انفجار در پایتخت ترکیه

انفجار در پایتخت ترکیه

انفجار بمب در مقابل بازارچه آنافارتالار در محله قدیمی اولوس در شهر آنکارا، پایتخت ترکیه دست کم شش کشته بر جای گذاشت.
انفجار در آنکارا
منطقه ای که انفجار در آن رخ داده، قدیمی ترین محله پایتخت ترکیه است و تعدادی موزه و همچنین ساختمان قدیمی مجلس ترکیه در آن قرار دارد

به گفته نخست وزیر ترکیه، یکی از کشته شدگان اهل پاکستان است اما سفارت پاکستان در آنکارا اعلام کرده که هیچیک از قربانیان بمبگذاری پاکستانی نبوده اند، هرچند این سفارتخانه تأیید کرده که از میان بیش از هفتاد نفر که بر اثر انفجار بمب زخمی شده اند هشت نفرشان پاکستانی اند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته و نوع بمبی که به کار رفته و اینکه آیا انفجار از نوع انتحاری بوده یا نه نیز رسماً اعلام نشده است.

منطقه ای که انفجار در آن رخ داده، قدیمی ترین محله پایتخت ترکیه است و تعدادی موزه و همچنین ساختمان قدیمی مجلس ترکیه در آن قرار دارد.

بازارچه آنافارتالار که انفجار در مقابل آن رخ داده و از این انفجار خسارت دیده نیز بازارچه ای قدیمی است که در آن عمدتاً پارچه و پوشاک فروخته می شود.

این انفجار در روزهایی رخ داده که آنکارا میزبان نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی است و حدود چهارصد شرکت از کشورهای مختلف جهان تسلیحات ساخت خود را در این نمایشگاه عرضه کرده اند.

ده روز پیشتر نیز انفجار بمبی در شهر ازمیر در ساحل دریای اژه به مرگ یک تن انجامید که مسئولیت آن نیز هنوز از طرف هیچ گروهی به عهده گرفته نشده است.

 
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.