اسرائیل مردگان فلسطینی را هم آواره می کند

اسرائیل مردگان فلسطینی را هم آواره می کند

‌مقامات اسرائیلی اعلام کردند فلسطینیان ساکن قدس شرقی حق دفن مردگان خود در مقبره تاریخی مسلمان این شهر را ندارند .

این مقبره تاریخی در سمت جنوب شرقی دیوارهای قدیمی قدس قرار دارد.

به گزارش  روزنامه البیان چاپ دوبی ، شیخ "عبدالعظیم سلهب" رئیس شورای اوقاف شهر قدس دراین باره گفت که اسرائیلی ها به دنبال منع دفن مردگان مسلمانان در گورستان تاریخی باب الرحمه هستند.

وی توضیح داد:" این گورستان تاریخی 1400 ساله و قبور صحابه و انسان های گرانقدر بسیاری از جمله "عباده ابن الصامت" اولین قاضی در اسلام و "شداد ابن اوس" اولین حاکم مسلمان قدس را در خود جای داده است."

سلهب ادامه داد:"‌مقامات اسرائیلی به بهانه های واهی مانند حفاظت از آثار باستانی و منع تخریب آنها، مسلمانان را از دفن مردگان خود در این گورستان منع می کند. هیچ دولتی وجود ندارد که دفن مردگان در گورستان را منع کند.

اسرائیلی ها از قبر یک شخص یهودی در قاهره حفاظت می کنند و دولت مصر را مجبور کردند تا مسیر یک خیابان را برای آُسیب وارد نشدن به این قبر، ‌تغییر دهند این درحالی است که در این جا فلسطینی ها به دلیل کمبود مکان مجبور هستند تا جنازه های مردگان را در قبرهای گذشتگان اعضای خانواده خود دفن کنند.

وی اضافه کرد:" هم اکنون در گورستان قدس، پلیس های اسرائیلی مستقر هستند و مانع از دفن جنازه های مردگان می شوند و در صورت مخالفت با آنها با سرویس های امنیتی اسرائیل روبه رو خواهیم شد. شهرک نشینان اسرائیلی نیز علیه فلسطینیانی که اقدام به دفن جنازه های مردگان خود در این گورستان کنند،‌اقدام قضائی می کنند."

درهمین حال روزنامه هاآرتص  گزارش داد که پلیس اسرائیل بر اساس دستور "افی دیختر"وزیر امنیت داخلی مانع از دفن جنازه های مردگان فلسطینی در گورستان شهر قدس شده است.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.