شریفی‌نیا: از «نانسی عجرم» تست بازیگری گرفتم

شریفی‌نیا: از «نانسی عجرم» تست بازیگری گرفتم

محمدرضا شریفی‌نیا گفت:برای انتخاب نقش زن فیلم «نقاب» حتی از «نانسی عجرم» و دیگر بازیگران عرب هم تست گرفتیم اما انتخاب نهایی ما همین بود که بر پرده سینما می‌بینید.

به گزارش فارس، در نشست مطبوعاتی فیلم «نقاب» که با حضور علی آشتیانی (تهیه کننده)، کاظم راست گفتار (کارگردان) و محمدرضا شریفی‌نیا (بازیگر و مشاور) در خبرگزاری مهر برگزار شد، شریفی‌نیا درباره انتخاب سارا خویینی‌ها در نقش زن فیلم گفت: من در مورد انتخاب عوامل سخت‌گیرتر از آن هستم که تهیه‌کننده بتواند در نظر من اعمال سلیقه کند.چرا که اگر اشتباهی رخ دهد به عهده من است. در این فیلم تمام بازیگرها با سختگیری تمام انتخاب شدند.

وی تاکید کرد: خانم خویینی‌ها در این فیلم شخصیتی ارائه دادند که مظلومیت یک زن را نشان می‌دهد و قرار نبود برای گرفتن انتقام شبیه آنجلیا جولی اسلحه به دست بگیرد.

شریفی‌نیا ادامه داد: برای انتخاب نقش زن فیلم تست‌های بی‌شماری گرفتم،حتی از نانسی عجرم یا بازیگران عرب هم تست گرفتیم، اما خانم خویینی‌ها به لحاظ داشتن چهره‌ای جدید، فیزیکی مناسب و شرقی بودنش و داشتن نگاه‌های معصوم انتخاب نهایی ما شد.

راست گفتار درباره فیلم گفت: نقاب ویژگی فیلم بفروش را دارد و با توجه به اینکه بسیار مثله به نمایش درآمده اما مخاطب با اشتیاق تا انتها و بدون ناراحتی آن را تماشا می‌کند.این فیلم توانست نظر مردم را به خود جذب کند.


وی «نقاب» را اثری متعلق به سینمای بدنه و معناگرا دانست و اظهار داشت: در این فیلم به ظریف‌ترین، پلیدترین و شنیع‌ترین خصوصیات انسانی پرداخته شده و آدم‌هایی را نشان می‌دهد که سیاه و سفید نیستند و در حالیکه منفورترین کار را انجام می‌دهند اما برای مخاطب جذاب هستند.

راست گفتار افزود: «نقاب» معنا را در فطرت انسان به چالش می‌کشد، کاری که فیلم‌هایی با مخاطب خاص انجام می‌دهند. این فیلم هشدار اندکی به زبان سینما بود که حداقل در بروز چنین وقایعی در جامعه پیش‌گیرانه است.
محمدرضا شریفی‌نیا همچنین درباره قاچاق فیلم گفت: با توجه به تکنولوژی همه‌گیر و در دسترس بودن آن،شرایط تکثیر فیلم آسان تر است.در حالیکه پیش‌ترها به جهت 35 میلی‌متری بودن نسخه فیلم، امکان این کپی وجود نداشت.

شریفی‌نیا ادامه داد: به میزان افزایش تکنولوژی صاحبان فیلم باید دقت‌شان را در نگهداری از اموالشان بیشتر کنند. از طرفی نیز نگاه جامعه را نسبت به مسئله CD و کپی‌های غیرمجاز تغییر دهیم چون این عمل همانند دزدی از دیگران است.

آشتیانی‌پور محور تولید یک فیلم را تهیه‌کننده دانست و گفت: در ساخت یک فیلم آنچه بسیار تاثیرگذار و مهم است تهیه‌کننده است. هر چند اهمیت فیلمنامه در سینما بالاست اما در سایه آن ارزش‌های دیگر در حاشیه محو می‌شوند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.