خودروهایی که در خیابان لایی بکشند،۱ ماه توقیف

خودروهایی که در خیابان لایی بکشند، یک ماه توقیف می‌شوند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: در پیشنهادی به دادستانی تهران در خواست کرده‌ایم تا خودروهایی که در خیابان‌ها اقدام به لایی‌‏کشیدن می‌‏کنند، حداقل یک ماه توقیف شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس ، سردار محمد رویانیان امروز در حاشیه اولین جلسه کمیته علمی اصلاح رفتار پلیس راهنمایی با مردم در جمع خبرنگاران افزود: در صورت موافقت دادستانی تهران برای اینگونه رانندگان متخلف سه تا شش ماه و حتی به صورت دائم محرومیت از رانندگی در نظر گرفته شود.
رویانیان با اشاره به اجرای اولین اقدام در جهت بهبود رفتار پلیس گفت: از ابتدای تابستان و در جهت بهبود رفتار پلیس در هنگام برخورد با راننده متخلف راننده از خودرو پیاده نمی‌‏شوند، بلکه مامور پلیس از سمت چپ به خودروی متخلف مدارک راننده را تحویل گرفته و اعمال قانون می‌کند.
وی ادامه داد: از این پس نحوه مکالمه پلیس در بلندگوهای خودروها نیز اصلاح می‌‏شود.
رویانیان با انتقاد از عدم رعایت قوانین و مقررات اجتماعی در برخی انیمیشن‌‏ها، فیلم‌‏ها و سریال‌‏ها گفت: متاسفانه در فیلم‌‏ها و سریال‌‏ها قوانین و مقررات اجتماعی به ویژه قوانین رانندگی رعایت نمی‌‏شود.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی یادآور شد: باید فیلم‌‏سازان و هنرمندان در تهیه و تدوین فیلم‌‏های خود به رعایت مقررات و قوانین ترافیکی توجه کنند، زیرا در غیر این صورت بی‌‏قانونی ترویج می‌‏شود.
سردار رویانیان در پاسخ به پرسشی در مورد آتش‌‏سوزی مجدد خودروهای پژوی 405 مدل 83 و 84، افزود: مطابق جلسات اخیر با مسئولان ایران‌‏خودرو اشکال سیستم سوخت‌‏ رسانی خودروهای 405 مدل 83 و 84 مشخص شده است و شرکت ایران خودرو نیز از ما برای دعوت از مالکان این خودروها درخواست همکاری کرده است.
وی ادامه داد: 17 قطعه در خودروهای 405 مدل 83 و 84 که بین باک و موتور قرار دارد، دچار مشکل است که 7 قطعه جدید اصلاح شده جایگزین این 17 قطعه می شود.
رویانیان، از دارندگان خودروهای پژو 405 مدل 83 و 84 خواست که در اسرع وقت به مراکز تعیین شده از سوی ایران‌‏خودرو مراجعه کنند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: افرادی که در مرحله اول برای رفع نقص خودرو مراجعه کرده‌‏اند و خودروی آنان مجدد دچار حریق شده، باید برای بار دوم به مراکز مراجعه و نسبت به تعویض قطعات مشکل‌‏دار اقدام کنند.
وی یادآور شد: در صورتی که به مراجعات مردم برای رفع مشکل خودروهای پژو 405 رسیدگی نشود، آنها می‌‏توانند شکایت کنند و لازم است ایران‌‏خودرو مرکز یا شماره تلفنی را برای رسیدگی به شکایات مردمی ایجاد کند.
وی در مورد برخورد پلیس با موتور سیکلت سواران متخلف گفت: امسال نسبت به سال‌‏های گذشته در خصوص موتورسیکلت‌‏ها شدیدتر اعمال قانون می‌‏شود و در طرح جدید تخلفات موتورسیکلت‌‏ها و شماره پلاک آنها ثبت و به منازل مالکان آنها ارسال می‌‏شود.
وی افزود: 60 درصد مرگ افراد در تصادفات رانندگی به ضربه مغزی مربوط می‌‏شود که در موتورسیکلت این رقم به 70 درصد افزایش می‌‏یابد و استفاده از کلاه ایمنی برای جلوگیری از این امر یک ضرورت محسوب می‌‏شود.
رویانیان گفت: میانگین استفاده از کلاه ایمنی در کشور 20 درصد و در مرکز تهران 70 درصد است اما در روستاها و شهرهای کوچک معمولاً از کلاه ایمنی استفاده نمی‌‏شود.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.