ولفوویتز: رسانه ها باعث استعفای من شدند

ولفوویتز: رسانه ها باعث استعفای من شدند

پل ولفوویتز، رییس بانک جهانی که به خاطر برخی جنجالهای مالی از مقام خود کناره گیری کرده است، ضمن دفاع از عملکردش گفته که به دستاوردهای خود در بانک جهانی افتخار می کند.
پل ولفوویتز
آقای ولفوویتز ،تحت فشار قرار گرفته بود که از ریاست بانک جهانی استعفا دهد

جنجال بر سر پرداخت مقدار زیادی پول به "شاها رضا"، دوست دختر پل ولفوویتز که در همین بانک مشغول به کار بوده است، سبب شد که درخواست های استعفای آقای ولفوویتز از سمت ریاست بانک جهانی مطرح شود. مبلغ پرداختی به توصیه آقای ولفوویتز تعیین شده بود.

رییس بانک جهانی همواره گفته است که برای تعیین حقوق و مزایا و ارتقای خانم رضا اخلاقی عمل کرده است.

آقای ولفوویتز در گفتگو اختصاصی با سرویس جهانی بی بی سی - که اولین مصاحبه وی با رسانه ها پس از اعلام کناره گیری بوده - گفت آمار وام های بانک جهانی به کشورهای مختلف در مدت ریاست وی به میزان بی سابقه ای افزایش داشته و در این مدت این نهاد برای کاهش فقر در قاره آفریقا اقدامات زیادی کرده است.

با این حال، رییس بانک جهانی اذعان کرد که با کارمندان این سازمان بر سر پرداخت حقوق و مزایای "شاها رضا"، دوست دخترش و از کارمندان این سازمان، مشکلاتی داشته است.

وی اما تاکید کرد که رفتارش اخلاقی بوده و فقط به این دلیل از مقامش کناره گیری کرده که طغیان احساسات در این زمینه، جو بانک جهانی را به گونه ای تحت تاثیر قرار داده بود که وی دیگر قادر نبوده کارش را ادامه دهد.

رییس بانک جهانی در پاسخ به این سوال که چرا چنین جوی علیه وی وجود داشته و کارمندان سابق و فعلی این سازمان خواهان کناره گیری وی بوده اند، گفت که طغیان این احساسات بیشتر در ارتباط با رسانه ها و نه خود بانک جهانی بوده است.

به گفته وی، مردم به اظهاراتی واکنش نشان داده اند که دقیق نبوده و "وقتی حقایق داشت آشکار می شد، کار از کار گذشته بود."

کلر بولدرسون، گزارشگر بی بی سی در واشنگتن، می گوید آقای ولفوویتز هرگز در بانک جهانی محبوبیت نداشته و کارمندانش وی را متهم می کردند که حاضر به مشورت با دیگران نبوده است.

آقای ولفوویتز - که پیش از ریاست بانک جهانی یکی از مقامات ارشد در دولت جورج بوش، رییس جمهور آمریکا بود - در ماه ژوئن و پس از فقط دو سال ریاست بر بانک جهانی از این مقام کناره گیری می کند.

پل ولفوویتز، که از نومحافظه کاران با سابقه آمریکایی است، از سال 2005 با شعار مبارزه با فساد اداری و مالی عهده دار ریاست بانک جهانی شد.

با انتصاب آقای ولفوویتز به این سمت، خانم رضا که کارمند بخش ارتباطات بانک جهانی بود با دریافت ارتقاء از این نهاد بین المللی، به وزارت امورخارجه آمریکا منتقل شد.

حقوق سالانه خانم رضا که با نظر آقای ولفوویتز تعیین شده از حقوق وزیر خارجه آمریکا بیشتر بوده است.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.