شرق آلمان با کمبود زن روبروست

شرق آلمان با 'کمبود زن' روبروست

یک مطالعه تازه در آلمان نشان می دهد که جمعیت زنان جوان در بخش شرقی این کشور به دلیل مهاجرت کاهش یافته و در نتیجه طبقه ای از مردان جوان سرخورده برجای گذاشته است.
زن آلمانی
بسیاری از زنان جوان آلمان از شهرهای شرقی چون درسدن به سوی غرب مهاجرت می کنند

از سال های آغازین دهه نود میلادی، همراه با سقوط کمونیسم، شمار زیادی از شهروندان آلمان شرقی سابق محل زندگی خود را به مقصد غرب آلمان یا دیگر کشورهای خارجی ترک کردند.

گزارش اخیر که با عنوان 'پر از مرد' منتشر شده، نشان می دهد که بخش بزرگتر این مهاجرین را زنان تشکیل داده اند.

پس از سقوط کمونیسم حدود یک و نیم میلیون نفر - تقریبا ده درصد - جمعیت آلمان شرقی سابق به خارج، به ویژه به سمت غرب، مهاجرت کرده اند که بنا به آمار منتشره، بیشتر آنها زیر سی و پنج سال بوده و تحصیلات بالا داشته اند.

مطالعه اخیر که توسط 'موسسه جمعیت و توسعه' آلمان انجام شده نشان می دهد که زنان جوان بسیار بیشتر از همسالان مردشان مهاجرت کرده اند - و جالب تر آنکه بخش بزرگی از مردان مهاجر پس از مدتی بازگشته اند.

تهیه کنندگان گزارش می گویند این پدیده اجتماعی سبب شده در بسیاری شهرهای شرقی آلمان - به زبان ساده - زن به اندازه کافی وجود نداشته باشد.

گزارش می افزاید این کمبود جنس مؤنت نیز به نوبه خود بر دلزدگی مردان جوانی که اغلب بیکارند، افزوده و آنها را به طعمه هایی آسان برای گروه های نئونازی بدل کرده که به دنبال جذب نفرات تازه هستند.

کارشناسان موسسه جمعیت و توسعه می گویند دلیلی که زنان جوان آلمانی تمایل بیشتری به 'غرب' دارند این است که عموما تحصیلات بهتری دارند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.