رهبر مخالفان دولت بحرین:از ایران پول نگرفته ام

رهبر مخالفان دولت بحرین: قسم می خورم ، از ایران پول نگرفته ام

"علی سلمان" که یک تحصیلکرده حوزی است رهبری مخالفین کابینه بحرین و ریاست " انجمن وفاق ملی اسلامی" این کشور را برعهده دارد." انجمن وفاق ملی اسلامی"اکثریت نمایندگان فراکسیون مخالفان را در پارلمان بحرین شامل می شود.

وی چندین سال را خارج از کشور در تبعید و زندان به سر برد و هم اکنون در بحرین و در چهارچوب طرح اصلاحات پادشاه بحرین به فعالیت های اصلاح طلبانه مشغول است.

به گزارش عصرایران ، سلمان در گفت و گو با روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط چاپ لندن،‌ با بی اهمیت دانستن برخی اظهارات درباره همکاری شیعیان بحرین با ایران تاکید کرد:" قسم می خورم که از زمان فعالیت در گروه های مخالف کابینه در سال 1992 میلادی تاکنون، مخالفان حتی یک دینار از ایران دریافت نکرده اند. اگر ایران از حزب الله لبنان به وسیله پول و سلاح حمایت می کند اما آنها دربحرین هیچ جای پایی ندارند و تاثیری در مواضع شیعیان بحرین ندارند.

وی اضافه کرد:" ما در بحرین عملکردی کاملا شفاف داریم . ایران کشور همسایه و مسلمان است. اما ایران یک کشور است و ما نیز یک کشور هستیم . در تصمیمات خود مستقل هستیم و به هیچ کسی در هر جایگاهی اجازه دخالت در امورداخلی خود را نمی دهیم."

این فعال سیاسی بحرینی درعین حال هرگونه دخالت ایران در امور داخلی بحرین را رد می کند و گوید :" اتهام زدن بسیار راحت و آسان است اما هیچ دلیلی برای تایید این اتهامات وجود ندارد .این اظهارات باطل و بدون استناد هستند."

وی درباره جامعه بحرین و ایجاد چند دستگی درآن می گوید:" شما الان می توانید چند دستگی را در این جامعه مشاهده کنید ،‌افراد مختلف حتی در صدقه دادن نیز جانب احتیاط را رعایت می کنند که این مبالغ برای چه افراد یا گروهی اختصاص می یابد. مثال دیگر انتخابات پارلمانی است که افراد مختلف نه براساس برنامه پیشنهادی یا لیاقت ها بلکه براساس گرایشات فرقه ای خود مورد انتخاب مردم قرار می گیرند.البته پیش از این این گونه نبود . بحرین هم اکنون بر روی یک خط زلزه قرار دارد حال چه زمانی این زلزله روی می داند خدا می داند. ما از این زلزله نگرانیم و می ترسیم همچنین تحولات عراق تاثیرات منفی بر بحرین داشته است ."

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.