کیارستمی، مشاور اسکورسیزی

کیارستمی، مشاور اسکورسیزی

مارتین اسکورسیزی، کارگردان سینمای آمریکا در هفتمین روز برگزاری جشنواره‌ی فیلم کن، «بنیاد سینمای جهانی» را با هدف حفظ و بازسازی فیلم‌های قدیمی افتتاح کرد. 

اسکورسیزی روز گذشته بعد از افتتاح بنیاد سینمای جهان در کن در نشست خبری اعلام کرد: «هدف از اجرای این پروژه پیدا کردن و بازسازی آثار فاخر سینمای جهان است که به دست فراموشی سپرده شده‌اند.

اسکورسیزی گفت: در اجرای این پروژه سینمایی، کارگردانان بزرگ سینمای جهان در قالب هیات مشاوره، کمک خواهند کرد. او در این نشست از عباس کیارستمی به عنوان یکی از مشاورانش نام برد. در کنار کیارستمی آلخاندرو گونزالز، ایناریتو از مکزیک، استفن فریرز از انگلیس، گیلرمو دل تورو از اسپانیا، فاتح آکین از آلمان به همراه چند کارگردان دیگر در این هیات مشاوره حضور دارند.

بنا بر این گزارش، ایده‌ی راه‌اندازی این بنیاد سینمایی برگرفته از بنیاد فیلم آمریکا است که اسکورسیزی در سال 1990 با همکاری روبرت آلتمن، وودی آلن، فرانسیس فورد کاپولا، کلینت ایست‌وود، استانلی کوبریک، جورج لوکاس، اسپیلبرگ و چند تن دیگر از فیلم‌سازان برتر آمریکا راه‌اندازی کرد.

کارگردان برنده‌یجایزه اسکار در این نشست خبری گفت: «در این بنیاد سینمایی، فیلم‌های برجسته در سراسر جهان چه بر روی DVD و چه در اینترنت بازسازی می‌شوند. فیلم‌سازان برای حفظ آثار مورد علاقه‌شان سخت‌کوش خواهند بود.

برای همین در چند سال گذشته فکر کردیم که ایده جالبی خواهد بود تا با کمک کارگردانان سینمای جهان، درکشورهای‌شان فیلم‌های برجسته‌ی جهانی را حفظ کنیم.» قرار است در جریان برپایی جشنواره‌ی کن، سه فیلم تاریخی از رومانی، برزیل و مراکش اولین آثاری باشند که در بنیاد سینمایی اسکورسیزی بازسازی شوند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.