مرتضوی: برخورد با اراذل با حکم قضایی صورت گرفته

مرتضوی: برخورد با اراذل و اوباش با حکم قضایی صورت گرفته است


دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تهران گفت: برخورد با اراذل و اوباش با حکم قضایی صورت گرفته است.
  
به گزارش فارس، سعید مرتضوی در گفت‌وگوی ویژه شنبه‌شب شبکه 2 سیما اظهار داشت: ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص، جلساتی ویژه‌ای با نیروی انتظامی داشته و در آن برخورد با اراذل و اوباش مصوب شد.
وی گفت: برخورد با اراذل و اوباش در 6 محور تظاهر و قدرت‌نمایی با چاقو و قمه، سلب آسایش مردم و آدم‌ربایی، زورگیری و اخاذی، تجاوز به نوامیس و دایر کردن مراکز فساد و شرب خمر علنی انجام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تهران گفت: شورای عالی امنیت ملی مصوبه ستاد پیش‌گیری از جرائم خاص را تأیید و تصویب کرد که این ستاد در همه جای کشور تشکیل می‌شود.

مرتضوی برخورد با اراذل و اوباش را در راستای اجرای ارتقای طرح امنیت اجتماعی و با دستور قضایی دادستانی تهران عملی دانست و گفت:‌ دستور قضایی براساس گزارش پلیس امنیت صادر شده است.

وی گرداندن اراذل و اوباش در محله را به خاطر تشهیر ندانست و گفت: این اقدام برای شکستن هیمنه پوشالی این افراد بوده تا ترس مردم از آنها ریخته و از اراذل و اوباش اعلام شکایت شود.

مرتضوی اظهار داشت: برای شناسایی و دستگیری این افراد علاوه بر گزارشهای مردمی کار اطلاعاتی سنگینی انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تهران در ادامه اظهار داشت: مأموران نیروی انتظامی و قضات بدون کوچکترین هراسی با اراذل و اوباش برخورد کنند تا خرده فرهنگ اوباش‌گری در تهران از میان برود.

مرتضوی تصریح کرد: برخورد نیروی انتظامی و قوه قضاییه با اوباش‌گری باید بگونه‌ای باشد که اگر کسی خواست دست به قمه ببرد، دستش بلرزد و از ترس قانون قمه از دستش بیافتد.

وی ضمن تذکر به برخی از رسانه‌ها که با طرح ارتقای امنیت اجتماعی مخالفت می‌کنند، گفت: ما براساس قانون عمل می‌کنیم و گوشمان به این حرفهای ناحسابی بدهکار نیست و در صورت صلاحدیدی با چنین رسانه‌هایی برخورد می‌کنیم.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.