دادگاه پنهانى درباغ متروکه

دادگاه پنهانى درباغ متروکه


ساعت ۹ صبح روز یکشنبه - ۶ خرداد - زن جوانى هراسان به اداره آگاهى شهریار رفت و از ناپدید شدن مرموز همسرش خبر داد.این زن در شکایتش گفت: «همسر ۴۰ ساله ام - نعمت - ساعت ۴ بعدازظهر دیروز براى عزیمت به محل کارش از خانه خارج شد اما دیگر بازنگشت.وى در ادامه گفت: شامگاه دیروز با طولانى شدن غیبت همسرم به محل کارش رفتم. در آنجا متوجه شدم حدود ساعت ۶ بعدازظهر او سوار بر خودروى یکى از دوستانش محل کارش را ترک کرده است.

* کشف خودرو
با طرح این شکایت پرونده در اختیار کارآگاهان جنایى شهریار قرار گرفت. آنها در نخستین گام به ردیابى خودرویى که مقتول آخرین بار با آن دیده شده بود پرداخته و دریافتند خودروى پیکان ساعت ۱۲ شب همان روز در حالى که درهایش باز بوده و سوئیچش نیز بر روى خودرو قرار داده شده در حوالى زباله دانى صفادشت کشف شده است.
با کشف خودرو، سرهنگ اقبال زاده رئیس پلیس آگاهى شهریار که احتمال مى داد، نعمت قربانى توطئه شومى شده باشد چند گروه از کارآگاهان را براى بازرسى باغ هاى منطقه راهى صفادشت کرد.

* قتل با ۳ گلوله
تجسس ها ادامه داشت تا این که جسد نعمت داخل باغى کشف شد. مرد ۴۰ ساله با شلیک ۳ گلوله به ناحیه سینه اش به قتل رسیده بود. دو بریدگى عمیق نیز با جسمى تیز در سمت راست شکم و سینه اش به چشم مى خورد. یک اسلحه کلت کمرى و یک قبضه سرنیزه خونین نیز کنار جسد پیدا شد. پزشک جنایى نیز زمان مرگ را حدود ۱۵ ساعت قبل اعلام کرد.

* انگیزه جنایت
با توجه به آثار موجود در محل جنایت شلیک ۳ گلوله، اصابت دو ضربه کارد و رها کردن آلت قتاله در محل جنایت و سرقت نشدن پول و خودروى مقتول، کارآگاهان دریافتند مقتول قربانى اقدامى کینه جویانه شده است. ناصر در بازجویى منکر اطلاع از ماجرا شد. اما همسر مقتول مدعى شد مجید پسر مالک باغ ۴ ماه قبل نعمت را تهدید به مرگ کرده بود.

* اعتراف به قتل
با به دست آمدن این سرنخ بازجویى ها از ناصر آغاز شد و او سرانجام سکوت را شکست و اعتراف کرد که نعمت توسط پسرش - مجید - که دانشجوى رشته حقوق است به قتل رسیده است.او گفت: مجید به مقتول مشکوک بود و فکر مى کرد نعمت با دخترم رابطه پنهانى دارد. به همین خاطر از این موضوع بسیار رنج مى برد.بنابراین روز شنبه ۵ خرداد مجید به بهانه فروش باغ نعمت را به آنجا کشاند و به وسیله سلاحى که از قبل تهیه کرده بود وى را به قتل رساند.با اعتراف ناصر، پسر او - متهم به قتل - ساعت ۸ صبح دیروز در یک گاودارى دستگیر شد.متهم به قتل - ۲۷ ساله - پس از انتقال به اداره آگاهى صراحتاً به قتل نعمت اعتراف کرد.

* مقتول را محاکمه کردم
مجید دیروز در حالى که سعى مى کرد خود را خونسرد نشان دهد به پرسش هاى خبرنگار ما پاسخ داد. او مى گفت: از ارتکاب این جنایت پشیمان نیست چرا که در دفاع از ناموس و شرافت، نعمت را به قتل رسانده است.
دلیلى براى اثبات ادعاى خود درباره رابطه مقتول با خواهرت دارى؟
بله! خواهرم شاهد زنده است. مقتول صاحبخانه خواهرم بود. نعمت چند بار براى خواهرم مزاحمت ایجاد کرده بود. شوهر خواهرم قدرت برخورد با مقتول را نداشت. به همین خاطر از من که بوکسور هستم خواست جلوى مزاحمت هاى نعمت را بگیرم. من هم روز حادثه او را به باغ کشاندم. ابتدا از او خواستم با هم دوئل کنیم اما نعمت نتوانست در برابرم مقاومت کند.
در حالى که روى زمین افتاده بود اسلحه را به طرفش نشانه گرفته و ۳ گلوله به سینه اش شلیک کردم. سپس با سرنیزه دو ضربه دیگر هم به او زدم.

چرا موضوع مزاحمت هاى نعمت را به پلیس اطلاع ندادى؟
من دلیلى براى اثبات ادعاى خود نداشتم. به همین خاطر خودم او را محاکمه کرده و برایش حکم مرگ صادر کردم.
چرا بعد از قتل جسد را مخفى نکردى؟
به دلیل این که یکى از دوستانم من را در صحنه جنایت دید و دیر یا زود موضوع را به پلیس اطلاع مى داد.
اگر کسى شاهد صحنه جنایت نبود مطمئن باشید راز این جنایت هیچ وقت فاش نمى شد.

دانشجوى رشته حقوق که پس از محاکمه مردى، او را مجازات کرده بود، دستگیر شد. شنبه ۵ خرداد متهم ، مرد ۴۰ ساله اى را به اتهام تعرض به خواهرش در باغ متروکه در شهریار محاکمه و او را به مرگ محکوم کرده بود.
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.