وجود ۵/۲ تا ۳ میلیون زوج نابارور در ایران

وجود 5/2 تا 3 میلیون زوج نابارور در ایران

رئیس انجمن ناباروری و باروری ایران گفت: 15 درصد زوجهای ایرانی از مشکلات ناباروری رنج می برند.Go to fullsize image

دکتر محمدرضا نوروزی با اشاره به شیوع ناباروری در ایران که از رشد 15 درصدی برخرودار است، به خبرنگار مهر گفت: در سال حدود 800 هزار ازدواج صورت می گیرد، که با این احتساب، سالانه 100 هزار زوج به جمعیت نابارور کشور افزوده می شود.

وی به وجود 5/2 تا 3 میلیون زوج نابارور در کشور اشاره کرد و افزود: آنچه در این بین نمی توان منکر آن شد، امکانات درمانی برای این قبیل افراد است که باعث شده بیش از 90 درصد زوجهای نابارور از این امکانات بهره مند شوند.

رئیس انجمن ناباروری و باروری ایران، در عین حال عدم مراجعه زوجهای نابارور به مراکز درمانی را، ناشی از مسائل فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: با توجه به بالا رفتن سن ازدواج در کشور، زوجهای نابارور با تلقین این تفکر که قصد ندارند بچه دار شوند، لاجرم به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند.

نوروزی، هزینه های درمانی را نیز یکی دیگر از بهانه های زوجهای نابارور در مسیر درمان عنوان کرد و افزود: هزینه سیکل کامل درمانی که این قبیل افراد باید بپردازند، در حدود 5/1 میلیون تومان است که فقط 500 هزار تومان آن صرف تهیه دارو می شود.

وی در عین حال به تکرار این سیکل درمانی اشاره کرد و گفت: درمان ناباروری ها مانند سایر درمانها، صد درصد و کامل نیست و احتمال تکرار دوباره آن و در نتیجه هزینه بیشتر نیز وجود دارد و از همین رو، امکان تامین این مخارج برای همه زوجهای نابارور وجود ندارد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.