عبدالعزیز حکیم برای درمان به ایران رفت

عبدالعزیز حکیم برای درمان به ایران رفت

عبدالعزیز حکیم، رییس یکی از قدرتمندترین احزاب شیعه عراق در پارلمان این کشور، گفته است که برای درمان آنچه وی یک تومور ساده توصیف کرده، به ایران سفر کرده است.
عبدالعزیز حکیم
آقای حکیم گفت برای درمان به ایران رفته چون می خواسته نزدیک عراق باشد

آقای حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، در یک پیام تلویزیونی که در چند شبکه خبری پخش شد گفت آزمایش ها نشان داده است که تورم هایی محدود و توموری کوچک در ریه وی دیده شده که به راحتی قابل درمان است.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق هفته گذشته برای انجام آزمایش های اولیه به آمریکا سفر کرده بود. پزشکان بیمارستان "هیوستون" آمریکا در گزارش های خود تائید کرده اند که آقای حکیم به سرطان ریه مبتلاست.

بر اساس گزارشها آقای حکیم در پیام تلویزیونی خود برای مردم عراق گفت برای درمان به ایران آمده چون این کشور همسایه عراق است و با توجه به نبودن امکان درمان در بغداد او می تواند همچنان به ملت عراق نزدیک بماند.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در این پیام تلویزیونی که توسط تلویزیون عراق پخش شد به مردم عراق وعده داد که هر چه سریع تر به عراق بازگردد.

پس از آنکه آقای حکیم و برادرش، مرحوم آیت الله محمد باقر حکیم، در سال 1982 در مخالفت با رژیم صدام حسین حزب مجلس اعلا - که در آن زمان مجلس اعلای انقلاب اسلامی نامیده می شد -را در ایران تاسیس کرند، حکومت ایران از این گروه شیعه پشتیبانی کرده است و دو طرف ارتباطات مستحکمی دارند.

حزب اعلای اسلامی عراق پس از سرنگونی صدام حسین در سال 2003 به عراق بازگشت و نقشی مهم در تشکیل دولت ائتلافی این کشور برعهده گرفت.

آقای حکیم، 57 ساله، که پس از سوءقصد به جان بردارش، در اوت 2003، رهبری این حزب را به عهده گرفت همچنین در تشکیل ائتلاف یکپارچه عراق - که از 275 کرسی پارلمان عراق 115 کرسی را در اختیار دارد - سهیم بوده است.

وی ضمن حفظ روابط نزدیک با ایران تلاش داشته است مناسبات خود با ایالات متحده را گرم نگاه دارد. آقای حکیم سال گذشته در کاخ سفید با جورج بوش، رییس جمهور آمریکا، ملاقات کرد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.