وکیل نامادری الهه برای او تقاضای تبرئه کرد

وکیل نامادری الهه برای او تقاضای تبرئه کرد

نامادری «الهه» زنی که به زنده به گور کردن این دختر هفت ساله متهم شده است، برای سومین بار پای میز محاکمه ایستاد. 246306.jpg

این زن 26 ساله که طیبه نام دارد، در حالی برای سومین بار در برابر 5 قاضی شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت که با وجود انکار در قتل دختر ناتنی اش به قصاص نفس - اعدام - محکوم شده بود.

به گزارش خبرنگار ما؛ ظهر سوم اسفندماه سال 82 دختر بچه 7 ساله ای به نام «الهه» از داخل مدرسه اش واقع در مجیدیه در حالی که در صف ایستاده بود ربوده شد تا اینکه صبح روز نهم اسفندماه جسدش در جنگل لویزان حوالی «شیان» از زیرخاک بیرون آورده شد.

نامادری «الهه» در همان تحقیقات اولیه پلیسی بازداشت شد و وقتی تحت بازجویی پلیسی و قضایی قرار گرفت، جزییات جنایت کینه جویانه اش را فاش کرد و با بازسازی صحنه جنایت نشان داد چگونه دختر ناتنی اش را پس از خوراندن ساندیسی که 30 عدد قرص دیازپام در آن حل کرده بود به جنگلهای اطراف شیان کشانده و او را زنده به گور کرده است.

با گناهکار شناخته شدن طیبه از سوی دادسرای جنایی مرکز، پرونده وی تا پایان سال 84 دوبار در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت.

برپایه همین گزارش، با این اینکه روند تحقیقات و اظهارات شهود نشان می داد که وی مجرم است، اما طیبه در این جلسات ادعاهای شاهدانی را که از نزدیک ربوده شدن الهه را توسط او دیده بودند را نپذیرفت و خود را بی گناه دانست.

متهم 26 ساله این پرونده در دومین جلسه محاکمه اش که در دوازدهم بهمن ماه سال 84 در همان شعبه و به ریاست قاضی کوه کمره ای برگزار شد، گفته بود من قاتل نیستم. الهه را دوست داشتم، همه می دانستند تنها با خانواده او خصومت داشتم.

وی در خصوص روز حادثه گفته بود: با وجود اینکه خودم الهه را در مدرسه اش ثبت نام کرده بودم و حتی تا آذرماه 82 نیز او را به مدرسه می بردم، اما سوم اسفندماه هرگز دنبالش نرفتم آن روز من به مطب دکتر رفته بودم. چون تعطیل بود، زود به خانه برگشتم.

گفتنی است، وی در دومین جلسه محاکمه اش وقتی در برابر سؤال قاضی مبنی بر اینکه هیچ کس تا سه ماه بعد از جنایت نمی دانست الهه چگونه کشته شده است، پس شما چگونه در همان روزهای نخست به زنده به گور شدن دختر ناتنی خود در حالی که او با خوردن 30 عدد قرص دیازپام خوابیده بود اشاره کردید؟ پس از لحظاتی مکث، گفته بود: نمی دانم حتماً پیش بینی ها درست از آب درآمده بود.

* سومین جلسه محاکمه متهم
سومین جلسه محاکمه این زن به درخواست «طاهری» وکیل مدافع متهم مبنی بر حضور اعضای کمیسیون پزشکی قانونی در دادگاه صبح دیروز در سالن اجتماعات دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سلطانی، عضو کمیسیون پزشکی قانونی به درخواست کوه کمره ای رئیس شعبه 74 پشت تریبون رفت و در پاسخ به ایراد وارده از سوی وکیل مدافع مبنی بر اینکه چرا در نظریه اول پزشکی قانونی زمان فوت الهه 48 تا 72 ساعت قبل از کشف جسد اعلام شده، اما در نظریه بعد زمان فوت حدود 19 روز قبل از کشف جسد اعلام شده است؟ گفت: طبق کتابهای مرجع پزشکی تعیین دقیق زمان فوت یک امر تقریبی است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. 001956.jpg

به گفته وی تغییرات دما، چاقی - لاغری، سن افراد - فضایی که جسد در آن قرار می گیرد زمان کشف جسد و... همگی در تعیین تشخیص زمان فوت اثر دارند. بنابراین احتمال دارد وقتی جسد الهه از سوی مأموران کشف شد، پزشک مربوط که در محل حاضر شده بود تصور می کرد جسد الهه در سطح خاک قرار گرفته روی همین اصل زمان مرگ را 28 الی 72 ساعت قبل اعلام کرد اما بعداً و با بررسی بیشتر تاریخ دقیق محاسبه و اعلام شد.وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه براساس اقاریر اخذ شده از متهم وی 30 عدد قرص دیازپام به الهه خورانده است. در معاینه جسد اعلام شده در معده وی برنج هضم نشده وجود داشته است. چگونه ممکن است غذای نیمه هضم در معده وجود داشته باشد. اما اثری از قرص دیازپام نباشد؟ گفت: مواد نگهدارنده ای که در قرصهای دیازپام مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت است. به هرحال عدم وجود قرص دیازپام در معده نه نفی کننده خورانده شدن قرص است و نه اثبات کننده آن.

وی در پایان گفت: بررسیها نشان می دهد الهه در زمان دفن شدن نفس می کشیده و زنده بوده است، این بچه به حالت نیمه بی هوش دفن شده و دهانش پر از خاک بوده است.

در ادامه این جلسه متهم به دفاع از خود پرداخت و بار دیگر بر بی گناهی اش تأکید کرد و اظهارات و اعترافات اولیه اش در پلیس آگاهی و نزد بازپرس پرونده را ناشی از فشار روحی اعلام کرد.

سپس قاضی کوه کمره ای «علیرضا فراهانی» گروهبانی را که پس از کشف جسد در محل حاضر شده بود به عنوان مطلع در جایگاه خواست.نامبرده پس از قرائت سوگند گفت: پس از اطلاع از کشف جسد بی درنگ خودم را به آنجا رساندم. جسد زیر دو سه سانت خاک دفن شده بود پاهایش بیرون بود و حیوانات وحشی قسمتی از پاهایش را خورده بودند. ما برای اعلام گزارش و اعلام جنسیت مقتول مجبور شدیم کمی از خاک را کنار بزنیم. وقتی چنین کردیم از روی گوشواره هایش فهمیدم دختر است.در ادامه این جلسه، «شهناز» صاحب خانه متهم به عنوان مطلع در جایگاه حاضر شد و شهادت داد بین ساعت 12 و نیم و تا 13 متهم را در حالی که کاپشن کرم رنگی به تن داشت مقابل در منزلشان دیده است.

سپس کوه کمره ای متهم را برای آخرین دفاع به پشت تریبون فراخواند که «طیبه» دفاع از خود را به عهده وکیل مدافع اش گذاشت.بدین ترتیب طاهری در دفاع از موکلش گفت: با توجه به نظریه پزشکی قانونی که نمی توان به آن استناد کرد همچنین اظهارات ضد و نقیض شاهدان و همچنین نظریه اولیه پزشکی قانونی که زمان مرگ را 48 ساعت تا 72 ساعت قبل از کشف جسد اعلام کرده که با ادعاهای متهم در بازپرسی همخوانی دارد. به نظر می رسد متهم بی گناه باشد. بنابراین از هیأت قضایی تقاضای تبرئه وی را دارم.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.