درگیری لفظی جوادلاریجانی و سناتورهای آمریکایی

درگیری لفظی جوادلاریجانی و سناتورهای آمریکایی در اردن


 میزگرد بررسی مسائل عراق در مجمع جهانی اقتصاد به صحنه جدال لفظی ایران و آمریکا تبدیل شد.

به گزارش   آسوشیتدپرس، ایران و آمریکا روز گذشته در "میزگرد آینده عراق" در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در  اردن اتهاماتی به یکدیگر وارد کردند.

سناتور جمهوریخواه "اورین هچ" طی اظهاراتی در این میزگرد ایران را به مشارکت در بی ثباتی عراق متهم کرد و گفت: شواهد نشان می دهد که ایران تسلیحات و مواد بمب ساز را برای تروریست های عراقی تهیه می کند.
این در حالی است که "محمد جواد لاریجانی"، رییس مرکز مطالعات فیزیک نظری و ریاضی تهران و معاون سابق وزارت خارجه این ادعاها را رد کرد و گفت: ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 تاکنون در معرض "رگباری از اتهامات" آمریکا قرار داشته است.

وی افزود: عراق مملو از سلاح است و لذا این کشور نیازی به وارد کردن تسلیحات از ایران ندارد.

با این حال "گوردون اسمیت"، یک سناتور دیگر جمهوریخواه که در میزگرد شرکت کرده بود، مدعی شد که وی تسلیحات مصادره شده ایران را مشاهده کرده و از سوی دیگر دیده است که ایرانی های بازداشت شده به ماموریت خود برای آموزش فنون نظامی به تندروهای عراقی اعتراف کرده اند.

براساس این گزارش، دو سناتور آمریکایی به جزئیات ادعای خود اشاره ای نکردند اما ارتش آمریکا چند روز پیش اعلام کرد که شش شورشی را در شمال شرقی عراق به اتهام واردات سلاح از ایران و اعزام عراقی ها به ایران برای آموزش نظامی دستگیر کرده است.

"لاریجانی" در خصوص ادعای دو سناتور آمریکایی اظهار داشت: اتهامات این دو سناتور بخشی از طرح تبلیغاتی جرج بوش علیه ایران محسوب می شود که طی آن ایران به عنوان عضوی از "محور شرارت" لقب گرفته است.

وی در پاسخ به درخواست سناتورهای آمریکایی که همکاری ایران برای کمک به ثبات عراق را خواستار شده بودند، گفت: ایران پیش از برگزاری نشست بغداد هیچ نشانه قابل احترامی از طرف آمریکایی دریافت نکرده است.

سناتور "هچ" در پاسخ گفت: واشنگتن به مردم ایران احترام می گذارد و آمریکا باید نقش بهتری در تعامل با دوستانمان در ایران ایفا کند!

وی خاطرنشان کرد: با این حال شواهد روشنی وجود دارد و بدون شک ایران اقدام به ارسال تسلیحات به عراق می کند که نه تنها برای کشتن آمریکایی ها بلکه برای کشتن عراقی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
 وی البته این بار  نیز مستند شواهدش را نگفت.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.