گزارش لحظه به لحظه از طرح امنیت اجتماعی

گزارش لحظه به لحظه از طرح امنیت اجتماعی

ناصر صبوری: در ادامه طرح امنیت اجتماعی برخورد با اراذل و اوباش ، تعدادی دیگر از این افراد که برای مردم ایجاد مزاحمت می کردند، دستگیر و در محله های مختلف که اقدام به عربده کشی و سلب آسایش از مردم کرده بودند، گردانده شدند. images/20070519/Obash.jpg
ساعت 23.30 روز چهارشنبه: مقابل پلیس امنیت در خیابان خاوران خودروهای پلیس یکی پس از دیگری وارد خیابان خاوران می شوند و شرورهای دستگیر شده - که پیش از این در نقاط مختلف تهران شناسایی و دستگیر شده اند - به داخل خودروهایی که مقابل پایگاه ششم پلیس امنیت متوقف شده است ، منتقل می شوند.
اسی عقرب ، داوود بلدرچین ، قادر گربه ، حسین بی کس ، رضا...اوباشی هستند که تا همین دیروز با عربده کشی و قداره بندی از مردم سلب آسایش کرده اند و به دلیل ایجاد رعب و وحشت ، هیچ کس به خود جرات شکایت را نمی داد، اما اکنون هر کدام از آنها تبدیل به موجودات مفلوکی شده اند که بوضوح وحشت از برخورد پلیس را می توان در چهره یکایک آنها مشاهده کرد.
حمید معروف به زرنگ وقتی از خودرو پیاده می شود، بشدت التماس می کند و می گوید: «آقا به خدا من مرده ام ، من کی باشم که بخواهم عربده کشی کنم و...».

30دقیقه بامداد:
محله اتابک نزدیک به اداره تاکسیرانی خودروها یکی پس از دیگری آماده حرکت می شوند.
کاورهای سفید مخصوص خبرنگاران در اختیار آنها قرار می گیرد و خودروها با چراغ های گردان به حرکت در می آیند تا این بار - و شاید به قول فرمانده انتظامی تهران برای همیشه - مخلان آسایش و امنیت مردم با برخورد قهرآمیز دیگر به خود جرات و جسارت حمله به مردم را ندهند.
هیچ کس از مسیر اطلاع ندارد، خودروها پس از طی مسافتی سرانجام در یک محله متوقف می شوند، خودروی سردار محمودی ، رئیس یگان ویژه بر سر چهارراه متوقف می شود و او با در دست گرفتن بلندگوی خودروی پلیس به سمت مردمی که در محل گرد آمده اند می گوید: پلیس وظیفه حفظ و حراست از امنیت مردم را برعهده دارد و با توجه به گزارش های مردمی در ارتباط با شرورهای قمه کش و نوچه های آنها، این افراد از این پس با قاطعیت دستگیر و بشدت با آنها برخورد می شود.
وی اضافه می کند: ما به عنوان پلیس به اراذل و اوباش هشدار می دهیم که دیگر دوران قدرت نمایی آنها سپری شده است و اکنون نیز برای درس عبرت اوباش ، یکی از شرورهای معروف به نام حسین عشرتی که دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه شرارت است و با حمله به مردم و کسبه از آنها سلب آسایش کرده است ، تنبیه خواهد شد تا او و دیگر همدستانش جرات تعدی به حقوق مردم را نداشته باشند.
عذرخواهی از مردم

به دنبال این جملات ، وی دستور می دهد تا نیروهای ویژه ای که وظیفه برخورد با اراذل و اوباش را دارند، شرور محله را از خودرو خارج کنند.
ماموران ویژه که چهره خود را پوشانده اند جوان شرور را با خفت و خواری از خودروی سیاهرنگی که در گوشه ای از خیابان متوقف شده بیرون می آورند. به گردن او آفتابه ای انداخته شده و یکی از ماموران یک قبضه شمشیر پلاستیکی که کودکان به عنوان اسباب بازی از آن استفاده می کنند را در میان دستانش قرار می دهد سوی ماموران تنبیه می شود.
متهم نیز فریاد می زند: مردم من غلط کردم ، من اشتباه کردم و از شما درخواست عفو و بخشش می کنم ، او با بلندگویی که مقابل دهانش قرار می گیرد مدام این جملات را تکرار می کند.
فرمانده یگان ویژه بار دیگر از مردم درخواست می کند در صورت مشاهده افراد شرور موضوع را به پلیس 110و یا تلفن 197اطلاع دهند.
جوان شروری که آثار ضربات قمه و چاقو به وضوح در تمام بدن او مشاهده می شود، بار دیگر درون خودرو قرار می گیرد.
بسیاری از مردم که شاهد این ماجرا بوده اند، احساس غرور می کنند. یکی از آنها به خبرنگار ما می گوید: ای کاش این طرح ادامه پیدا کند. هیچ کس جرات برخورد با این قبیل افراد را نداشت و اگر کسی به آنها اعتراض می کرد، بلایی به سرش می آوردند که او عطای ماندن در محل را به لقایش می بخشید و مجبور به ترک خانه و کاشانه خود می شد.
ساعت 1.30 بامداد پنجشنبه: منطقه کیانشهر

خودروها بار دیگر به حرکت درمی آیند و دقایقی بعد در کیانشهر و در یک محوطه وسیع متوقف می شوند. چراغ بسیاری از آپارتمان های مشرف به محوطه خاموش است. خودروها آژیر می کشند. به فاصله چند دقیقه محوطه مملو از جمعیت می شود.
بار دیگر سردار محمودی پشت بلندگوی یک خودروی پلیس قرار می گیرد و به مردم اطمینان می دهد نباید از اوباش واهمه داشت ؛ زیرا پلیس آمده است تا مانع عرض اندام آنها شود.
او با معرفی شروری که خانه اش به فاصله چند متری محل قرار دارد، عنوان می کند این فرد حسین معروف به بی کس است که مدام با قمه و قداره ازمردم ساکن درمنطقه سلب آسایش کرده است و اکنون برای درس عبرت باید در انتظار مجازات باشد.
با دستور رئیس یگان ویژه ، شرور بعدی از خودرو خارج می شود. ابتدا با دور زدن محوطه خطاب به مردم از آنها عذرخواهی می کند و مدام می گوید: غلط کردم و قول می دهم دیگر به کسی زور نگویم. وقتی دور او در میدان خاتمه پیدا می کند کشان کشان به داخل خودروی پلیس انتقال می یابد تا تصمیم قضایی در ارتباط با وی اتخاذ شود.
مردم حاضر در محل با قدردانی از اقتدار پلیس ، عنوان می کنند ای کاش این تنبیه کردن ها موجب نشود که اوباش جری تر از گذشته درصدد انتقام از مردم برآیند و ای کاش حکمی که برای آنها صادر می شود به نحوی باشد که هیچ اوباشی جرات پیدا نکند با قمه کشی مزاحم مردم شود.
یادآور می شود در ادامه طرح امنیت اجتماعی شب گذشته نیز تعدادی ازاراذل معروف با القاب عجیب و غریب به نام های: عباس تایسون ، علی عشقی ، علی دالتون ، پژمان گوریل ، غلام گوش پر، محسن خرسه ، آرتین چهارمحالی و... دستگیر و تحویل پلیس امنیت تهران شدند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.