مرور روزنامه های تهران: شنبه ۲۹ اردیبهشت

مرور روزنامه های تهران: شنبه 29 اردیبهشت

روزنامه های اول هفته تهران در عنوان های اصلی خود گزارش های ضد و نقیضی درباره وضعیت دیوان محاسبات و گزارش های تازه اش علیه مدیران بیمه و بانک ها منعکس کرده اند. Go to fullsize image

شرط های تازه برای تجدید روابط ایران و مصر، مخالفت های تازه با روابط ایران و آمریکا، لغو مراسم سالگرد نهضت آزادی به دستور مقام های امنیتی از جمله بخش های دیگر این روزنامه هاست.

عنوان اصلی روزنامه هم میهن گزارشی درباره استعفای "پل ولفوویتز" رئیس بانک جهانی است که با تیتر "افتادن عصای بوش" منتشر شده است.

در حالی که تعدادی از روزنامه های تهران اظهار نظر رهبر جمهوری اسلامی را درباره مذاکرات دولت با نمایندگان دولت آمریکا آورده اند، به نوشته رسالت عبدالرضا رحمانی فضلی قائم مقام شورای عالی امنیت ملی در جمع فرماندهان بسیج تهران گفته: مذاکره با آمریکا شروطی دارد و هر گاه این شروط محقق شود و مقام معظم رهبری اجازه دهند ما با اقتدار پشت میز مذاکره با آمریکا می نشینیم.

هم میهن با انعکاس متن کامل سخنرانی آیت الله خامنه ای در مشهد، از سخنرانی رییس جمهور خبر داده و از قول وی نوشته: موقعیت ایران و آمریکا برای مذاکره نابرابرست.

کارگزاران خبر داده که مشاور بین المللی رهبر از آمریکا به عنوان پرچمدار دشمنی با ایران نام برد و تأکید کرد این کشور در آژانس بین المللی انرژی اتمی و در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز میدان دار تصویب قطعنامه علیه ایران است.

به نوشته این روزنامه، علی اکبر ولایتی در گفت و گو با سیمای جمهوری اسلامی گفته: در شرایطی که مواضع آمریکا همچنان علیه ایران خصمانه است طبیعی است که ما انگیزه ای برای مذاکره نداشته باشیم چون مذاکره در صورتی مفید است که دو کشور در مواضع برابر و بدون هرگونه پیش شرط باشند.

روزنامه کیهان از قول دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشته: شرایط عراق و منطقه که به دلیل رفتار یکجانبه گرایانه آمریکا بوجود آمده است، راه برون رفتی را اقتضا می کند. اما هنوز در مورد کیفیت و سطح مذاکرات تصمیمی را اعلام نکرده ایم.

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به گفته های وزیر خارجه مصر که حذف نام خالد اسلامبولی را از روی خیابانی در تهران شرط مذاکره برای تجدید روابط قید کرده نوشته مصری ها طلبکار شده اند.

کیهان نوشته: اصرار دولت مصر برای حذف نام و تصاویر خالد اسلامبولی از خیابان های تهران در حالی است که آن شهید بزرگوار با ایثار جان خود انور سادات رئیس جمهور سابق مصر را که با انعقاد معاهده کمپ به جهان اسلام خیانت کرده بود، به جزای خود رساند.

اعتماد ملی با عنوان "رابطه ایران و مصر به شرط و شروط کشید"، نوشته: گرچه شورای دوم شهر تهران تصمیم بر تغییر نام خیابان خالد اسلا‌مبولی گرفته بود و نام انتفاضه را به جای آن پیشنهاد داده بود اما همچنان نام خیابان مشرف به میدان آرژانتین تهران خالد اسلا‌مبولی است.

تهران امروز در صدر اخبار خود احتمال داده که با توجه به آنچه در چند روز اخیر رخ داده، رییس دیوان محاسبات کشور برکنار شود.

در همین حال روزنامه سرمایه نامه ای از دیوان محاسبات را در صدر اخبار خود آورده که با اصرار در مواضع سابق خود در مورد بانک ها و منع دادن تسهیلات بانکی به تعدادی از موسسات دولتی و خصوصی نوشته که: دیوان محاسبات خبر قبلی درباره کان لم یکن شدن این تصمیم را تکذیب کرده است.

روز پنجشنبه بیشتر روزنامه ها خبر داده بودند که نامه اول دیوان محاسبات علیه موسسات بدهکار بانکی، توسط خود این بانک کان لم یکن اعلام شده است.

گزارش هایی از برخورد پلیس با اراذل و اوباش در خیابان های شهر و دستگیری آنان از جمله مطالب روزنامه های اول هفته است چنان که هم میهن تمامی صفحه اجتماعی خود را به گزارش هایی از این واقعه اختصاص داده است.

به نوشته شرق معاون وزارت کشور گفته تمام اخبار منتشره از اغتشاش و نا امنی در شهرهای کشور موهوم و دور از ذهن است و ما این اخبار را تکذیب می کنیم. هاشمی ثمره گفته برخی مشغول ساختن خبرهای جعلی در مورد نا امنی در شهرهای کشور هستند.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشته دولت سعودی به تازگی هشت زن ایرانی زایر عمره را به دلیل مشکل حجاب آنان از این کشور اخراج کرده است.

به نوشته این روزنامه، سال گذشته هم از این اتفاقات رخ داده بود و یکی از ائمه جمعه عربستان در خطبه های خود گفته بود برخی زنان ایرانی و عجم با سفر به این کشور جوانان سعودی را از راه به در می کنند.

روزنامه جمهوری اسلامی یادآور شده که خود نیز در فروردین ماه امسال نسبت به گسترش بدحجابی در زائران زن ایرانی هشدار داده بود.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.