تغییر مذهب دسته جمعی یکصدهزار هندو

تغییر مذهب دسته جمعی 'یکصدهزار' هندو

هزاران تن از مردم قبیله ای هند و هندوهای متعلق به طبقات پایین جامعه - موسوم به دالیت - در شهر بمبئی (ممبئی) جمع شده اند تا به طور دسته جمعی، به مذهب بودائی بپیوندند.
دالیتها
دالیت های هند امیدوارند با تغییر مذهب، به حقوق برابر دست یابند

مراسم تغییر مذهب این افراد، که ممکن است با حضور دالایی لاما، رهبر تبعیدی بودائیان تبت برگزار شود، بزرگترین اجتماع تغییر مذهب در هند امروز به حساب می آید.

هندوهای دست راستی، معمولا مخالف تغییر مذهب هستند و به دولتمردان هندو فشار می آورند تا آزادی تغییر مذهب را محدود کنند.

سازمان دهندگان این مراسم می گویند شمار افرادی که در مراسم تغییر مذهب روز یکشنبه 27 مه در بمبئی گردهم می آیند، ممکن است به یکصد هزار نفر برسد. تشکیل چنین اجتماعی به منظور تغییر مذهب، در تاریخ هند کم سابقه است.

دالیت

دالیت
دالیت ها در هند، از جایگاه اجتماعی و اقتصادی پایینی برخوردارند

دالیت ها که که زمانی در هند نجس خوانده می شدند، امیدوارند با تغییر مذهب، مرتبه اجتماعی خود را افزایش دهند و از حقوق مساوی برخوردار شوند.

ناظران می گویند با وجود اینکه فرصتهای شغلی برای دالیتها و مردم قبیله ای هند فراهم شده، وضعیت اجتماعی و اقتصادی آنها، رشد زیادی نکرده است.

این ناظران می گویند که دالیتها، همچنان با تبعیض گسترده روبرو هستند.

تغییر مذهب در هند، یک موضوع جنجالی است، به ویژه اگر هندوها تغییر مذهب دهند و مسلمان یا مسیحی شوند.

دو هفته پیش، دو کشیش کاتولیک در هند، به اتهام اینکه قصد داشتند مردم محلی را به آیین خود جذب کنند، در ملاء عام ضرب و شتم شدند.

اما پیوستن به آیین بودایی، آنچنان در هند احساس برانگیز نیست، زیرا بسیاری از رهبران افراطی هندو، معتقدند که بودایی، ادامه مذهب هندو است.

با وجود این، در چندین ایالت هند، به ویژه ایالتهایی که حکومت آنها در دست هندوهای راست گرای وابسته به حزب بهاراتیا جاناتا (بی جی پی) است، قوانین سختگیرانه ای برای محدود کردن آزادی تغییر مذهب وضع شده است.

به گفته بسیاری از دالیتها، آنها با تغییر دین می توانند از تعصبات و تبعیضاتی که می گویند بطور معمول در زندگی روزمره با آنها روبرو هستند، بدور باشند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.