تاسیس دانشگاه‌های دخترانه در کشور

تاسیس دانشگاه‌های دخترانه در کشور

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جذب سه هزار عضو هیات علمی در بخش دولتی و غیردولتی، پذیرش یک میلیون و 200 هزار دانشجو در سال 86، ایجاد دانشگاه‌های غیر دولتی بین المللی در مناطق آزاد و تاسیس دانشگاه دخترانه درچند شهر کشور خبر داد. Go to fullsize image

دکتر حسن خالقی در گفت‌و‌گو با ایسنا، گفت: رئوس برنامه‌های آموزشی معاونت آموزشی وزارت علوم و دانشگاهها در سال تحصیلی جدید تدوین شد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه برای اصلاح هرم هیات علمی و ارتقای شاخص استادیار به بالا به کل هیات علمی از 65 درصد به 70 درصد از جذب 3000 عضو هیات علمی در بخش دولتی و غیردولتی برای تامین و ارتقای هیات علمی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

پذیرش یک میلیون و 200 هزار دانشجو در سال 86، قبولی 3 نفر از 4 نفر در کنکور 86
دکتر خالقی با اشاره به افزایش شانس قبولی در کنکور و ورود به دانشگاه، گفت: در آزمون سراسری امسال حدود 75 درصد داوطلبان پذیرش می‌شوند و به عبارت دیگر از هر چهار داوطلب، 3 نفر در کنکور پذیرش می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به تحقق برنامه چهارم توسعه وزارت علوم در زمینه جمعیت دانشجویی گفت: جمعیت دانشجویی کشور در حالی که هنوز به پایان برنامه دو سال باقیست، امسال از مرز 3 میلیون تن گذشت.

به گفته معاون آموزشی وزارت علوم، برای سال تحصیلی جدید نیز پذیرش یک میلیون و 200 هزار نفر در دانشگاه‌های دولتی، غیر دولتی، جامع علمی کاربردی، آزاد اسلامی و پیام نور پیش‌بینی شده است.

تاسیس دانشگاه دخترانه در شهرهای کشور

معاون آموزش وزارت علوم در خاتمه با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم در جهت افزایش ظرفیت آموزش عالی خاطر نشان کرد: ایجاد دانشگاه‌های غیردولتی بین‌المللی در مناطق آزاد جهت جذب دانشجویان ایرانی و خارجی و جلوگیری از خروج متقاضیان از کشور، تاسیس دانشگاه دخترانه در برخی شهرهای کشور از جمله قم و مشهد جهت افزایش امکان تحصیل دختران و تقویت و توسعه مراکز آموزشی دانشگاه پیام نور در استانهای مختلف به ویژه مناطق محروم از جمله برنامه‌های وزارت علوم در این راستاست.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.