همایش معتادین گمنام

همایش معتادین گمنام

همایش معتادین گمنام در تاریخ 11/3/86 در تالار معلم بهبهان برگزار شد ، در این همایش که به همت موسسه خیریه معتادین گمنام برگزار شد معتادانی که در حال ترک اعتیاد خود بودند به سخنرانی و صحبت در این زمینه پرداختند.

در ابتدای جلسه مجری برنامه که خود یکی از معتادانی عضو این انجمن بود به صحبت در این زمینه و چگونگی اعتیاد خود و راه کارهای این انجمن پرداخت.

انجمن معتادان گمنام (NA) که چندین سال است در زمینه ترک اعتیاد این قشر از جامعه فعالیت می کند با حضور جمعی از این معتادان تشکیل می شود و در این جلسات معتادانی که ترک کرده اند با بیان چگونگی اعتیاد خویش و مشکلاتی که در خانواده و جامعه برایشان بوجود آمده و درباره بهبودی از این بیماری صحبت می کنند.این انجمن با بکار گیری روشهای روان شناسی و صحبت در زمینه معایب و ضررهای روحی و روانی که اعتیاد بر فرد و جامعه دارد بر روی روان این بیماران کار می کند و به این طریق کمک می کنند که معتادان با تلقین اینکه آنها فقط یک بیمار و قطعاً بهبود پذیر هستند کمک می کند بیمار معتاد با تفکر درباره این موضوع در تسریع ترک اعتیاد و درمانش تلاش کند.
در همایش معتادان گمنام که در تالار معلم برگزار شد افرادی که در این انجمن عضو بودن به صحبت در این زمینه و چگونگی اعتیاد خود و مشکلات این بیماری و تجربیات خود در طول اعتیاد و پس از آن و ناهنجاری هایی که این بیماری برایشان بدنبال داشته و آشنایی با انجمن و بهبود خود صحبت کردند.

در طول برنامه هم معتادان که از انجمن های مختلف نظیر شیراز ، آبادان ، اراک ، سردشت ، بندر دیلم در همایش حضور داشتند با معرفی خود با افتخار عنوان می کردند که معتاد بوده اند و اکنون با عضویت در این انجمن در حال بهبودی هستند.

همایش معتادین گمنام



از نکات مثبت حضور خانواده های معتادان بود که با حضور خود باعث دلگرمی این قشر شدند و هر معتادی که خود را معرفی می کرد از تشویق بقیه حضار بی نصیب نبود.

در پایان همایش نیز جشن تولدی دوباره برای این بیماران در حال بهبود برگزار شد و معتادانی که بین 24 ساعت تا 30 روز در حال ترک بوده اند خود را معرفی و مدت ترک خود را می گفتند ، و بترتیب معتادان در حال ترک بین 30 تا 60 روز ، 3 ماه تا 6 ماه و تا یک سال خود را معرفی کرده و آنهایی که یکسال از ترک اعتیادشان می گذشت دور هم جمع شده و شمعی که عدد یک را نشان می داد و روی کیک گذاشته بود را فوت کردند.سپس بترتیب معتادان بین یک تا 2 سال و 2 سال تا 3 سال و بیشتر خود را معرفی کردند.

باید به این نکته اشاره کنم که یکی از این افراد با معرفی خود به عنوان معتاد و اینکه 34 سال از ترک اعتیادش می گذشت باعث شگفت دیگران شد ، این فرد نیز در پایان در زمینه تجربه اعتیاد خود و اثرات سوء آن بر زندگی خود و اکنون بعد از 34 سال بهبودی که باعث زیباتر شدن زندگی شخصی و اجتماعیش شده بود صحبت کرد.

به امید روزی که همه معتادان جامعه و شهرمان بهبود یابند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.