آدمکش «دیه» داد، اعدام نشد

آدمکش «دیه» داد، اعدام نشد

مردی که زن مورد علاقه اش را در تهران قربانی مشتی طلا کرد و به مرگ محکوم شدبا پرداخت دیه، از یک قدمی چوبه دار به زندگی برگشت. Go to fullsize image
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار گروه حوادث ایسکانیوز: شامگاه 9 بهمن 1375 مرد جوانی به نام علی به خانه خواهرش زهرا که تنها زندگی می کرد رفت اما هرچه در زد جوابی نشنید.
دلشوره به جانش افتاد و با پلیس تماس گرفت. وقتی در ساختمان مورد نظر در خیابان شیخ بهایی گشوده شد علی و ماموران با جنازه زهرا روبه رو شدند.
اثر خفگی روی گردن زن 27 ساله نمایان بود و قاضی کشیک جنایی وقت، پس از بررسی صحنه جنایت دستور بردن جنازه به پزشکی قانونی را صادر کرد. پلیس جنایی اداره آگاهی نیز برای راز گشایی جنایت به تکاپو افتاد و تحقیق محلی نشان داد زهرا مدتی بود با مرد غریبه ای رفت و آمد داشت.

با افشای این مساله و بررسی فهرست ریز مکالمه های تلفنی زهرا، دست متهم 40 ساله به نام اسماعیل رو شد و او که در تلاش برای فرار از تهران بود ردیابی و دستگیر شد.
اسماعیل در شعبه 1601 دادگاه جنایی وقت پای میز محاکمه نشست و گفت: به لیلا علاقه داشتم اما به خاطر نیاز مالی او را خفه کردم و طلاهایش را دزدیدم.
قاضی با توجه به درخواست اولیای دم و همچنین مدرک های موجود در پرونده، اسماعیل را به مرگ محکوم کرد و حکم به تایید شعبه 34 دیوان عالی کشور رسید. گزارش ایسکانیوز می افزاید: آدمکش در یک قدمی چوبه دار قرار داشت که سرانجام تلاش 10ساله اعضای شعبه اجرای احکام و واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران نتیجه داد و امروز برادران قربانی با دریافت دیه از خونخواهی گذشتند./

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.