قرصی برای افزایش شانس زنده مانده مبتلایان سرطان کبد

ساخت قرصی که شانس زنده ماندن مبتلایان به سرطان کبد را افزایش می‌دهد

برای نخستین بار پزشکان می‌گویند موفق به ساخت قرصی شده‌اند که شانس زنده ماندن بیماران مبتلا به سرطان کبد را افزایش می‌دهد. Go to fullsize image

به گزارش پایگاه اینترنتی آسوشیتدپرس، متخصصان سرطان از جمله نویسندگان این مطالعه می‌گویند، نتایج یک مطالعه چند ملیتی که بر روی ‪ ۶۰۲‬بیمار مبتلا به‌سرطان پیشرفته کبد انجام شدتاثیر گذار هستند واحتمالا روش درمان بیماران را تغییر خواهد داد.

در این مطالعه که در مارس ‪ ،۲۰۰۵‬آغاز شد محققان به گروهی از بیماران روزانه دو قرص از دارویی به نام "سورافنیب" (‪ (sorafenibe‬و به گروه دیگر قرص‌های دارونما دادند.

برخی از این بیماران هنوز زنده هستند، با وجود این متوسط بیمارانی که سورافنیب مصرف کرده بودند ‪ ۱۰/۷‬ماه زنده ماندند. این در حالی است که متوسط بیمارانی که دارونما مصرف کرده بودند تقریبا هشت ماه زنده ماندند.

دکتر "ژوزف لیوت" که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت گفت، تا کنون چنین پیشرفتی در شانس زنده ماندن بیماران مبتلا به سرطان کبد حاصل نشده بود و این پیشرفت موفقیت بزرگی در کنترل این بیماری به شمار می‌رود.

سورافنیب با یک رویکرد دو جانبه هدف‌گذاری شده به سرطان حمله می‌کند.

این دارو سلول‌های بدخیم را هدف قرار می‌دهد و جریان خون را به تومور کاهش می‌دهد.

گمان می‌رود این دارو بر تومورهای درون کبد و آنهایی که به‌قسمت‌های دیگر گسترش یافته‌اند، اثر می‌کند.

در این مطالعه تومورها از بین نرفتند و یا ناپدید نشدند اما رشد آنها در موارد زیادی متوقف شد.

لیوت از "دانشکده پزشکی مونت سینای" در نیویورک گفت، با استفاده از این دارو بیماری درمان نمی‌شود اما پیشرفت این بیماری بطور قابل توجهی به تاخیر می‌افتد.

نتایج این مطالعه قرار است روز دوشنبه در "نشست سالانه‌انجمن تومورشناسی بالینی آمریکا" در شیکاگو ارائه شود.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.