شرکت پاپ در مراسم بزرگداشت مولوی

شرکت پاپ در مراسم بزرگداشت مولوی Go to fullsize image

به عنوان بخشی از برنامه گفتگوی میان ادیان که از سوی شورای پاپی فرهنگ و سفارت ترکیه در واتیکان برگزار می شود روز 5 ژوئن (15 خرداد) رقص سماع مولوی در واتیکان برگزار شده و پاپ بندیکت شانزدهم به همراه کاردینالها و مقامات عالی رتبه واتیکان و ایتالیا در این مراسم شرکت خواهند کرد.
به گزارش مهر به نقل از ترکیش دیلی نیوز، عمر فاروق بلویرانلی مدیر دسته اجرا کنندگان موسیقی صوفی قونیه اظهار داشت: این فعالیتها از سوی وزارت فرهنگ و توریسم ترکیه به مناسبت نامگذاری امسال به عنوان سال مولانا برگزار می شود.

پاکستان، هلند، بوسنی و هرزگوین به عنوان بخشی از برنامه های خود در سال مولانا رقص سماع را اجرا می کنند. در روز 5 ژوئن(15 خرداد) علاوه بر رقص سماع یک نسخه ایتالیایی از مثنوی به عنوان شاهکار این فیلسوف مسلمان قرن سیزدهمی به پاپ بندیکت شانزدهم اهدا می شود.

وی افزود: اعتقاد داریم این رویداد گامی انضامی در زمانی محسوب می شود که گفتگوی بین ادیان در آن در کانون توجه قرار دارد.

دنیس کلیچر از سفارت ترکیه در واتیکان گفت: گروه اجراکنندگان موسیقی صوفیسم قونیه پس از رقص سماع کنسرت صوفی برگزار می کنند و این رقص سماع نخستین بار است که در واتیکان اجرا می شود. این برنامه با حمایت وزارت فرهنگ و توریسم ترکیه و همچنین وزارت امور خارجه با هدف گرامی داشت مولانا در سال 2007 به مناسبت تولد هشتصدمین سالگرد وی برگزار می شود.

وی همچنین تصریح کرد: اعتقاد دارم پاپ بندیکت شانزهم پس از خواندن نسخه ایتالیای مثنوی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.