار ایرانی ایتالیایی خود کرده است .  فاریان صباحی در ابتدای این مقاله آورده است : در جمهوری احمدی نژاد نرخ بیکاری به 25 درصد رسیده است و هر ساله بیش از 150 هزار نفر ازجوانان ایرانی جویای کار و آزادی از کشورخارج می شوند اکنون وزیر کشور جمهوری اسلامی برای جلوگیری از بروز هر گونه ناآرامی و بی نظمی از جوانان دعوت کرده تا به ازدواج موقت روی بیاورند .

سخنان وزیر کشور ایران باعث شده تا موضوعی که ابتدا توسط آیت الله خمینی و همین طور رفسنجانی مطرح شده بود دوباره بر سر زبان ها بیفتد .

در بخش دیگری از این مقاله آمده است : شهلا حائری مردم شناس و نویسنده می گوید در جریان جنگ با عراق سیاستمداران ایرانی مردان را به ازدواج با بیوه های جنگ فرا می خواندند و از زنان هم می خواستند تا بدون سخت گیری به عقد و ازدواج مبارزان جنگ و جانبازان در بیایند.

فاریان صباحی در ادامه این گزارش می نویسد : واقعیت اینست که جوانان قادر نیستند ازدواج کرده و نیاز های جنسی خود را برطرف کنند در اینجا راه حل کاملا ایرانی و کاملا شیعه خود نمایی می کند.  ازدواج موقت یعنی ازدواجی که نیازی به برگزاری مراسم خاصی ندارد و می تواند از یک ساعت تا نود و نه سال به طول بینجامد البته نوع یک ساعته آن را می توان با فحشا مشابه دانست ! و لی نوع نود و نه ساله آن مترادف با عشق بی پایان است .
خلیفه دوم مسلمانان این نوع نکاح را که صیغه خوانده می شود ممنوع اعلام کرده بود اما شیعیان در طول قرون همچنان آن را اجرا کردند .

شهلا حائری می گوید : ازدواج موقت دو ویژگی دارد مدت آن و مبلغی که مرد متعهد می شود در برابر رابطه جنسی به زن بپردازد . به عقیده حائری ازدواج موقت ضامن آزادی بیشتری برای زن است او می گوید : در ازدواج موقت زن در خانه خودش زندگی می کند می تواند از خانه خارج شود بدون اینکه نیازی به کسب اجازه داشته باشد و همینطور می تواند کار کند اما در عوص باید هنگامی که همسر موقت او را طلب می کند در دسترس قرار داشته باشد . در این نوع ازدواج مرد تعهدات مالی خاصی نسبت به زن ندارد حتی اگر زن باردار هم بشود مرد وظیفه ای ندارد مگر اینکه در این باره قبلا توافقی کرده باشند . فرزندان چنین زوجی مشروع هستند اما با این حال بسیاری از ایرانیانی که به ازدواج موقت روی آورده اند از چنین فرزندانی احتراز می کنند مخصوصا به این دلیل که مبادا همسر اصلی آن ها موضوع را کشف کند .
مردان ایرانی حق دارند هر تعداد صیغه که می خواهند داشته باشند .

در بخش دیگری از این گزارش فاریان صباحی می نویسد : آیت الله صانعی چندی پیش و در جریان یک مصاحبه در قم با خنده می گفت البته در این زمینه تفاوت چندانی میان ایرانیان و ایتالیایی ها وجود ندارد او هم چنین یادآور شد همسر موقت همراه و معشوقه است.

 به نوشته صباحی برای زنان ازدواج دائم بهتر است به همین دلیل بسیاری از زنانی که صیغه می شوند اینکار را به امید رسیدن به یک ازدواج دائم انجام می دهند .

نکته مهم دیگر در ایران اینست که معمولا مشخصات همسر صیغه ای محرمانه نگه داشته می شود و این امر ریشه در سنت های مردمی دارد . مثلا زنی که شغلش دایگی است از اعلام صیغه بودن خود شرم دارد در حالیکه دختری از قشر مرفه جامعه چنین محدودیتی ندارد شاید عجیب به نظر بیاید اما جوانان مرفه جامعه بسیار راحت تر با موضوع ازدواج موقت برخورد می کنند و استقبال آن ها از این نوع نکاح بطور روزافزونی افزایش می یابد این گونه جوانان علاقه ندارند پای بند یک ازدواج دائم شوند و پای خانواده را به میان بکشند برای این قشر از جوانان جامعه، بکارت دیگر اهمیت اساسی ندارد و در هر حال آن ها دارای پول کافی برای دوختن دوباره پرده بکارت خود می باشند و معمولا اینکار را در یکی از کلینیک های خصوصی و در برابر پرداخت چند صد یورو انجام می دهند .

برای این جوانان ازدواج موقت حاضر شدن در برابر یک روحانی جهت دریافت یک تکه کاغذ که باید بعدا به پلیس نشان دهد راهیست برای اینکه بتوانند پایان هفته آرام و بدون دردسری را سپری کنند .

فاریان صباحی خبرنگار ایرانی ایتالیایی روزنامه لاستامپا در بخش پایانی گزارش خود می نویسد : بنابراین صیغه در حقیقت به یک بیزنس تبدیل شده است در تهران یک آژانس مسافرتی تورهای شمال را ارائه کرده که در قیمت آن یک ازدواج موقت که توسط یک روحانی به ثبت می رسد هم گنجانده شده است .

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.