پخش تصاویر فیدل کاسترو از تلویزیون کوبا

پخش تصاویر فیدل کاسترو از تلویزیون کوبا

تلویزیون کوبا، تصاویر کوتاهی از فیدل کاسترو رهبر این کشور را نمایش داده است. آقای کاسترو، در چهار ماه گذشته، در تلویزیون ظاهر نشده بود.
فیدل کاسترو در دیدار رهبر حزب کمونیست ویتنام
رهبر کوبا آن قدر سرحال معلوم می شد که مهمان ویتنامی خود را به گرمی در آغوش گرفت

در این تصاویر که تلویزیون دولتی کوبا پخش کرده، کوبا در حال دیدار با "نانگ دوک مان"، رهبر حزب کمونیست ویتنام دیده می شود.

آقای کاسترو، در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی به علت ناراحتی معده در بیمارستان بستری شده و از آن زمان به بعد، در مجامع عمومی ظاهر نشد.

در تصاویر تازه که رهبر سالخورده کوبا را در لباس ورزشی خط دار نشان می دهد، ظاهر آقای کاسترو، به اندازه تصاویر نمایش داده شده در چهار ماه پیش، ضعیف به نظر نمی رسد.

او در این تصاویر، آن قدر سرحال به نظر می رسد که مهمان ویتنامی خود را به گرمی در آغوش می گیرد.

تلویزیون کوبا گفت که دیدار رهبر حزب کمونیست ویتنام با فیدل کاسترو، دو ساعت ادامه داشت و "مسائل مورد علاقه دو طرف" در این دیدار مورد بحث قرار گرفت.

'بهبود کامل'

روز گذشته رئیس پارلمان کوبا اعلام کرد که فیدل کاسترو رهبر این کشور، بعد از عمل جراحی معده که سال گذشته روی او انجام شد، تقریبا به طور کامل بهبود یافته است.

ریکاردو آلارکون که در یک گفتگوی تلویزیونی شرکت کرده بود، هیچ اشاره ای به تاریخ بازگشت آقای کاسترو به قدرت نکرد.

'دیگر خطرناک نیست'
کاسترو
 مشکل اصلی یک عمل جراحی بسیار حساس و ظریف بود. عمل های متعددی باید روی فیدل کاسترو انجام می شد. موقعیت بسیار خطرناکی بود. حالا دیگر اینطور نیست
 
رئیس پارلمان کوبا

اما آقای آلارکون گفت فیدل کاسترو بعد از چندین عمل جراحی، از جمله یک عمل بسیار حساس، دوره ناخوشی اش را پشت سر گذاشته است.

او گفت آقای کاسترو این روزها خیلی زیاد می خواند و می نویسد.

رهبر کوبا از ژوئیه 2006 که تحت عمل جراحی قرار گرفت، در انظار عمومی حاضر نشده است. او از آن زمان قدرت را موقتا به برادرش، رائول، واگذار کرده است.

آقای آلارکون که با تلویزیون سی ان ان گفتگو می کرد، گفت: "من فکر می کنم که او از جهتی کاملا بهبود یافته است."

او ادامه داد: "مشکل اصلی یک عمل جراحی بسیار حساس و ظریف بود. عمل های متعددی باید روی او انجام می شد. موقعیت بسیار خطرناکی بود. الان دیگر اینطور نیست."

آقای کاسترو یک هفته پیش و برای اولین بار بعد از شروع دوره اخیر بیماری اش بیانیه ای درباره وضعیت سلامتی خود منتشر کرد و خبر از بهبود وضع سلامتی اش داد.

رهبر کوبا در بیانیه اش گفت: "بزرگترین خطری که مرا تهدید می کند، خطر مربوط به سن بالایم است" و اضافه کرد اولین عملی که روی او انجام شده ناموفق بوده و همین امر دوره نقاهتش را طولانی تر کرده است.

آقای کاسترو در مقاله دیگری که اوایل این هفته منتشر شد، نوشت که جورج بوش رئیس جمهور آمریکا گفته است: "من یک رئیس جمهور افراطی هستم و تنها منتظر مرگ کاسترو هستم."

فیدل کاسترو نوشت: "من اولین فردی نیستم که بوش دستور مرگش را صادر کرده است، و آخرین فرد هم نخواهم بود."

البته رهبر کوبا اشاره ای به این موضوع نکرد که آقای بوش این سخنان را کی و کجا بیان کرده است.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.