حدادی رکورد آسیا را شکست

حدادی رکورد آسیا را شکست

احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک ایران و رکورددار آسیا، موفق شد در مسابقات پرتاب دیسک لیگ دوومیدانی باشگاههای ایران، بار دیگر رکورد آسیا را بهبود دهد.
احسان حدادی
احسان حدادی رکورد خودش و آسیا را بهبود بخشید و حد نصاب ورود به المپیک را کسب کرد

احسان حدادی در حالی که رقابت نزدیکی با عباس صمیمی و محمد صمیمی داشت، توانست با پرتاب ۶۴ متر و ۷۰ سانتیمتری خود، حد نصاب ورود به بازیهای المپیک را نیز کسب کند.

وی پس از آن با پرتاب ۶۶ متر و ۸۳ سانتیمتر رکورد ایران و آسیا را بیش از یک‌ و نیم متر بهبود بخشید و در پرتاب آخر به رکورد ۶۷ متر و ۸۸ سانتی متر رسید. او در مجموع رکورد ایران و آسیا را ۲ متر و ۶۲ سانتی متر بهبود بخشید.

احسان حدادی بعد از کسب این موفقیت در گفتگو با بخش فارسی بی بی سی گفت: "رکورد پیشین پرتاب دیسک ایران و آسیا ۶۵ متر و ۲۵ سانتیمتر بود و من موفق شدم ۲ متر و ۵۵ سانتیمتر این رکورد را ارتقا بدهم و به جمع برترین های دنیا بپیوندم."

 خیلی خوشبین هستم که در مسابقات جهانی ژاپن یک مدال خوش رنگ برای کشورم به ارمغان بیاورم
 

حدادی در ادامه با اشاره به مسابقات جهانی که قرار است در شهریور ماه در ژاپن برگزار شود گفت: "خیلی خوشبین هستم که در مسابقات جهانی ژاپن یک مدال خوش رنگ برای کشورم به ارمغان بیاورم."

قهرمان مسابقات آسیایی دوحه در مورد کسب جواز ورود به المپیک گفت: "رکورد ورودی مسابقات المپیک ۶۴ متر و۵۰ سانتیمتر است که من موفق شدم ۶۷متر و ۸۸ سانتیمتر پرتاب کنم و به همین دلیل جواز ورود به این مسابقات را بدست آوردم."

بر اساس قوانین اتحادیه‌ بین المللی فدراسیون های دوومیدانی، هر رکورد جدیدی پس از منفی بودن آزمایش کنترل دوپینگ مورد تأیید قرار می گیرد.

حدادی در پایان با اشاره به برنامه های تمرینی خود گفت: "قرار بود امشب برای برگزاری اردوی تدارکاتی به بلاروس اعزام شوم. اما به دلیل مشکل روادیدی این سفر به تعویق افتاد و احتمالا در هفته آینده برگزار خواهد شد."

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.