وزیر طرفدار مقتدی صدر به آمریکا پناهنده شد

وزیر طرفدار مقتدی صدر به آمریکا پناهنده شد

"‌علی الشمری" وزیر بهداشت و درمان مستعفی عراق و عضو فراکسیون پیروان مقتدی صدر در کابینه نوری المالکی ‌از آمریکا درخواست پناهندگی کرد.

 روزنامه دولتی "الصباح"عراق در شماره امروز خود به نقل از یک مقام مسوول آمریکایی نوشت: اداره مهاجرت آمریکا، به الشمری در چهارچوب برنامه ای خاص پناهندگی داد. براساس این برنامه ، افراد بدون تشریفات جاری و عادی، پناهندگی موقت دریافت می کنند."

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود ، دراین باره گفت که الشمری هفته گذشته از بغداد به یکی از فرودگاه های نیویورک منتقل شده است تا به عنوان پناهنده موقت در آمریکا حضور داشته باشد و در این مدت به درخواست پناهندگی سیاسی دائمی وی رسیدگی خواهد شد.

این روزنامه اشاره ای به دلیل پناهندگی الشمری نکرد اما "اسماعیل حقی" رئیس جمعیت هلال احمرعراق دراین باره گفت که وزیر بهداشت و درمان مستعفی به دلیل برکناری صدها نفر از کارمندان دارای فساد اداری مالی تهدید به قتل شده است.

روزنامه الصباح اضافه کرد: الشمری هرگونه اظهار نظر دراین باره را رد کرد و تنها گفت که در آینده ای نزدیک درباره موفقیت های وزارت بهداشت و درمان عراق در دوره وزارت وی سخن خواهد گفت .

یادآور می شود الشمری یکی از شش وزیر پیرو مقتدی صدر در کابینه نوری المالکی نخست وزیر عراق بود که به دستور مقتدی و در اعتراض به معین نشدن تاریخ معینی برای خروج نیروهای نظامی خارجی از عراق از کابینه این کشور خارج شد.

المالکی روز پنجشنبه گذشته نامزدهای خود را از میان افراد تکنوکرات و غیرمرتبط با احزاب سیاسی برای تصدی وزارتخانه های خالی به پارلمان معرفی کرد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.